וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מתנצל: "טעיתי כשגרמתי לאחרים לחלל שבת"

5.10.2014 / 12:26

שר האוצר התייחס הבוקר לתקרית בה זימן עיתונאים לביתו במהלך השבת לפני כשבועיים. במהלך ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת, אמר: "אני נוהג לעבוד בשבת, אבל טעיתי כשגרמתי לאחרים לחלל שבת"

לפיד הגיש את תקציב 2015: "בשורה חברתית שתילחם ביוקר המחיה". אבי כהן
לפיד הגיש את תקציב 2015: "בשורה חברתית שתילחם ביוקר המחיה"/אבי כהן

שר האוצר, יאיר לפיד, התייחס הבוקר (ראשון) לתקרית בה זימן עיתונאים לביתו במהלך השבת לפני כשבועיים ואמר כי מדובר בטעות. במהלך ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת, אמר לפיד: "אני נוהג לעבוד בשבת, אבל טעיתי כשגרמתי לאחרים לחלל שבת".

לפיד כינס תדרוך בשבת; עיתונאים קראו להחרים את הסיקור

כזכור, ההחלטה של לפיד לכנס בצהרי יום שבת את כלי התקשורת על מנת לתת להם סינק מצולם בנושא אישרור דירוג האשראי של ישראל, עוררה קיתונות של זעם וכלי התקשורת ויריביו הפוליטיים תקפו אותו על ההחלטה לעשות זאת ללא הצדקה באמצע השבת. בסביבתו סרבו אז לנמק בפני וואלה! ברנז'ה את ההחלטה.

בדיון שהתעורר בנושא בעמוד של כתב "כלכליסט" שאול אמסטרדמסקי, כתב שי ניב מ"גלובס" כי צריך היה להחרים את המפגש ולו בגלל המשמעות שלו כלפי הכתבים וכלי התקשורת הדתיים. "רוצה לומר: אני חילוני ליברל ולכן עושה את זה בשבת ושם ז', כי הרי מה יש לחילונים לעשות בשבת חוץ מלעבוד", כתב ניב. "אני במקום כתבי האוצר מחרים את המפגש הזה. אם לא בגלל קדושת השבת לחילונים אז לפחות כסולידריות עם כתבים דתיים שנכפה עליהם לא להגיע".

גם בשדה הפוליטי, כאמור, גינו את ההחלטה. יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה כי היא נבעה מרצונו של לפיד להקדים את נתניהו, אשר לשכתו לא מכנסת אירועי עיתונאים בשבת, בתגובה על דירוג האשראי. "המעשה הזה של לפיד הוא בעיקר הפגנה של חוסר רגישות כלפי אותם כתבים שנאלצים להקשיב למוצא פיו בצהרי יום שבת במקום לשחק עם הילדים שלהם, להיות בים או סתם לנוח", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully