וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיבת הפיטורים: יחסי אנוש לקויים"

20.5.2014 / 9:52

מאז פיטוריה המפתיעים של העורכת הראשית של הניו יורק טיימס ג’יל אברמסון עסקה התקשורת האמריקאית בהאשמות לשוביניזם מצד העיתון. אתמול היא התייחסה לנושא בפומבי

עורכת הניו יורק טיימס ג'יל אברמסון שפוטרה בפתאומיות בסוף השבוע התייחסה אתמול (שני) למקרה לראשונה. היא נאמה בטקס בוגרים של אוניברסיטה בצפון קרוליינה, לאחר שבועות בהן נמנעה מכל הופעה בציבור. מאז הפיטורים עסקה התקשורת האמריקאית בסיבות לפיטוריה וההאשמות לשוביניזם מצד העיתון, וכעת היא החליטה להתייחס לנושא בפומבי - לאחר שמו"ל העיתון פרסם הודעה שבה נימק את הסיבות לפיטוריה בהן יחסי אנוש לקויים.

דרמה בעיתונות הבינ"ל: העורכות הראשיות של ניו יורק טיימס ולה מונד פרשו

"הובלת חדר החדשות הייתה העונג של חיי", אמרה אברמסון, האישה הראשונה בתפקיד, והוסיפה ש"אין כל סיכוי" שהיא אי פעם תסיר את הקעקוע שלגופה ובו האות T בסגנון הפונט שמעטר את הלוגו של העיתון. היא דיברה על מוכנותה להמשיך הלאה, ואמרה "בטח שכואב להפסיד עבודה שאתה אוהב, אבל העבודה שאני מעריצה עיתונות שמחזיקה מוסדות חזקים ואנשים אחראיים - זו שהופכת את הדמוקרטיה שלנו לכזו שמסוגלת להתאושש במהרה, זו עבודה שבמידה רבה אשאר חלק ממנה". לעניין תכנוניה העתידיים, אמרה לבוגרים שהיא עדיין לא יודעת, והוסיפה: "אז אני יחד עם רבים מכם באותה הסירה".

הנהלת העיתון הוציאה הכחשה לכל הטענות על שוביניזם

הסיבות לפיטורים הפתאומיים לא היו ברורות, והטענה הרווחת הייתה שהסיבה לכך הייתה דרישתה של אברמסון להשוות את שכרה לעורך שמילא את התפקיד לפניה. מיד התלהטו בארצות הברית הרוחות והדיון על פערי שכר בין גברים ונשים געש, ובמהרה הוציאה הנהלת העיתון הכחשה לכל הטענות על שוביניזם. בכלי תקשורת מסוימים פורסם אפילו ששכרה היה למעשה גבוה יותר.

השמועות הביאו לכך שמו"ל הניו יורק טיימס ארתור סלזברגר פרסם בסוף השבוע הצהרה מטעמו, רוויית דוגמאות להתנהלות הארגונית של אברמסון, לדבריו, שהביאו לפיטוריה. הוא אמר שעובדים בסביבתה דיווחו לו על יחסים בין אישיים לקויים שלה שאף הגיעו לכדי יחס בלתי הולם בפומבי. "שוחחתי על הסוגיות הללו עם ג'יל מספר פעמים, והזהרתי אותה כי אם הן לא ייפתרו היא עלולה לאבד את תמיכת דסק החדשות וההנהלה". הוא הוסיף כי היא עצמה הסכימה איתו בנושאים הללו. "נהיה ברור כי הפער גדול מדי", ציין סלזברגר.

השתלשלות העניינים - עכשיו באנימציה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully