וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: ה"הפתעות" שמכינים עובדי רשות השידור לצופי המונדיאל

12.6.2014 / 11:22

עובדי רשות השידור התחייבו אמנם שלא לשבש את שידור משחקי המונדיאל שייצאו לדרך היום, אולם לוואלה! ברנז'ה נודע כי המחאה נגד חוק סגירת הרשות דווקא תופיע על המסך. מה מכינים העובדים?

עובדי רשות השידור התחייבו אמנם שלא לשבש את שידור משחקי המונדיאל שייצאו לדרך היום (חמישי) אולם לוואלה! ברנז'ה נודע כי המחאה נגד חוק סגירת רשות השידור ופתיחת גוף שידור ציבורי חדש - לא תיעלם מעיני צופי הכדורגל.

העובדים התקפלו: שידורי משחקי המונדיאל לא יושבתו

השידורים יתקיימו כסדרם ולא יהיו שיבושים, אולם במסגרת זאת קיימו אתמול העובדים עד שעה מאוחרת חשיבה כיצד ניתן להביא לידי ביטוי את צעדי המחאה על המסך - מבלי לשבור את ההתחייבות שנתנו שלא לשבש את השידורים ובמסגרת האילוצים שהטיל על הרשות איגוד השידור האירופי. בין הצעדים שנשקלו, ואשר ינקטו: העברת מסרים נגד שר התקשורת גלעד ארדן בצורת כתוביות רצות ("סופרים") בזמן המשחקים ותוך כדי שידור, וכן שידור שקופיות עם אותם מסרים בין המשחקים ובין שידורי הפרשנות.

גורם ברשות השידור אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה: "התחייבנו שלא לשבש את השידורים והם אכן לא ישובשו, אבל אנחנו לא נשתוק על כך שזורקים 2,000 עובדים הביתה. לצופי המונדיאל יכולים לצפות להפתעות".

בוועד ההנדסאים והטכנאים סירבו להגיב לדברים.

מדיוני הוועדה: ענת עוזרי הוצאה מהדיון בצעקות

ובתוך כך, דיוני הוועדה המיוחדת לחוק השידור הציבורי נמשכו הבוקר זה היום השני תוך שעובדי הרשות ממשיכים להביע מחאה באולם הדיונים. יו"ר הוועדה, קארין אלהרר, אמרה לעובדים כי היא "מציעה להפסיק עם האמירות הפופוליסטיות ולהתחיל לדבר לעניין". יו"ר הוועד המשולב ברשות, ענת עוזרי, הוצאה היום בצעקות מהדיון לאחר שקטעה את דברי יו"ר הרשות אמיר גילת.

ארגון העיתונאים התייחס היום אף הוא למצב ברשות השידור, והוציא קול קורא בו "הביע דאגה עמוקה לעתיד השידור הציבורי בישראל ולפרנסתם של עמיתינו". במכתב, ציין הארגון כי "רשות השידור זקוקה לשינוי רדיקלי, שיתקן באופן מיידי את הבעיות החמורות שלה: מעורבות פוליטיקאים במינוי מנהלים ובתכנים עיתונאיים, תרבות ארגונית קלוקלת, מנגנון גביית אגרה מנופח ופוגעני וחוסר יעילות שמביא לבזבוז כספי ציבור", אך ביקש כי "בכל תרחיש שהוא יש להקפיד שיישמר רצף השידורים".

עוד אומרים בארגון כי "אין זה מוסרי לשלוח הביתה עובדים טובים, שחלקם השקיעו את מיטב שנותיהם בשידור הציבורי. יש לשמר את העובדים הטובים ולא לשלוח אותם להתחרות על תפקיד שאותו הם ממלאים מזה שנים בהצלחה. זה עלול לפגוע בתנאי ההעסקה בענף ואף להוות דרך להיפטר מעיתונאים ביקורתיים שהשלטון מעדיף לראות בחוץ. שימור של אותם עיתונאים טובים הוא הכרחי לצורך שימור אתוס של שידור ציבורי שנוצר ברשות השידור במשך עשרות שנים".

הארגון גם מתייחס גם לחוק המוצע וטוען כי לא מובטח בו כי מינוי המנהלים ינותק מהדרג הפוליטי וכי הם יהיו בעלי כישורים עיתונאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully