וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני סימן: "'ארץ נהדרת' מייצרת דמוניזציה של מתנחלים"

2.3.2014 / 10:45

מנהל לשכת העיתונות הממשלתית בתקופת ההתנתקות כינה את התכנית ”מתועבת” בשל האופן שבו היא מציגה את המתנחלים. מה כן לגיטימי בעיניו? ”מניפולציה תקשורתית”

"תכניות טלוויזיה כמו 'ארץ נהדרת' מייצרות דמוניזציה של המתנחלים, היא מציגה אותם כמטורללים שמסבכים את כולנו", כך אומר ראש לשכת העיתונות לשעבר דני סימן, שהוסיף כי בעיניו "זו תכנית מתועבת". את הדברים אמר סימן בכנס שהתקיים בסוף השבוע באוניברסיטת אריאל ועסק בנושא התנהלות התקשורת בעת תכנית ההתנתקות.

סימן, ראש הלשכה באותה התקופה, מתח ביקורת קשה גם על התנהלותו ההסברתית של משרד החוץ באותה התקופה וטען כי בכירים בשרד מידרו אותו ממעגל מקבלי ההחלטות כיוון שהיה ביקורתי כלפי התנהלותם. "היעד שלי בתקופת ההתנתקות מול התקשורת הזרה היה להסביר עד כמה אנחנו מקריבים למען השלום", אמר. "אחרי חודש התברר שלא הוכחנו כלום חוץ מכך שאנחנו כובשים קולוניאליסטים. בכל פשלה הסברתית במשרד החוץ מלינים על היעדר תקציב - אבל גם בתקציב שיש להם לא נעשה כלום".

סימן התייחס גם להליכים המדיניים המתבצעים בימים אלה, ואמר כי "מערכת ההסברה לטובת ההתנתקות הבאה כבר התחילה לעבוד". הוא התריע מפני מגמה תקשורתית להכפשת מתיישבים ביהודה ושומרון: "יהיו מספיק אנשים שינסו לעורר טריגר של התפרצות, של הרמת יד על חייל. התקשורת ניפחה את איום מלחמת האחים כדי להרחיק את הציבור מהעניין. רצו להציג קיצוניות", אמר. על עבודתו שלו, אמר סימן: "מותר לי לנקוט במניפולציה תקשורתית לטובת הסיפור שאני מעוניין לקדם", ונימק בכך ש"הצד הערבי נוהג כך ואני עושה זאת, אבל ללא האיומים שמפעילים הפלשתינים על התקשורת".

לבד מסימן נשאו בכנס, שנערך ביוזמת יו"ר מרכז אריאל לבטחון ולתקשורת ד"ר רון שלייפר, גם יו"ר מועצת שומרון גרשון מסיקה, היועץ האסטרטגי אייל ארד, העיתונאי חגי הוברמן, צלם העיתונות יוסי אלוני ונגיד האוניברסיטה יגאל כהן-אורגד.

בזכיינית ערוץ 2 קשת טרם הגיבו לדבריו של סימן. דובר משרד החוץ יגאל פלמור הפנה לקבלת תגובותיהם של דובר המשרד דאז מרק רגב ושל סמנכ"ל הסברה במשרד החוץ דאז גדעון מאיר. השניים הפנו חזרה לקבלת תגובתו של פלמור.

ליסה גולדמן: "דני סימן מהווה נזק בלתי הפיך להסברה הישראלית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully