וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר כאב

1.6.2014 / 15:21

היוצרים נגד הצעת החוק שתהפוך תכניות מוזיקה לסוגה עילית: לוואלה! ברנז’ה נודע כי נציגיהם נפגשו לקראת הסוף השבוע עם שרת התרבות לימור לבנת וניסו לרתום אותה למאבק בהצעה

ראשי ארגוני יוצרי הטלוויזיה והקולנוע פועלים מאחורי הקלעים על מנת לסכל את הצעת החוק של חבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) לפיה תכנית המשודרת בטלוויזיה בה יושמעו יצירות עבריות בהיקף של 75% יוכלו להיחשב לזכייניות כסוגה עילית. לוואלה! ברנז'ה נודע כי נציגי היוצרים נפגשו לקראת הסוף השבוע עם שרת התרבות לימור לבנת (הליכוד) וניסו לרתום אותה למאבק בהצעת החוק.

היוצרים חוששים כי הצעת החוק תאפשר לתכניות ריאליטי כמו "הכוכב הבא" ו"אקס פקטור" להיחשב לסוגה עילית, ועל כן פעלו להחרגה של תכניות שהן תחרות מאפשרות להיכלל בקטגוריה של סוגה עילית. ועדיין, הצעת החוק תאפשר לתכניות פרומו המקדמות תכניות אלה או את הטאלנטים שלהן - להיחשב כסוגה עילית.

גורם שנכח בפגישה אמר לוואלה! ברנז'ה כי השרה לבנת לא הביעה עמדה חד משמעית באשר להצעת החוק, אולם אמרה כי היא מבינה את עמדת היוצרים וביקשה זמן ללמוד את חוק הרשות השנייה ואת ההצעה של שטרן לעומק. השרה הסבירה ליוצרים את הבעייתיות הציבורית בהתנגדות להצעת חוק הארוזה ככזו שמטרתה לקדם את היצירה הישראלית על המסך.

"הדילמות שלה הן גם הדילמות שלנו"

"הדילמות שלה הן גם הדילמות שלנו", אומר בתגובה לדברים מנכ"ל אקט עידן אור. "אנחנו לא מתנגדים לקידום המוזיקה הישראלית בטלוויזיה. אבל זו הצעה שרוצה לפתור כשל במקום שאין בו כשל - הרי בכל הסוגה עילית שמשודרת היום גם ככה רוב הפסקול הוא של יוצרים ישראלים או פסקול מקורי".

"המערכת הרגולטורית כיום לא בנויה בצורה שמאפשרת לה להביא בפרקטיקה לידי ביטוי את מטרות החוק הזה", אומר אור. "אנחנו יודעים בסופו של דבר מה קורה עם הכללים האלה, ואנחנו חוששים שזה יהווה פלטפורמה להגמשה נוספת של כללי הרגולציה על ידי זכייניות הטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully