וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לכנסת: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה חוק פיצול ערוץ 2

26.10.2014 / 16:23

הצעת החוק לפיצול מוקדם של ערוץ 2 אושרה היום בוועדה, כאשר כל תשעת חבריה הצביעו בעדה פה אחד. היא תעבור כעת לכנסת לקריאה ראשונה, ובהמשך תדון בוועדת הכלכלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעת החוק לפיצול מוקדם של ערוץ 2 אושרה היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה, כאשר כל תשעת חברי הוועדה הצביעו בעדה פה אחד. היא תעבור כעת לכנסת לקריאה ראשונה, ובהמשך תדון בוועדת הכלכלה. מדובר בהצעת חוק של שר התקשורת גלעד ארדן, והיא קובעת כי זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת יעברו לשדר בערוצים נפרדים במשך שבוע מלא החל משנת 2015.

שני עקרונות נוספו היום להצעה, על ידי שרת המשפטים ציפי לבני: הראשון הוא שאם ערוץ 10 נסגר ערוץ 2 לא יהיה מונופול, והשני הוא אפשרות להארכת משך זמן השארת חדשות 2 בבעלות משותפת של רשת וקשת - באם ערוץ 10 לא נסגר. בהמשך הליך החקיקה צפויה להתווסף גם הפחתה משמעותית של רף עלות קבלת הרישיון, העומדת כיום על 280 מיליון שקלים.

מוקדם יותר היום גינו בחברת החדשות את הליך הפיצול ומסרו כי עמדת החברה היא כי "כל עוד מתקיימת תחרות בתחום שידורי החדשות בישראל, אין כל הצדקה לשינוי המצב החוקי הקיים, שנחקק לפני שנתיים בלבד, שינוי כזה יביא לפירוקה של חברת החדשות הלכה למעשה ויפגע פגיעה אנושה באינטרס הציבורי".

במהלך הדיונים אמר הממונה על ההגבלים העסקיים דיוויד גילה כי לערוץ 2 יש כוח שוק משמעותי מול המפרסמים והצופים וכי מדובר ב"מהלך ראוי", וכי הרשות להגבלים עסקיים תומכת בהקטנת חסמי הכניסה לצד דרישות המינימום לצורך איכות.

הצעת החוק של ארדן זכתה לליווי ותמיכה של הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו. "הרשות השנייה מברכת את שר התקשורת וממשלת ישראל על אישור תזכיר חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו", נמסר מהרשות. "זהו צעד משמעותי לקראת האסדרה הכוללת של שוק הטלוויזיה המסחרית בישראל, באופן שיבטיח את יציבותו לאורך זמן תוך שמירה על תחרות בריאה, חוסן פיננסי ומחויבות גוברת לתוכן איכותי ומגוון וריבוי דעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully