וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאן קונים כחול לבן

6.4.2014 / 18:12

יותר מ-13 אלף נציגים מכל העולם כבר רכשו כרטיס לריביירה הצרפתית, והם ינחתו מחר בפסטיבל MIP שבו יהיה דגש מיוחד על ישראל. בגופי הטלוויזיה הישראליים מתכוונים גם השנה לעשות קופה. סקירה

הריביירה הצרפתית תעמוד בשבוע הקרוב בסימן כחול-לבן כאשר פסטיבל MIPTV המסורתי שנפתח מחר (שני) וייערך ארבעה ימים קאן יהיה בסימן פוקוס מיוחד על ישראל. כמו בכל שנה, ביותר מ-1,500 הדוכנים שיוקמו בו - יציגו ויחפשו יותר מעשרת אלפים אנשי פיתוח, רכש והפצה של פורמטים טלוויזיוניים את התכניות הבאות שיעלו על מסכי גופי השידור אותם הם מייצגים. אבל לא רק בשביל לקנות מגיעים לפסטיבל אלא גם למכור, ומקומה של ישראל בגזרה הזו הולך ומתחזק עם השנים. עם איזו כבודה יגיעו נציגי חברות המדיה הישראליות?

הנה הסקירה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוקוס השנה: ישראל. בפסטיבל MIPTV/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת: עם הגב החזק של אנדמול

עבור זכיינית ערוץ 2 רשת הפסטיבל הקרוב הוא נקודת ציון, והיא מגיעה אליו גם גב חזק מאי פעם. יהיה זה הפסטיבל הראשון שבו תציג רשת את מרכולתה בחסות ענקית ההפקה הבינלאומית "אנדמול" שרכשה שליש מהאחזקות בה בעסקה שתוכננה להתסיים במהירות לפני פתיחת הפסטיבל. "רשת", הגוף המשדר היחיד שבבעלות "אנדמול" בעולם, תציג השנה בפסטיבל MIPTV ארבעה פורמטים חדשים: "המיזם", "משחקי השף", אהבה בהפתעה" ו"חתונה מהחלומות" יוצגו השנה ב-MIPTV באמצעות "אנדמול" ו-ITV Studios. את רשת מייצגים בפסטיבל המשנה למנכ"ל אילן טוביהו, סמנכ"ל התוכן ארז בן-הרוש, מנהלת המחלקה הבין-לאומית שרון גלבאום-שפאן ומיכל אדלר, מנהלת מחלקת ריאליטי ושעשועונים.

"המיזם" הוא פורמט חדש שפותח לאחרונה על ידי "רשת" והופק על ידי "אנדמול ישראל" והוא צפוי לעלות לאוויר במהלך החודשים הקרובים. מדובר בפורמט גיוס כספים במסגרתו מתמודדים ינסו לגייס כספים מפאנל שופטים המורכב מאנשי עסקים ובמקביל, בשידור חי, מהצופים בבית ובאולפן. "משחקי השף", שהעונה הראשונה שלה בישראל תסתיים השבוע, פותחה במהלך השנתיים האחרונות ב"רשת" יחד עם ITV Studios וזכתה לנתוני רייטינג גבוהים. לאחרונה הודיעה הזכיינית כי התכנית תמשיך לעונה שנייה.

משחקי השף. עדי אורני,
זכתה בארץ לנתוני רייטינג גבוהים. "משחקי השף"/עדי אורני

בנוסף, כאמור, תציג "רשת" את "אהבה בהפתעה", דוקו-ריאליטי רומנטי שפיתחה עם ITV Studios: תכנית שעוקבת אחר במפגש בין בחורה לבין שלושה גברים שונים על פני שבוע, כאשר היא לא יודעת שהגברים נבחרו במיוחד בשבילה על-ידי קבוצת שדכנים מקצועיים. עוד תוצג "חתונה מהחלומות", דוקו-ריאליטי על תכנון חתונות. נוסף לאלה תמשיך רשת בהפצת יתר הקטלוג שלה, שבו "צחוק מעבודה, "משפחה חורגת", "מפונקים", "משאבת הכסף" ו"כלוב הזהב".

קשת: הרצאות, כיתות אמן וכמובן - "הכוכב הבא"

גם הזכיינית קשת תציג בפסטיבל פורמט גיוס כספים, שמו הוא "המעלית" וכפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, במסגרתו יערכו יזמים עסקיים פרזנטציה בתוך מעלית נוסעת המועברת בשידור חי לצופים בבית, כשהמטרה היא להגיע למשקיעים שיושבים בקומה העליונה של הבניין ולמצוא מימון לפרויקט שלהם. מדובר בפורמט אינטראקטיבי שבו הקהל מחליט על גורלו של המיזם. פורמט נוסף הוא "BOOM!", שעשועון טריוויה בפיתוחו של עידו רוזנבלום המשלב דרמה והמתח של סרטי האקשן עם תחושה של משחקי וידאו. למתמודדים יינתן זמן קצוב לענות על שאלות טריוויה ותוך כדי שהם נדרשים לנטרל פצצה מדומה. בישראל הושק השעשעון בשבוע שעבר, וזכה לנתוני צפייה נאים. בנוסף תציג הזכיינית גם דרמה קומית חדשה שתעלה לשידור בקשת באביב, עליה לא מסרה הזכיינית פרטים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישתתף בפסטיבל כדובר מרכזי. אבי ניר/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשת לוקחת השנה חלק פעיל בפסטיבל ואנשיה ישתתפו ויובילו בו מספר הרצאות וכיתות אמן. בין היתר תהיה נציגות של הזכיינית בפאנל על דרמות פורמטים מתוסרטים ופאנל מיוחד על הזדמנויות עסקיות בישראל והחדירה לשווקים בינ"ל, אולם גולת הכותרת עבור קשת יהיה דיון מיוחד על "הכוכב הבא", המועמד השנה לאמי הדיגיטלי, הרצאה מיוחדת על הצלחת הפורמט בעולם, אשר נמכר תוך פחות משנה ל 25 מדינות שונות. הדיון יעסוק בתהליך הפיתוח של הפורמט, ההחלטה להעביר את ההשפעה לצופים בבית בזמן אמת, וכיצד החלטה זו מובילה לשינוי בטלוויזיה.

בדיונים השונים ישתתפו אלון שטרוזמן, מנכ"ל הזרוע הבינלאומית של קשת, קרן שחר ראש ההפצה והרכש של הזרוע, מנהלת המכירות גרניט נוחם ומירב שיפמן, מנהלת חדשנות ומחקר גלובלי בקשת. מנכ"ל קשת, אבי ניר ישתתף בפסטיבל כדובר מרכזי (KEY NOTE) וידבר על חדשנות בטלוויזיה בעידן הדיגיטלי.

עידו רוזנבלום, "בום" / BOOM. קשת,
"דרמה ומתח של סרטי אקשן עם תחושה של משחקי וידאו". עידו רוזנבלום ו-"BOOM"/קשת

ארמוזה: הסינים באים

"ארמוזה פורמטס" חובקת השנה שיתופי פעולה אסטרטגיים ארוכי טווח עם רשתות שידור וחברות הפקה בינלאומיות, ביניהן TF1 הצרפתית, JSBC הסינית, SBT מברזיל Telefe ומארגנטינה, והיא תציג בפסטיבל לא פחות מתשעה פורמטים חדשים, בהם: הפורמט מוסיקלי "Battle celebrity" הבוחן מגוון יכולות מוסיקליות של זמרים מוכרים, תכנית שהיא תחרות בין מעצבי שיער ("The final cut down"), ריאליטי האופנה "Runway in my closet", הפטורמט "Born to win" בפיתוחה של מיכל ינאי ושעשועון הטריוויה "who's asking" בפיתוח אולפני הרצליה, יגאל שילון, הראל יוספסון וגיא וסרמן ושעשועונים נוספים.

i24news: עם הפנים לגרמניה, שווייץ וטורקיה

ערוץ החדשות הבינלאומי i24news עלה לאוויר לפני פחות משנה, וכבר הוא מקבל מקום של כבוד בפסטיבל הקרוב. בפאנל "פוקוס על ישראל" שייערך ביום שלישי יעביר פרנק מלול הרצאה על הערוץ בסימן "ערוץ הסטארטאפ הראשון מסוגו בעולם". לוואלה! ברנז'ה נודע כי מלול יכריז בהרצאה על כניסת הערוץ לשלושה שווקים מרכזיים חדשים: גרמניה, שווייץ וטורקיה. הערוץ יציג גם תוכן מקורי, וימכור תכנים של שני מגזינים: מגזין הביטחון "דיפנס" המשודר באנגלית וצרפתית והתכנית "רפורטז" - תוכנית דוקומנטרית העוסקת בסוגיות חברתיות.

פרנק מלול. מיכל גורביץ',
"ערוץ הסטארטאפ הראשון מסוגו בעולם". מלול/מיכל גורביץ'

דורי מדיה: על סלפיז ועל עודד מנשה

מטעם קבוצת דורי מדיה יגיעו השנה לפסטיבל נשיא ומנכ"ל הקבוצה נדב פלטי, יוני פארן מנכ"ל דורי מדיה דרסט ודורי מדיה פארן, ליאורה ניר סמנכ"ל התוכן, רויטל בזל סמנכ"ל המכירות. הקבוצה מציגה השנה מספר שיא של תכניות חדשות: "זוג מנצח" המגיעה השבוע לסיומה בערוץ 10 ו"אהבה על האש" (בפיתוח "אולפני הרצליה") שתעלה בערוץ בקרוב - תכנית ריאליטי ובישול, בהנחייתם של עדן הראל ועודד מנשה, שבבסיסה רווקים ורווקות שיחפשו אהבה תוך כדי בישול מנות גורמה.

עוד יפיצו דורי מדיה את משחק מצלמה נסתרת בשם "Mission is Possible" ושעשעון סטודיו מקורי בשם "AHA! Experience", ספין אוף של שעשועון מצליח במשך כעשור ב- NIPPON TV ביפן. גם הפורמט "סלפיז", דוקו ריאליטי על עולמם של בני נוער, יופץ על ידי החברה, וכן הדרמה "שטיסל" שהפיקה "אבוט המאירי" ובמרכזה בחור חרדי צעיר. עוד יוצגו מהקטלוג: "חברות", "גאליס", ופורמט בהקפת עמי גלאם: "Win the Crowd".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכוכבים של אולפני הרצליה. ישראל קטורזה, שלומי קוריאט והילה סרג'ון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולפני הרצליה: מקטורזה ועד יגאל שילון

מלבד "אהבה על האש" שפיתחו השנה יציגו "אולפני הרצליה" בפסטיבל מיפ הקרוב את הקומדיה "ישראל", של ערוץ 10. בסדרה הקומית מככבים ישראל קטורזה, שלומי קוריאט והילה סרג'ון. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, אולפני הרצליה יציגו השנה את הפורמט "Who's Asking" שפותח בשיתוף פעולה עם יגאל שילון והראל יוספסון. לאחרונה צילמו האולפנים פיילוט מלא לשעשועון הטריוויה בהשקעה של מאות אלפי דולרים. את השעשועון יפיצו בעולם "ארמוזה פורמטס". כמו כן, יוצג פורמט שעשועון חדש בשם "Share or Dare" שפותח בשיתוף רועי אבן-טוב.

מטעם החברה יגיעו השנה לפסטיבל יו"ר האולפנים עמי גניגר, המנכ"לים המשותפים של האולפנים יואב פרץ ואפרת דרור ומנהלת המחלקה הבינ"ל טליה שחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קדימה, אוכל. מתוך "אוכל מסביב לעולם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ענני תקשורת: אפליקציות מסך שני, והרבה אוכל

משלחת "ענני תקשורת" בראשות המנכ"ל אודי מירון נבחרה השנה להשתתף גם היא בכמה מהפאנלים המובילים בפסטיבל "Fresh TV" ו "טלוויזיה ישראלית עדכנית", על מנת להציג כיצד ליצור פורמטים ישראלים מתוסרטים פורצי דרך. יחד עם מירון ייקחו חלק באירועים גם אריאל בריל מנכ"ל מארס, קרוליין גולדמן, מנהלת הרכש ב'ענני תקשורת' וקרן מוסזניק, מנהלת קשרי החוץ של החברה.

"ענני תקשורת" תמשיך בשיווק הפורמטים המקוריים שיצרה השנה, ביניהם "החממה", "בייב מגנט" ועונה שלישית של "אוכל רחוב מסביב לעולם" בהנחיית ישי גולן שכבר נמכרה מעל ל-150 טריטוריות ברחבי העולם. כמו כן תציג ותשווק את אפליקציות המסך השני שיצרה "מארס", הזרוע הטכנולוגית של הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully