וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי רשות השידור נגד מסקנות לנדס, הקמפיין

17.3.2014 / 10:10

תחת הכותרת ”שידור ציבורי לא קוברים” יתכנסו מחר מאות מעובדי רשות השידור בבית סוקולוב בת”א לעצרת חירום נגד סגירתה. במקביל, הפיצו היום נייר עמדה מיוחד עם דרישותיהם. העצרת תשודר בשידור חי בוואלה! ברנז’ה

עיתונאי רשות השידור פותחים במאבק ציבורי ומשפטי נגד מסקנות ועדת לנדס, אשר לטענתם - משמעותן היא פיטורי כ-2000 עובדים והכנסתם למעגל האבטלה. תחת הכותרת: "שידור ציבורי לא קוברים – לא משתיקים את ערוץ 1 וקול ישראל", יתכנסו מחר (שלישי) בבית סוקולוב מאות מעובדי הרשות לעצרת חירום של עיתונאי "קול ישראל", ערוץ 1 וכלל עובדי רשות השידור. העצרת תשודר בשידור חי בוואלה! ברנז'ה. היום החלו העובדים להפיץ גם סרטון ויראלי ברשתות החברתיות, אשר מסביר את מאבקם.

יגאל רביד: "הולך לנו הבית ולא בגללנו. זה לא הולך לקרות"

בין הדוברים בעצרת החירום בבית סוקולוב יהיו ראשי אגודת העיתונאים בירושלים ותל אביב אחיה גנוסר ורותם אברוצקי, איילה חסון, פרופ' מוטי קרמניצר, יעקב אחימאיר, פרופ' משה נגבי, איתי לנדסברג, יוסי שריד, צ'יקו מנשה, דרור מורה, ליאת רגב, יוסי שריד ודוד דאור. את האירוע ינחה חיים זיסוביץ.

ביום רביעי בבוקר יתקיימו בכנסת דיוני ועדת הכלכלה והכספים בדו"ח לנדס בהשתתפות שר התקשורת גלעד ארדן. בכוונת העובדים להגיע אל מול הכנסת ולהפגין במקום נגדו.

"הסכמי העבודה במסגרת הרפורמה מעולם לא בוטלו"

על פי מובילי המאבק, הוא יתמקד בעצרות הזדהות ובגיוס תמיכה רחבה בממשלה ובכנסת במטרה לגבש תמיכה ציבורית שתאפשר את המשך קיומו של השידור הציבורי - במנותק מזיקה לדרג הפוליטי. הבוקר הוציאו עיתונאי הרשות נייר עמדה המאגד את הסתייגויותם ממסקנות לנדס.

על פי נייר העמדה, העיתונאים דורשים "להיכנס לתהליך בחינה ותיקון, כך שהשידור הציבורי והממלכתי לא יהפוך לערוץ מסחרי מוחלש (שכל הפקותיו חיצוניות), כפי שמוצע עתה". לטענתם, "הדוח טומן סכנות גדולות לשידור הממלכתי והציבורי, לכלל עובדיו שהופקרו ולמעשה לכל עובדי המגזר הציבורי, שהם הבאים בתור לפיטורים במתכונת 'סגירה-פתיחה'".

עוד מתייחסים העיתונאים להסכמי עבודה עליהם חתמו רק לפני חודשים אחדים, שלדבריהם מעולם לא בוטלו, וזאת במסגרת הרפורמה שעודנה בתוקף, והם דורשים ליישמם בכל מתווה. בהמשך מתייחסים העיתונאים גם לנושא הייצוג הארגוני, ומתנגדים להליך חד צדדי. "כל שינוי בעל השלכות על זכויות העיתונאים ועל יחסי העבודה ברשות השידור יהיה בהסכמה ובכפוף למו"מ עם הארגון היציג. כל ניסיון לשינוי חד צדדי של הסכמי הרפורמה, יביא לחזרה לנקודות הפתיחה של המו"מ".

"לא משתיקים את ערוץ 1 וקול ישראל", מתוך הסרטון שהפיצו העובדים

חשכת ימי הביניים

העיתונאים גם מביעים חשש מסגירה, פתיחה וממה שהם מגדירים כ"חשכת ימי הביניים". לדבריהם, "המתווה המוצע אינו כולל התייחסות למנהלת ההקמה, ולא בכדי. מדובר ב"חור שחור" בהליכי פתיחת הרשות החדשה, בו גוף לא מוגדר שלא ברור מי יעמוד בראשו (ההנהלה הישנה?), יבחר עובדים ללא מכרז וללא פרמטרים מקצועיים. ברור שלאחר שהמנהלת תסיים את עבודתה ייהפך החוק לאות מתה". כמו כן, לטענתם, החוק החדש אינו מתייחס למעמד הממלכתי של הרשות.

העיתונאים דורשים לבטל את רעיון המנהלת ודורשים מהמדינה לוודא ניהול תקין של הרשות ורצף של השידור הציבורי, גם בתקופת הביניים. לדבריהם, יש לוודא מימון ביניים לתפעול הרשות והפקות מקור.

העיתונאים אף תובעים ניתוק הפוליטיקה מן השידור הציבורי וטוענים כי מתווה לנדס אינו מציג מודל של ניתוק מהפוליטיקה ואף מגביר את התלות באוצר ובפוליטיקאים על ידי תקצוב של המדינה. הם תובעים "תקציב נפרד שימנע חיזור שנתי על הפתחים או הטלת אגרה על כלל הציבור (דרך הגדלת אגרת הרכב, תשלום דרך חשבון החשמל וכו')".

לסיכום, ממקדים העובדים את מאבקם גם במה שנתפס כחלק האיכותי יותר ברשות - "קול ישראל", אשר על פי נייר העמדה, "נמחק לחלוטין מתזכיר החוק והמדינה למעשה אינה מחויבת לשמור עליו או על עובדיו שהביאו אותו להישגים ויבטיחו את שמירת עצמאותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully