וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות מכריזה מלחמה על המלצות לנדס: "עובדי רשות השידור לא יופקרו"

11.3.2014 / 18:47

עובדי רשות השידור נפגשו היום עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לראשונה מאז פרסום המלצות ועדת לנדס, הקובעות בין היתר שיש לפטר לפחות את מחציתם; "לא ניתן יד לצעדי השר ארדן"

רפורמת ארדן, שלב המאבק: עובדי רשות השידור נפגשו היום (שלישי) עם יו"ר ההסתדרות הנכנס אבי ניסנקורן, זאת לראשונה מאז פרסום המלצות ועדת לנדס. בישיבה גובשה תוכנית פעולה לקראת מאבק העובדים כנגד המלצות הוועדה.

הנשק נגד טרפוד ההנהלה את יישום מסקנות לנדס: "ועדה קרואה"

כזכור, על פי המלצות הוועדה, לפחות 1,000 מעובדי רשות השידור (מספרם הכולל מוערך כיום בכ-1,600 עובדים) ייאלצו לעזוב את תפקידם במסגרת פירוק הרשות ופתיחתה מחדש כגוף רזה יותר.

בתום הפגישה הכריז ניסנקורן: ?אנחנו לא נגד רפורמה ברשות השידור אבל אנחנו נגד זריקת 2000 עובדים לרחוב והכנסתם למעגל האבטלה. עובדי רשות השידור לא יופקרו. העובדים לא ישלמו את מחיר ניהולה הכושל של הנהלת רשות השידור לדורותיה. ההסתדרות תפעל בכל עוצמתה ובכל הכלים העומדים לרשותה בכדי שזכויות העובדים יכובדו ויישמרו. רפורמה עושים בהסכמה ולא במהלכים חד צדדיים. לא ניתן יד לצעדי השר ארדן. על השר ועל הממשלה לכבד ולקיים התחייבות קודמות. לא ניתן יד לחיסול השידור הציבורי".

"גם העובדים יודעים שזה הדבר הנכון"

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יונתן רגב, שהיה נציג המשרד בוועדת לנדס, סימן את הנושא כבעייתי והתייחס אליו כבר עם פרסום ההמלצות. בשיחה עם וואלה ברנז'ה הוא אמר אז כי כעת יתחילו במשרד האוצר בדיונים עם העובדים ונציגיהם על מנת להסדר את פרישתם ללא התנגדויות שיסכלו את המהלך.

לדבריו, "הממונה על השכר ינסה כעת להגיע להבנות עם העובדים כדי שהמהלך הזה יושלם. יש ברפורמה הקודמת בעיות מהותיות, וגם העובדים יודעים שזה הדבר הנכון ושאין מכך מנוס. המטרות שלנו באוצר ושל משרד התקשורת בעניין זה זהות".

"תפקידו של שר האוצר הוא לדאוג לצמצום האבטלה"

משה שגב, יו"ר ועד עובדי ההנדסה של ערוץ 1 אמר בתום הפגישה בהסתדרות בתגובה: "יצאנו מעודדים מהפגישה שהייתה עניינית, יסודית. ניסנקורן הרים את הכפפה והחליט שההסתדרות יוצאת למאבק בלתי מתפשר ולא תיתן למהלך הזה לעבור בשקט. הוא הביע תמיכה מלאה בעובדים ובהסכמים שנחתמו איתם. אנחנו מאמינים שבימים הקרובים נראה את פירות הפגישה היום. זה מאבק אמיתי על בסיס אחד - ההכרה שאי אפשר לזרוק 2000 עובדים לרחוב".

לדבריו, "היום אלו עובדי רשות השידור - מחר אלו עובדים אחרים. אי אפשר להרים יד על העובדים, כאילו לא מדובר בפרנסת אנשים. תפקידו של שר האוצר הוא לדאוג לצמצום האבטלה ואמירתו שהוא חותם על תעודת הפטירה, זו אמירה פוגעת ומעליבה ואין לה מקום כלפי עובדים משלמי מסים, ונושאים בנטל. לא ניתן לאיש לחתום על תעודת הפטירה של עובדי רשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully