וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כל הכבוד לטוקבקיסטים המוסתים - אנחנו רק הפיילוט

אבי מוסקל

18.3.2014 / 11:06

ברגע שהמדיניות הברוטאלית של סגירת מקום עבודה כדי לחמוק מהסכמי עבודה קיבוציים יסתיים בהצלחה – לא יהיה עוד עובד מוגן אחד בשוק העובדים/העבדים בישראל. עורך "מבט" מסביר לוואלה! ברנז'ה על מה בעצם המאבק. טור אורח

עם קבלת המלצות ועדת לנדס, 1800 משפחות צפויות להצטרף למעגל האבטלה, שגם כך מתרחב והולך, בעקבות סגירת רשות השידור. אבל עכשיו מגיעים אליכם: אנחנו רק הפיילוט. ברגע שהמדיניות הברוטאלית של סגירת מקום עבודה כדי לחמוק מהסכמי עבודה קיבוציים יסתיים בהצלחה – לא יהיה עוד עובד מוגן אחד בשוק העובדים/העבדים בישראל.

עובדי רשות השידור נגד מסקנות לנדס, הקמפיין

דוח לנדס סימן שתי מטרות עיקריות: ביטול האגרה וחיסול עובדי רשות השידור. כך בהבל פה, סוגר שר התקשורת, גלעד ארד, את ברז המימון לשידור הציבורי ושולח הביתה כ-1800 עובדים. עובדי הערוץ הראשון ו"קול ישראל" סומנו כחלקים להחלפה, לא חשוב הוותק והניסיון. שר האוצר יאיר לפיד הגדיל לעשות והצהיר בחגיגיות שהגיע כדי לחתום על תעודת הפטירה של רשות השידור. קהל גדול של טוקבקיסטים מוסתים הריע לו כמקובל במעמד התליינים בכיכר העיר: "לסגור! למגר! לחסל!".

ככה לא בונים חומה סינית

שר התקשורת הבטיח להקים רשות חדשה, על חורבותיה של הקיימת. זו, הבטיח, תהיה יעילה ומקצועית ותתבסס על חומה סינית של הפרדה בין העיתונאים לפוליטיקה. אלא שביום שאחרי, מתברר שברשות החדשה שעוד לא קמה, מישהו כבר טמן מראש את זרע הפורענות. מי ימנה את מינהלת ההקמה? מי ימנה את הדירקטוריון המפקח? - השר ועוד הוסיפו וקבעו כי אחת לשנה, שר האוצר יצטרך לאשר את תקציבה של הרשות שאמורה להיות עצמאית ובלתי תלויה. מנכ"ל הרשות ימונה על ידי הממשלה כך שתמיד יידע לפני מי הוא עומד ובפני מי עתיד הוא ליתן דין וחשבון.

חשכת ימי הביניים בדרך חזרה מכיכר התלייה, שאלו את עצמכם, מה יקרה אם התוכנית הזו תצליח. הטרגדיה היוונית של השידור הציבורי באתונה תהיה קומדיה לעומת מה שיתרחש פה. "במקרה של סגירה ופתיחה, קיים סיכוי גבוה לפתיחה מחדש". לא ודאות, סיכוי! אם חלילה תיתקע התוכנית הזו שאין לה אח ורע בישראל, בשלב חשכת ימי הביניים שלה, תישארו אתם הצופים עם ערוץ מסחרי אחד וחצי. במקרה הטוב, תוכלו לבחור בין תוכניות הריאליטי השונות, בין פרסומות לתוכן שיווקי, בין צהוב לצהוב יותר.

בקרוב אצלכם: העבודה המאורגנת מתה

ואם בכל זאת תקום רשות שידור חדשה, עם עיתונאים חדשים ולא יקרים, כאלה שיאסרו עליהם מראש להתארגן, אשר יודעים שהם בני חלוף, עם ביטחון תעסוקתי נמוך מזה של עובדי הקבלן – אז תדעו שהעבודה המאורגנת מתה.

המצוקה שלנו, היא האיום שלכם. מחר או בעוד שנה, בהשראת מודל לנדס, תתפנה המדינה לפרק מוסדות ציבוריים נוספים. גל נרחב של התאגדויות במקומות עבודה, גם במגזר הפרטי, ייבלם מייד, רק משום שהמעסיקים בשוק הפרטי יביטו על האח הגדול ויפעלו בדיוק באותה דרך: פירוק והרכבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully