וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לרר מתנצל: "כשמערכת תקשורת טועה, חשוב שתשמיע את קולה"

18.3.2014 / 20:05

מגיש "צינור לילה" אשר עמד היום במרכזה של מתקפה ציבורית בשל ראיון שקיים אמש עם קטינה שהייתה קורבן לעבירות מין, מתנצל הערב בעמוד הפייסבוק שלו, ומודה: "טעינו"

"צינור לילה", ההתנצלות: לאחר שעמד היום (שלישי) במרכזה של מתקפה ציבורית בשל ראיון שקיים אמש עם קטינה בת 7 אשר הייתה קורבן לעבירות מין, מתנצלת הערב מערכת התוכנית של חדשות 10 בפני הצופים.

גולשים זועמים על "צינור לילה" בשל ראיון עם קורבן עבירות מין: "פשע מוסרי"

בפוסט שכתב בעמוד הפייסבוק שלו מסביר מגיש התוכנית גיא לרר את הסיבה לשידור הראיון, ולהתנצלות שבאה בעקבותיו: "הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות. טעינו. מזה זמן אנחנו מלווים מאבקים של אמהות ברשויות הרווחה ומתארים את הקלות שבלקיחת ילדים מהוריהם (ממצב סוציו אקונומי נמוך על פי רוב). הפעם שמענו על סיפורה הקשה של ילדה, שעל פי החשדות, עברה תקיפה מינית, ואמה מסרבת להחזיר אותה לפנימיה, כפי שדורשות רשויות הרווחה", הוא כותב.

"מתוך רצון כן לעורר מודעות, שידרנו כמה שניות של שיחה טלפונית עם הילדה, וזאת אחרי שאמה העבירה אליה את מכשיר הטלפון, ולאחר שהאם ידעה שמעבר לקו נמצאת כתבת התוכנית. השיחה היתה רגישה מאד, מכבדת ובעיקר קצרצרה. למען הסר ספק – בשידור עצמו לא ניתנו כל פרטים מזהים, או פרטים מהמקרה עצמו. לא אכנס לפרטים נוספים על מנת שלא לפגוע במאבקה המוצדק של האם".

"יחד עם זאת, השיחה הזאת לא היתה צריכה להגיע לשידור. גם אם יש הצדקה ציבורית, מוסרית או עניינית, גם אם יש הסכמה של האמא וגם העניין משרת מטרה טובה באמת".

לסיום כותב לרר כי "הבאה לשידור של שיחה כזו היא פשוט לא נכונה. אני מקווה שהמקרה הזה יחדד את זה. כשמערכת תקשורת טועה, וזה קורה לפעמים, חשוב שתשמיע את קולה באופן ברור בלי לטאטא או לגלגל אחריות. זה מה שאני עושה עכשיו: טעינו ואנחנו מתנצלים".

"גם לציבור יש תפקיד כאן"

הסערה הציבורית סביב הראיון החלה הבוקר בפייסבוק, שם טענו הגולשים כי הוא ניצל את היות הילדה קטינה ואינה מודעת לחשיפתה. "צינור לילה שברו שיא חדש של עיתונות צהובה במסווה של רג"ישות חברתית. זה כנראה נהייה טרנד בערוץ 10...לדבר עם ילדה בת 7 ולשאול אותה אם היא רוצה לחזור לפנימיה, אם היא מפחדת מהילדים האלה ומה הם עשו? אתם יצאתם מדעתכם? תתביישו!", כתב גולש באחד ממאות סטטוסים ששותפו בפייסבוק בנושא.

הגולשת רונית צח כתבה: "בזיון, חרפה, עליבות, פשע מוסרי לכל דבר וענין. האם מגישה כעת תלונה במשטרה על האירוע. במקומה הייתי תובעת אותם על כל נזק נפשי מיידי ועתידי שייגרם לילדה בגין החשיפה. הילדה, מן הסתם, אפילו לא הבינה שהשיחה הטלפונית התמימה הזו עם מורן שכניק, שתזכה למצוות, משודרת לכל בית ישראל. דמיינו את האיחולים שאני משגרת לצוות התוכנית בכלל, ולמראיינת הדגולה בפרט. גם לציבור יש תפקיד כאן. אנחנו חייבים להוריד את התוכנית הזו מהמסך. אין לה שום זכות קיום יותר".

מאוחר יותר הצטרפו לקריאות להחרמת התוכנית גם יו"ר הוועדה למעמד האישה בכנסת ח"כ עליזה לביא, וכן חברי כנסת נוספים שמחו על השידור ואף העלו הצעות חוק בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully