וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מכירת אייטמים: ”רשת כלכלית” תרד מהאוויר

1.6.2014 / 11:39

בזכיינית רשת מאשרים הבוקר כי התכנית ”רשת כלכלית” תרד מידית בשל מכירת אייטמים מסחריים, זאת משום שאינה עומדת בכללי הרשות השנייה. דה מרקר: ”יו”ר לשכת יועצי המס שילם 72 אלף שקלים לחשיפה”

תכנית נוספת יורדת מהאוויר בשל מכירת אייטמים: בזכיינית רשת מאשרים הבוקר (ראשון) כי התכנית "רשת כלכלית" תרד מהאוויר ארבע תכניות לפני המתוכנן בשל מכירת אייטמים מסחריים. בזכיינית טוענים כי לא ידעו על העסקאות וכי הם בודקים את הדברים, אולם ברשות השנייה - אשר כלליה אוסרים על מכירת תוכן מסוג זה - סבורים כי המחלקה המסחרית של הזכיינית היא שהייתה אמונה על העסקאות.

בלעדי: רוצים שינוי? שלמו 50,000 שקלים לחשיפה בתוכנית

"רשת כלכלית" בהגשת שרון כידון מכרה, ככל הנראה, פינות הגשה ליו"ר לשכת יועצי המס ירון גינדי. על פי פרסום ב"דה מרקר", שילמה גינדי 12 אלף ש"ח לכל פינה, ובסך הכל מדובר היה בעסקה של 72 אלף ש"ח. עד כה שודרו חמש פינות בהגשתו של גינדי. בהפקת התכנית טוענים כי לא ידעו כי מדובר בפינות ממומנות.

תופעת מכירת אייטמים מנוגדת באופן מפורש לחוקי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אולם זו מתקשה לפעול כנגדה כיוון שהעסקאות מסוות היטב על ידי הזכייניות ונעשות על ידי גורמים שלישיים. הפעם האחרונה שבה הצליחה הרשות השנייה להוכיח מכירת אייטמים ובעקבות כך ירדה תכנית מהאוויר הייתה לפני שנה - בעקבות תחקיר וואלה! ברנז'ה על אודות התכנית "עושים שינוי" בערוץ 10. בעבר קיימה הרשות שימועים לזכייניות בנושא - אולם תופעת התוכן השיווקי האזור על המסך לא התמעטה, אלא להיפך.

הרשות השנייה: "התנהלות חמורה במיוחד"

מרשת נמסר היום בתגובה: "רשת החליטה על יציאתה לפגרה של 'רשת כלכלית' ארבע תוכניות לפני המועד המתוכנן לאחר שהתגלה חשד לכאורה לגבי אייטמים מסחריים. אנו נבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות ונמשיך לפעול על פי כללי הרשות השנייה. רשת כלכלית תשוב לשידור בתום פגרת הקיץ. אנו נעדכן את הרשות בדבר הורדת התכנית כבר היום".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "לידי הרשות השנייה הגיע הסכם וחשבונית עסקה בין לשכת יועצי המס בישראל לבין חברת "איטליה ברנד גרופ" תל אביב שעניינם תשלום עבור הופעות של נציג מטעם לשכת יועצי המס בפינה קבועה אחת לשבוע בתכנית "רשת כלכלית".

"מההסכם עולה כי עבור כל אייטם בתכנית תשלם לשכת יועצי המס 12,000 ש"ח וכי מדובר ב-36 פינות שישודרו עד לסוף שנת 2014. בדיקה שערכה הרשות העלתה כי מר ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס השתתף ב-5 תכניות שונות של "רשת כלכלית", ומהאמור עולה שההופעה בתכנית בוצעה כנגד תשלום"

עוד אומרים ברשות כי "מבדיקה ראשונית שנערכה ברשות השנייה עולה כי למערכת העיתונאית ולהפקת התכנית אין כל קשר להתקשרות זו וכי האייטמים הגיעו לתכנית בהוראת הזכיינית רשת".

"התנהלות זו חמורה במיוחד נוכח החלטת וועדת ערר של מועצת הרשות השנייה (מיום 22.11.12) בנושא מכירת אייטמים בתכניות אשר לקחה בחשבון את התחייבות הזכיינית רשת להימנע ממכירת אייטמים בתכניותיה בעתיד"., לשון התגובה.

לשכת יועצי המס: "החלטה הזויה"

מאיטליה ברנד גרופ תל אביב, משרד הפרסום של לשכת יועצי המס בישראל, נמסר בתגובה: "התשלום עבור שיתוף הפעולה עם רשת כלכלית ולשכת יועצי המס הוא עבור חסות על מתחם האינטרנט של התכנית ברשת כלכלית, בה הועלו באנרים רבים ופינות תוכן המקדמות את קמפיין ההסברה של לשכת יועצי המס בישראל. התשלום בוצע עבור מטרה זו בלבד, וכל ניסיון להציג את התשלום אחרת, נוגד את ההסכמים החתומים בעניין. לא קיימת חשבונית על 6 פינות בעלות שצויינה".

"לשכת יועצי המס בישראל ונשיא הלשכה מופיעים מאות פעמים בחודש באמצעי התקשורת השונים, כולל התקשורת האלקטרונית. ירון גינדי, נשיא הלשכה, עבר מבחן בד להגשת הפינה בכפוף לשיקולים מערכתיים עוד טרם נחתם הסכם שיתוף הפעולה. פעילות התוכן היתה מנותקת לחלוטין מהפעילות המסחרית ולמשרד הפרסום לא היתה כל גישה או תקשורת עם עורכי התוכנית ומגישיה. ההחלטה להוריד את התכנית הזויה בעינינו", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully