וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הרשות השנייה תבדוק קידום ”המיזם” בחדשות 2

12.5.2014 / 15:57

הרשות תבדוק האם האייטם ששודר אמש והציג יזמים עסקיים אשר מיד אחריהם הוצג הריאליטי הבא של רשת, מהווה הפרה - כך נודע לוואלה! ברנז’ה. חברות החדשות אינן מורשות לשדר אייטמים בעלי מטרה פרסומית

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בודקת את מהדורת חדשות 2 של אתמול (ראשון), בה שודר אייטם שקידם את תכנית הריאליטי החדשה של הזכיינית רשת "המיזם" שתעלה לשידור הערב - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. חוק הרשות השנייה קובע כי חברות החדשות אינן מורשות לשדר אייטמים שיש להם מטרה פרסומית, גם אם הן מוסוות כדיווח חדשותי.

גיא סודרי מדבר: ”קידום הזכייניות? הכי חשוב שלא יתערבו לי בביבי וביאיר ובקוטג’"

האייטם של חדשות 2, מאת עידו סולומון, הציג אנשים המגדירים עצמם כיזמים עסקיים. מיד לאחר הצגת היזמים הוצג הריאליטי הבא של רשת: "גם בתכנית החדשה 'המיזם' ינסו המומחים לזהות את הדבר הגדול הבא", דיווח סולומון לצופים. בכתבה הובאו סינקים של אחד השופטים בתכנית, אריק זאבי, על רקע וידאו מתוך הפורמט המקורי של חברת "אנדמול" - אחת מבעלי השליטה בזכיינית רשת.

הסעיף בחוק שאוסר על התערבות בעלי המניות בחדשות - אינו נאכף

אייטמים במהדורות החדשות שהם נטולי ערך חדשותי ומטרתם לקדם תכניות של הזכייניות אינם עניין נדיר, והם גוררים תלונות רבות של צופים לרשות השנייה המפקחת על השידורים. כבר ב-2007 החליטה הרשות לאסור במהדורות החדשות שידור אייטמים הנוגעים לתוכניות הזכיינים אלא אם אושרו מראש ובכתב על ידי יו"ר דירקטוריון חברת החדשות - אולם החלטה זו לא נאכפה. דרישה של הרשות לכלול גילוי נאות בשידור כתבות כאלה, אינה נאכפת גם כן. הסעיף בחוק שאוסר על התערבות בעלי המניות בתכנים של חברת החדשות - גם הוא אינו נאכף.

חדשות 2: "הכתבה המדוברת עמדה בכל הכללים העיתונאיים"

לפני חצי שנה זימן מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, את מנכ"לי חדשות 2 וחדשות 10 ודרש מהם שלא לשדר יותר אייטמים מהסוג ששודר בחדשות 2 אתמול. המנכ"ל שקדם לו מנשה סמירה דרש דרישה דומה, ויו"ר רשות השידור לשעבר נורית דאבוש העבירה החלטה המחייבת את ראשי הדירקטוריון לאשר באופן אישי את האייטמים הללו. בחודשים האחרונים שודרו במהדורת חדשות 2 אייטמים שקידמו תכניות של שתי הזכייניות כמו "רמזור", "אקס פקטור", "הכוכב הבא", "אבודים" ו"מה אתם הייתם עושים".

ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מסרו בתגובה כי הנושא מצוי בבדיקה. מהזכיינית "רשת" לא נמסרה תגובה לדברים, ושאלות וואלה! ברנז'ה בנושא לא נענו. מחברת החדשות של ערוץ 2 נמסר בתגובה: "הכתבה המדוברת עמדה בכל הכללים העיתונאיים והסטנדרטים הנדרשים, ובעיקר עוררה עניין רב בקרב הצופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully