וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החגים כבר כאן: תזכיר החוק לפיצול ערוץ 2 יעלה ביום ראשון על שולחן הממשלה

19.10.2014 / 18:00

בסביבתו של ארדן הדגישו היום כי השינויים האפשריים בזירה הפוליטית לא יעכבו את הליך החקיקה. במטרה לגייס תמיכה של קשת ורשת במהלך צפוי משרד התקשורת להעניק להן הקלות בשווי של מליוני שקלים

גלעד ארדן בכנס המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי. ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
סוגר קצוות. ארדן/כפיר בולוטין

אחרי החגים כבר כאן: שר התקשורת גלעד ארדן ממהר לסגור קצוות ויציג לממשלה כבר ביום ראשון הקרוב את תזכיר החוק לפיצול זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ולהקמת חברת חדשות נוספת. החוק קובע כי הזכייניות, המשדרות היום יחד בערוץ 2, יעברו לשני ערוצים נפרדים אשר ישדרו שבעה ימים בשבוע החל מאפריל 2015 ולכל אחת מהן תהיה חברת חדשות נפרדת.

מסתמן: נתניהו ישאיר את משרד התקשורת אצלו

ארדן מקדם את התזכיר על רקע הפרסומים בימים האחרונים לפיהם פרישתו של גדעון סער מהחיים הפוליטיים עשויה להביא לכך שמשרד התקשורת יוכפף למשרד ראש הממשלה. בסביבתו של שר התקשורת הדגישו היום כי השינויים האפשריים בזירה הפוליטית לא יביאו לעיכוב בהליך החקיקה.

בעבר הסביר ארדן את קידום מועד הפיצול המקורי בניסיון למנוע מונופול של ערוץ 2 במידה וערוץ 10 יסגר. על מנת לגייס תמיכה של הזכייניות במהלך שיקדים למעשה את היציאה שלהן לרישיון מהתאריך המקורי שנקבע בחוק, צפוי משרד התקשורת להעניק להן הקלות בשווי של מליוני שקלים. בין ההקלות שיתאפשר למשרד להעניק: החזר החלק היחסי של דמי זיכיון מהתקופה שתקוצר, החזר דמי מכרז, ביטול מחויבות השקעה בקולנוע או הענקת אפיק אטרקטיבי וחד ספרתי.

עם הפצת התזכיר נמסר ממשרד התקשורת כי "בהמשך להחלטת משרד התקשורת והחקיקה שאושרה בעבר ולפיה שיטת האסדרה בתחום השידורים המסחריים תשונה כך שלא יוענקו עוד זיכיונות לשידורי טלוויזיה מסחריים ובמקומם יוענקו רישיונות לשידורי טלוויזיה מסחריים, משרד התקשורת הפיץ את תזכיר חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. התזכיר כולל שינויים מהותיים בענף הטלוויזיה המסחרית שעיקרם שמירה על התחרות והמגוון בתחום שידורי הטלוויזיה המסחריים ובתחום שידורי החדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully