וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה: ארגון העיתונאים הוא ארגון העובדים היציג ב"ידיעות אחרונות"

12.3.2014 / 16:13

סוף לסאגה: בית הדין לעבודה קיבל היום במלואה את עמדת ארגון העיתונאים באשר לסוגיית היציגות בעיתון, ואף תקף את שיתוף הפעולה בין הנהלת ’ידיעות’ ואגודת העיתונאים בת"א

סוף לסאגת היציגות ב"ידיעות אחרונות": בית הדין הארצי לעבודה קבע היום (רביעי) כי ארגון העיתונאים הוא ארגון העובדים היציג בעיתון. קביעת בית הדין חותמת קרב מאסף בן קרוב לשנה סביב השאלה מי ייצג את עובדי הקבוצה במאבקים השונים מול הנהלת העיתון. את ארגון העיתונאים ייצגו עו"ד אמיר בשה ומורן סבוראי.

ידיעות אחרונות: ארגון העיתונאים מתחזק; אגודת העיתונאים: "עוז נפש וחוצפה"

ביולי 2013 הודיע ארגון העיתונאים להנהלת "ידיעות אחרונות" על היותו ארגון העובדים היציג בקרב העיתונאים המועסקים אצלה במערכת העיתון היומי "ידיעות אחרונות", בשבועון "לאישה" וב"כלכליסט", ודרש כי יוחל במשא ומתן קיבוצי. הנהלת "ידיעות אחרונות" סירבה לקבל את ההכרזה והודיעה בתגובה, כי מבחינתה ארגון העובדים היציג אצלה הוא אגודת העיתונאים.

כמה שבועות לאחר מכן שלחה אגודת העיתונאים מייל לעיתונאי "ידיעות אחרונות", ובו הודיעה כי היא הארגון היציג בעיתון שכן היא חתומה על ההסכם האחרון בו, וכן נוכח משא ומתן שלטענתה היא מנהלת כעת עם הנהלת העיתון. משכך, טענה אגודת העיתונאים, קמה מניעות הלכתית לארגון עובדים אחר לטעון ליציגותו בקרב עיתונאי "ידיעות אחרונות".

הוכחה הצטרפותם של 174 עיתונאים לארגון העיתונאים

נוכח אלו הגיש ארגון העיתונאים בקשת צד בסכסוך קיבוצי לבית הדין הארצי, ובה ביקש צו המצהיר על יציגותו בקרב עיתונאי 'ידיעות'. בית הדין הארצי קבע היום, כאמור, כי אגודת העיתונאים אינה ארגון עובדים יציג, שכן אף לטענתה היא אינה עומדת בדרישת חתימות של שליש מהעובדים על פי חוק הסכמים קיבוציים, ולא עמדה בדרישה זו בשנים האחרונות.

בית הדין לא הסתפק בקביעתו, ואף תקף את שיתוף הפעולה בין הארגון להנהלת העיתון. "בנסיבות המקרה שלפנינו, קשה להשתחרר מהרושם שידיעות אחרונות והאגודה, מתוך ידיעה מראש כי האגודה איננה ארגון יציג במקום העבודה, העלו את טענת קיום משא ומתן ביניהן, לא על מנת לקדם הסכם קיבוצי בין ארגון עובדים יציג למעסיק, אלא על מנת למנוע, לאור כלל המניעות ההלכתית, מבעד ארגון עובדים שהצטייר בעיניהם כארגון יציג, להפוך לכזה", לשון הפסיקה.

היום כאמור, מצא בית הדין כי "נכון לעת הגשת התביעה, הוכחה הצטרפותם של 174 עיתונאים לארגון העיתונאים, שהם למעלה משליש מהעיתונאים המועסקים ב'ידיעות אחרונות', ומשכך הוכר ארגון העיתונאים כארגון העובדים היציג בעיתון באופן המחייב את העיתון לנהל עימו משא ומתן קיבוצי".

טרם התקבלו תגובות ארגון העיתונאים ואגודת העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully