וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה להנהלת "קול ישראל": ביה”ד לעבודה התיר המשך העיצומים

12.2.2014 / 12:13

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחה את בקשת הנהלת רשות השידור להוציא צו מניעה נגד עיצומי העובדים, והתיר להם להמשיך ולהשבית תכניות. השופטת נזפה בהנהלה

בקשת הנהלת רשות השידור להוצאת צו מניעה שיפסיק את שיבושי השידורים בקול ישראל נדחתה. בית הדין התיר לעובדים, המשבשים את השידורים מזה שבועות ארוכים, להמשיך ולשבות.

הדיון בבית הדין לעבודה בתל אביב התקיים התקיים הבוקר לבקשת הנהלת רשות השידור. בהנהלה אמרו השבוע לוואלה! ברנז'ה כי "הנהלת הרשות לא תיתן יד להפרת החוק והסמכויות ולא תאפשר לוועדים לקבוע את שמות המגישים והעורכים בתכניות הרדיו".

נציגי העיתונאים אמרו בדיון הבוקר כי הם מסכימים להפסיק את העיצומים לשבוע, וביקשנו מחווה של רצון טוב כגון החזרה לשבוע של "הכל דיבורים" לשידור מהאולפנים בתל אביב במקום מירושלים. נציגי ההנהלה סירבו לכל מחווה, והשופטת אמרה שהדבר נרשם לגנותה.

מזה כמה שבועות משבשים ועדי העובדים את העבודה ברשת ב' במחאה על אי-החלת הסכמי השכר החדשים, הקפאת קידומים בדרגות שכר וצמצום במצבת כוח האדם. בחודש שעבר הודיע מנהל הרדיו מיקי מירו כי עובדים ששובתים לא יקבלו שכר עבור שעות שביתה.

בתחילת השבוע הוחרפו העיצומים, וכמעט כל לוח השידורים של הרשת שובש ומרבית התכניות צפויות לסבול מחוסר שיתוף פעולה של העיתונאים. כעת צפוים העיצומים להימשך.

מהנהלת רשות השידור נמסר בתגובה: "לצערה של ההנהלה עובדי הרדיו נוקטים בעיצומים מופרזים תוך ניסיון להשתלט על תכני הרשות ומנסים לקבוע היכן ומי ישדר או יערוך תוכנית כזו או אחרת תוך ניצול ציני של זכויותיהם בחוק. הנהלת הרשות היא, ורק היא תקבע את המגישים והעורכים כפי שהחוק התיר לה".

עוד נמסר כי "הנהלת הרשות קוראת לוועדים לחזור מייד לעבודה סדירה וליישב את המחלוקות בדרכי הידברות או דרך בית המשפט , ולא לאפשר פגיעה בציבור משלמי האגרה אשר בסופו של יום יוותר וינטוש את הרגלי ההאזנה וכך יפגעו רשתות קול ישראל בצורה קשה".

"רשות השידור בעקבות הדיון היום אצל כבוד השופטת אופירה דגן תיפגש שוב בימים הקרובים עם נציגי העובדים בניסיון כנה ומקצועי תוך הכרה בסמכותה של ההנהלה לשבץ ולנהל", לשון ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully