וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל מי עובד ארדן? בשביל הטוקבקיסטים

איתי לנדסברג נבו

9.6.2014 / 12:31

ארדן צריך את הציבור שיתמוך בו? שיעשה לייקים? הרי מדובר בשר הממונה, המחזיק בכל המידע המדויק לגבי רשות השידור. ההסתה היא שמן על המטרות האמיתיות וכיסוי למהלכים שאותם השלטון מנסה להסתיר. דעה

גלעד ארדן קיבל לא מזמן 300 אלף שקלים למימון משרד יחסי ציבור במאבקו נגד עובדי רשות השידור. אבל נדמה שניתן היה לחסוך את הכסף לאלתר. השר עצמו מנהל מערכת יחסי ציבור נגד עובדי הרשות בדף הפייסבוק שלו כשהוא קורא לגולשים להצטרף אליו, מאשים את העובדים ב"תחלואי הרשות" ולא מפרסם מילה אחת נגד מי שאחראי לתחלואים. כלומר – הוא עצמו וממשלת ישראל בהיותם הממונים על חוק הרשות ובהיותם מי שמינו את המוסדות וההנהלות.

הדברים חמורים במיוחד כשהם באים מפיו של השר הממונה. הוא הרי מחזיק בכל המידע המדויק לגבי רשות השידור. הוא מקבל את כל דוחות מבקר המדינה ובעיקר זה האחרון, הוא חשוף וממוען למכתביהם של המשנה לפרקליט המדינה, הממונה על המשמעת בנציבות שירות המדינה, האוצר ויתר הגורמים הרשמיים האמונים על התנהלות הרשות.
אבל ארדן בחר לתקוף דווקא את העובדים עצמם. כאילו הם, כל תחקירן ומזכירה, הם מקבלי ההחלטות. הם "האחראים" לממצאי דוח מבקר המדינה (ממאי 2014) שאליו השר לא טרח בכלל להתייחס. לא בדף הפייסבוק ולא בשום מסגרת אחרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מפרסם מילה אחת נגד מי שאחראי לתחלואים. השר ארדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארדן בסטטוס – מיום 4.6.14: אם האחיות שובתות, הוא יפקיע את בית החולים?

"אזרחי ישראל לא צריכים להיענש על תחלואי רשות השידור. גם במשטרים טוטליטריים, השלטון מאפשר צפייה במשחקים. ...אני פועל מול גורמי שידור בינלאומיים כדי שיתאפשר משפטית להפקיע את זכויות השידור של המונדיאל מרשות השידור ולהעבירן לערוצים ישראלים אחרים, אבל אני זקוק גם לכם! בואו נפעיל לחץ ציבורי. בואו נגרום להם להבין שיש גבול להתעמרות.

תעשו לייק, שתפו את הסטטוס, ותגידו גם אתם למנהלי רשות השידור ולראשי הוועדים: אל תגעו לנו במונדיאל".

"תגידו גם אתם למנהלי רשות השידור וראשי הועדים"? – ארדן לא מכיר את מנהלי הרשות? הוא מכיר. הוא מכיר גם את ראשי הועדים, אבל לא רוצה לשבת איתם. ארדן צריך את הציבור שיתמוך בו? יעשה לייקים? הרי מדובר בשר הממונה. יש בסמכותו על פי חוק להפעיל שורה של מנופים עד כדי החלפת המוסדות כולם, אם הוא חושב שהנהלת הרשות שותפה למהלך האיום בהשבתת שידורי המונדיאל.

ובאשר לועדים – ארדן קובע כאן תקדים אנטי דמוקרטי. אם האחיות שובתות, הוא יפקיע את בית החולים? ואם עובדי רשות שדות התעופה שובתים, הוא יפקיע מהם את הטיפול בטיסות?. לפי ארדן של הפייסבוק הוא לא צריך לבדוק אם השביתה חוקית או לא חוקית ולא צריך ללכת לבית הדין לעבודה כדי להוציא צווים לעובדים. הוא מנהל פשוט הסתה נגד העובדים כדי לשמן את רעיון הסגירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קובע כאן תקדים אנטי דמוקרטי. משחקי המונדיאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארדן בסטטוס מ 26.5.14: המבקר כותב במדויק, אבל ארדן לא קורא

"יש כאלה שלא אוהבים את זה. הם כנראה לא חושבים שמגיעה לנו טלוויזיה ציבורית רלוונטית. הם אולי גם לא חושבים שאחוזי צפייה בודדים בפריים טיים צריכים לעורר אותם לחשבון נפש. הם גם לא רואים שום בעיה בכך שנמשיך לשלם מדי שנה את אגרת הטלוויזיה, אותו קנס שהפך למאוס בעיני כל כך הרבה אנשים. מבחינתם, מה שהיה הוא שיהיה, כמעט מיליארד שקלים בשנה שרק אלוהים יודע על מה הם מתבזבזים".

"רק אלוהים יודע על מה הם מתבזבזים"? ארדן ממשיך בסיסמאות בלי להסביר על מה הוא מדבר. הנה לאחרונה פרסם מבקר המדינה דוח על אותם מאות מיליונים שארדן כותב ש"רק אלוהים יודע על מה הם מתבזבזים". המבקר כותב במדויק על מה. אבל ארדן לא קורא. חמור מכך הוא קורא והוא יודע מי אחראי והוא ממשיך לתקוף דווקא את העובדים שאינם אחראים לבזבוז.

הסתה לשמה.

"טלוויזיה ציבורית רלוונטית?" – ארדן עוד לא הסביר פעם אחת לאיזו טלוויזיה הוא מתכוון. האם סרט על אביו של ראש הממשלה פרופ' בן ציון נתניהו, הוא רלוונטי? או לא? האם הסדרה "שומרי הסף" להבדיל, היא לא רלוונטית או כן רלוונטית? וסרט על עזריה אלון? וסדרה על מלחמת יוה"כ? ותחקיר על פרשת רצח תאיר ראדה? וסדרה על רצח רוז פיזם? וסדרה על תולדות ארץ ישראל? ותחקיר יומן על מחדל סכנת השריפות באוטובוסים? ועוד ועוד.

מיליארד שקלים מתבזבזים? באמת? הכל מתבזבז? גם קול המוסיקה וגם השידורים לעולים וגם רשת ב'? וכל שידורי ערוץ 1 עד האחרון שבהם? ארדן לא מפרט למשל, אם לדעתו צריך לסגור את כל תחנות הרדיו, אבל דוח לנדס שהוא עצמו מינה, דווקא קובע שיש להמשיך לשדר את כל התחנות באותה מתכונת.

הסחת דעת בזמן נהיגה. ShutterStock
הטיל את מימון הרשות על אגרת הרדיו. ארדן/ShutterStock

אז למה להסית?

אגרת הטלוויזיה היא "קנס מאוס"? ארדן עצמו ביטל את האגרה כדי לרצות את הטוקבקיסטים והטיל את מימון הרשות על אגרת הרדיו. זה כבר קנס לא מאוס כנראה. ארדן לא יגיד לציבור שמדינות דמוקרטיות רבות מממנות את השידור הציבורי באמצעות אגרה. אבל ההסתה כאן היא העיקר.

ההסתה כמו בכל משטר, היא שמן על המטרות האמיתיות וכיסוי למהלכים שאותם השלטון מנסה להסתיר. ארדן כמו בשיעורי ההיסטוריה הקלאסיים תוקף את עובדי הרשות כולם בלי להבחין בין מוסדות מפקחים להנהלה או לעובדים שנתונים תחת סמכותה. מבחינתו כל הרשות כגוש אחד אחראית למצב הנכחי. הוא גם לא יעלה לסדר היום את אחריותן של ממשלות ישראל להשקעות כספיות הזויות כמו ערוץ תעמולה לארצות ערב, או רכישת נדל"ן שערי צדק, ששחרר את הממשלה עצמה מערבויות.

אבל עובדי הרשות הם המטרה ולשם כך נועדה ההסתה. לשכנע את הציבור ואת המחוקקים שיש לסגור ולפטר.
מה הוא הגוף שיוקם אחר כך ומי יתקע לידינו שיהיה מנוהל ומפוקח אחרת בידי אותו שר ואותה ממשלה? על כך השר לא יענה. כי הרי רק אלוהים יודע מה יהיה אחר כך.

* הכותב משמש כראש מחלקת התעודה של הערוץ הראשון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully