וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי רשת: גם קשת הגישה בקשה לזיכיון עד 2017

30.10.2014 / 19:27

בניגוד לעמדתה הראשונית שהצהירה במפורש כי היא מתכוונת לצאת מערוץ 2 ולעבור לשדר באפיק חדש במשך שבעה ימים כבר ב-2015, הודיעה יו"ר קשת ליו"ר הרשות השניה אוה מדז'יבוז כי החליטה "לא לבחור בנתיב כה מסוכן כשעינינו קשורות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתנאים הנוכחיים, בלי רישיון. אבי ניר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המצב בשוק הטלוויזיה מסתבך: הערב (חמישי) הודיעה קשת לשר התקשורת ולרשות השניה על בקשתה להארכת זיכיון עד ל- 2017. במכתב שהוציאה ליו"ר מועצת הרשות השניה, אוה מדז'יבוז יו"ר דירקטוריון קשת, דרורית ורטהיים, נימקה האחרונה את הבקשה בכך ש"במסלול הרישיון, בו שאפנו להוביל את הספינה, הערפל רחוק מלהתבהר ורב הנסתר על הגלוי". לדבריה, "בבואנו לקבל החלטה כה משמעותית, מחובתנו לקבל החלטה המאפשרת לקשת וודאות ואופק פעילות, שכן לנגד עינינו אנו רואים גם את עתידם של מאות עובדינו ועובדי חברת החדשות ואלפי עובדי תעשיית הטלוויזיה, אליהם אנחנו מחויבים".

עוד ציינה ורטהיים כי "אי הבהירות הרגולטורית בחוק הנוכחי, נוספו בשבועות האחרונים מדי יום גורמי אי ודאות וסימני שאלה מדאיגים. עתידה של חברת החדשות, וכן תנאי היציאה לרישיון ומועדה, כפי שהם נובעים מטיוטת החוק החדש, אשר עברה בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום א' האחרון, הפכו את ההחלטה על יציאה לרישיון למסוכנת יותר".

עם זאת, בקשת ציינו היום כי הם "עדיין שותפים לחזון שידור מסחרי באמצעות בעלי רישיונות המשדרים שבעה ימים בשבוע", אך "הדרך להגיע לכך היא תוך גיבוש התנאים אשר יאפשרו לא רק יציאה לרישיון, אלא גם פעילות ארוכת טווח במסגרת שכלליה ברורים ושוויוניים".

רשת מכוונת ל-2019

מוקדם יותר השבוע הודיעה גם רשת על בקשתה להארכת זיכיונה עד לסוף אוקטובר 2017, והודיעה לשר התקשורת באופן רשמי כי היא מתנגדת ליציאה מוקדמת לשידור ברישיון. בבקשה לרשות ציינה הזכיינית כי היא אף מעוניינת בהארכת זיכיון רחוקה יותר, בשנתיים נוספות מעבר לכך, עד לסוף 2019.

רשת מעוניינת בערוץ שידורים משלה של שבוע מלא, אמרו בזכיינית, אולם הזמן מוקדם מדי לעשות כן. "מצבו הנוכחי של שוק הטלוויזיה בישראל אינו מאפשר מעבר למתכונת שידורים של שבוע ימים מלא במסגרת אפיק חדש ובהתאם למכלול דרישות החוק והרשות השנייה", אומרים בזכיינית, ומוסיפים כי שוק הפרסום הנוכחי אינו מסוגל לתמוך בשידורי טלוויזיה מסחרית של שלושה גורמים בשבעה ימי שידור.

הצעת החוק אושרה בועדת השרים

בתחילת השבוע אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת החוק לפיצול ערוץ 2, כאשר כל תשעת חברי הוועדה הצביעו בעדה פה אחד. מדובר בהצעת חוק של שר התקשורת גלעד ארדן, והיא קובעת כי זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת יעברו לשדר בערוצים נפרדים במשך שבוע מלא החל משנת 2015.

שני עקרונות נוספו בדיון להצעה, על ידי שרת המשפטים ציפי לבני: הראשון הוא שאם ערוץ 10 נסגר ערוץ 2 לא יהיה מונופול, והשני הוא אפשרות להארכת משך זמן השארת חדשות 2 בבעלות משותפת של רשת וקשת - באם ערוץ 10 לא נסגר. בהמשך הליך החקיקה צפויה להתווסף גם הפחתה משמעותית של רף עלות קבלת הרישיון, העומדת כיום על 280 מיליון שקלים.

הצעת החוק של ארדן זכתה לליווי ותמיכה של הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו. "הרשות השנייה מברכת את שר התקשורת וממשלת ישראל על אישור תזכיר חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו", נמסר מהרשות. "זהו צעד משמעותי לקראת האסדרה הכוללת של שוק הטלוויזיה המסחרית בישראל, באופן שיבטיח את יציבותו לאורך זמן תוך שמירה על תחרות בריאה, חוסן פיננסי ומחויבות גוברת לתוכן איכותי ומגוון וריבוי דעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully