וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: בעקבות המבצע - קשת עוצרת הפקות; הפסדיה מוערכים בכ-25 מיליון ש'

16.7.2014 / 16:01

על פי הערכות שעשו בזכיינית, הפסדיה מתחילת ההסלמה במצב הביטחוני עומדים על עשרות מיליונים, מרביתם כתוצאה מאובדן הכנסות מפרסום. תוכנית הפעולה עליה הוחלט היום כוללת שינויים מיידיים

המערכה המתמשכת של "צוק איתן" מגיעה גם לרמת החייל, ופוגעת בבטן הרכה של גוף השידור החזק בישראל - קשת. לוואלה! ברנז'ה נודע כי זכיינית ערוץ 2 נערכת בימים אלו לשינויים מרחיקי לכת בלוח השידורים.

על פי הערכת מצב שנעשתה ביממה האחרונה בזכיינית, הפסדיה מתחילת ההסלמה במצב הביטחוני (חטיפת שלושת הנערים), עומדים על כ-25 מיליון שקלים, מרביתם כתוצאה מעצירת קמפיינים, ואובדן הכנסות מפרסום. תוכנית הפעולה עליה הוחלט נכון לכעת בקשת, ושגובשה על ידי בכירים בה בתום ישיבה שהתקיימה היום בזכיינית, כוללת שינויים מיידיים בלוח השידורים ודחיית השקות שתוכננו כבר לשבועות הקרובים.

כך לדוגמא, הוחלט כי עלייתה לאוויר של התכנית "הצילו" - תכנית הבידור החדשה של הזכיינית, אשר אמורה הייתה להחליף את "האח הגדול" - תוקפא. גם "הפרלמנט", שתוכננה לעלות כבר בשבוע שעבר, נדחתה כרגע בשבוע, אך ייתכן שבהמשך תידחה שוב.

עצירת צילומים והפקות

עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי בזכיינית הוחלט היום לעצור צילומי הפקות, חלקן של דרמות שכבר נמצאות בצילומים ושל אחרות שעתידות היו להתחיל את צילומיהן בקרוב - כל אלו בשל הפסדים הכספיים וחוסר הוודאות סביב סיום האירועים ומועד החזרה לשגרה טלוויזיונית.

שינויים יתקיימו גם בשיבוץ תוכניתו החדשה של אייל קיציס בשישי, אשר תוכננה להיות "תוכנית שנייה" (לייט נייט), ותוקדם לקו ראשון מיד אחרי "אולפן שישי", על חשבון "סודות מחדר האח", שתוקדם לחמישי. עוד בעקבות המצב: "יצאת צדיק" תרד לחלוטין מלוח השידורים, וככל הנראה לא תשוב בטווח נראה לעין.

הפיצוי: חצי דקה של פרסומת בגין כל שעת חדשות

כפי שפורסם בתחילת השבוע בוואלה! ברנז'ה, הרשות השנייה נערכת למתן פיצוי לזכייניות בגין ההפסדים הכספיים. עם תום ימי הלחימה, תקיים מועצת הרשות השנייה ישיבה מיוחדת בנושא ובה יוחלט על היקף הפיצויים.

מדיניות הפיצויים הכספיים תהיה, כל הנראה, דומה לזו שהייתה לאחר מבצע "עמוד ענן" בסוף שנת 2012. המבצע נערך אז תשעה ימים, ובדומה להיום היה היקף הפרסום של הזכיינים נמוך ועמד על 5% עד 9% מהתפוסה היומית המותרת לפרסום. בנוסף, חלו שיבושים רבים במערך השידורים, ולוח השידורים השתנה מידי יום ושודרו בו כמעט אך ורק מהדורות חדשות.

הזכיינים קיבלו אז חצי דקה של פרסומת בגין כל שעת חדשות ששודרה מעבר להיקף החדשות הרגיל. בערוץ 2 שודרו כ-86 שעות של חדשות מעבר לשעות המשודרות בשגרה, ובערוץ 10 שודרו כ–83 שעות. בסך הכל פוצו שלוש הזכייניות בכשעה וחצי של פרסומות. מרבית ימי המבצע חפפו אז לימי שידור של הזכיינית רשת. הקלה נוספת שניתנה הייתה הפחתת דרישות התוכן באופן יחסי לימי השידורים של המבצע, ולזכייניות ערוץ 2 הופחתו כך 4.5 מיליון שקלים ממחויבויות התוכן שלהן.

טרם התקבלה תגובת קשת לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully