וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה את מימון החדשות מקומיות על ידי HOT ו-yes

3.2.2014 / 10:32

הצעת החוק למימון החדשות המקומיות אושרה לקריאה שנייה ושלישית. הסכום: 5 מיליון ש"ח בלבד. יו"ר הוועדה ברוורמן קרא לחברות להעסיק כמה שיותר מעובדי קודה המפוטרים

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת לתיקון חוק התקשורת כל שיחייב את חברות הכבלים והלוויין, HOT ו-yes להקצות חמישה מיליון שקלים בשנה לטובת שידורי חדשות מקומיות. מדובר בתקציב נמוך משמעותית מזה שתוקצב בו המערך עד כה, ובשנה שעברה עמד תקציב המערך על 18.6 מיליון שקלים.

מנכ"ל HOT על החדשות המקומיות: "סידור עבודה ל-70 עובדים בפורמט שכבר לא צריך"

הוועדה אישרה כי ההצעה תיכנס לתוקף ב-22 באפריל כהוראת שעה לשנתיים. יו"ר הוועדה אבישי ברוורמן, יוזם ההצעה, הבהיר כי הכוונה היא שבשנתיים הקרובות "תיבחן האפשרות להפיק את החדשות במסגרת השידור הציבורי". הוא קרא לנציגי החברות HOT ו-yes להעסיק כמה שיותר מעובדי "קודה תקשורת" המפוטרים שגרים בהפריפריה שעסקו עד היום בהפקת החדשות המקומיות.

מליאת הכנסת אישרה בתחילת החודש בקריאה ראשונה את ההצעה לתיקון חוק התקשורת כך שיחייב את חברות הכבלים והלוויין להפיק את החדשות המקומיות ולממן חלק מהמערך. 20 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה ראשונה, ללא מתנגדים. לפי ההצעה שאושרה, HOT ו-yes יישאו בעלות הפקת המערך, חמישה מיליון שקלים, וישדרו את החדשות המקומיות במשך שנתיים.

יו"ר וועד עובדי החדשות המקומיות חיים הר-זהב מסר היום כי: "חה"כ אבישי ברוורמן הרג היום את החדשות המקומיות והביא לסגירתו של כלי תקשורת שפעל למעלה משני עשורים. ברוורמן הביא להפסקת סיקור הפריפריה על מסכי הטלוויזיה ולפיטורים של 70 עיתונאים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully