וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא לנהל את המערכה הפוליטית נגד הרש"פ על גבם של עיתונאים"

9.6.2014 / 11:31

שורת כתבים ישראלים הפיצו הבוקר מכתב פתוח לעמיתיהם הפלסטיניים, ובו הביעו תמיכה על רקע ”אירועים שנראה כי התרבו לאחרונה של פגיעה בעיתונאים פלסטינים”

הכתבים הישראלים לענייני פלסטינים מתגייסים לצד הקולגות מעבר לקן הירוק: 15 עיתונאים מכל כלי התקשורת המובילים בישראל הפיצו הבוקר (שני) מכתב לכלי תקשורת פלסטינים, ובו הם מגנים את הפשיטה שערכה משטרת ירושלים בסוף השבוע על אולפן תחנת טלוויזיה פלסטינית במהלכה עיכבה לחקירה שלושה ממנהלי התחנה - ושחררה אותם כמה שעות לאחר מכן ללא כל אישום.

הפשיטה נערכה באמצע שידור חי של התכנית "בוקר טוב ירושלים", ויחד עם צוות התחנה נעצר אף אחד המרואיינים בתכנית אשר שידורה הפוסק בעקבות המקרה. "אין בגינוי זה כדי לתמוך במפרי חוק, או למנוע מרשויות החוק לבצע את עבודתן החשובה", מבהירים הכתבים הישראליים בפתח הדברים. "ואולם בה בעת, אין אנו רואים בעין יפה כל מהלך שיש בו כדי להביא לצמצום חופש הביטוי, להפחדת עיתונאים ולו ברמז, ולהפרעה לשידור במהלכו, מצד גורמי ממשל או אינדיבידואלים משני הצדדים, יהיו הנסיבות אשר יהיו".

על המכתב חתמו בין היתר גל ברגר מרשת ב', אליאור לוי מאתר ynet, ג'קי חורי מהארץ, אוהד חמו מערוץ 2, יורם כהן מערוץ 1, אבי יששכרוף מוואלה!, שלומי אלדר מאל-מוניטור וג'קי חוגי. הכתבים הישראליים אומרים כי המקרה בסוף השבוע האחרון אינו מקרה בודד של פגיעה מצד הרשויות בישראל בתקשורת הפלסטינית. "אנו מדגישים כי אין מדובר באירוע חד פעמי, אלא בשורה של אירועים דומים שנראה כי התרבו לאחרונה, לרבות פגיעה בעיתונאים פלסטינים, ישראלים וזרים ליד שער שכם במזרח ירושלים; פגיעה בעיתונאים פלסטינים במחנה הפליטים אל-ערוב, ועוד.

בשנה שעברה הביאו פעולות צה"ל וכוחות הבטחון הישראלים נגד עיתונאים וכלי תקשורת פלסטינים להתדרדרות חסרת תקדים בדירוג של ישראל במדד חופש העיתוונת הבינלאומי. ישראל התדרדרה 20 מקומות למקום ה-112, הנמוך ביותר שבו דורגה אי פעם. המחברים הסבירו את הדירוג בהסלמה של פעילות צה"ל בשטחים והשלכותיה על הסיקור התקשורתי באזור, כמו גם פגיעה פיזית בעיתונאים ובבניינים של כלי תקשורת.

הכתבים קראו לרשויות בישראל שלא" לנהל את המערכה הפוליטית נגד הרשות הפלסטינית על גבם של עיתונאים", וציינו כי הם "מפצירים בכל הגורמים הנוגעים בדבר, בצד הישראלי ובצד הפלסטיני כאחד, לאפשר לעיתונאים לפעול כראות עיניהם ולמלא את עבודתם העיתונאית, ללא תנאים ובלי הגבלות שאינן חלק ממערכת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully