וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכותבים בלבד: כך עובדת "מדיניות הענישה" של דובר צה"ל

19.11.2014 / 14:21

על המשבר בין חטיבת דובר צה"ל לבין חדשות 10 דווח בוואלה! ברנז'ה כבר לפני חודשיים אולם כעת, בכנס אילת, נחשף האירוע שהצית אותו - והביא לנתק בין הצדדים שנמשך עד היום. מעקב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרסמת? נענשת! דו"צ תת אלוף מוטי אלמוז מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם לחטיבת דובר צה"ל יש "מדיניות ענישה" של כלי תקשורת שפועלים בניגוד לדעתה? על המשבר בין חטיבת דובר צה"ל לבין חדשות 10 דווח בוואלה! ברנז'ה כבר לפני חודשיים אולם כעת, בכנס אילת, נחשף האירוע שהצית אותו - ואשר הביא לנתק בין הצדדים שנמשך עד היום.

על פי דברים שאמר כתב השטחים של החברה רועי שרון, אנשי דובר צה"ל "הענישו" את חדשות 10 לאחר שהוא פרסם הקלטה מתוך חמ"ל צה"לי בה נשמעת החיילת התורנית אומרת בתגובה לדיווח על חטיפת שלושת הנערים: "אין לנו מה לעשות עם זה". בתגובה לפרסום, כך לפי אנשי חדשות 10, ביטלו בדובר צה"ל ראיון שנקבע לכתב הצבאי אור הלר עם מח"ט חטיבת הצנחנים - כעונש. פרסום ההקלטה מתוך החמ"ל גרם אז למבוכה קשה בקרב הצבא, שכן עד לאותו פרסום הייתה עיקר הביקורת הציבורית מופנית כלפי משטרת ישראל. הפרסום הביא לקרע בין הצדדים, וראיון וסיור משותף שנקבע לאור הלך עם אל"מ ארז טולדנו, מח"ט הצנחנים, ואשר אמור היה להתפרסם במגזין "שישי" של הערוץ ולסכם את מבצע "שובו אחים" - בוטל ברגע האחרון וללא נימוק.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, המשבר המשיך לתוך תקופת החגים, אז החליטו אנשי חדשות 10 מיוזמתם שלא לשתף פעולה עם "אייטמים ייזומים" של דובר צה"ל (הצעות לכתבות מגזין וראיונות שמציעים בחטיבה לכלי תקשורת ומשרתים מטרות של יחסי ציבור חיוביים לצבא). הטענות של אנשי חדשות 10 לאפליה של החטיבה לטובת חדשות 2, גררו תלונות דומות מצד כלי תקשורת אחרים כמו עיתון "הארץ" שאנשיו טענו לאפליה לטובת "ידיעות אחרונות".

כזכור, דובר צה"ל מוטי אלמוז נדרש לטענות לאפלייה בחלוקת אייטמים בראיון שהעניק לאיילה חסון ולכרמלה מנשה, עיתונאיות רשת ב' אשר גם להן היו טענות לאפלייה. הוא סרב לחשוף את הקווים אשר מנחים אותו ואת אנשיו בחלוקת האייטמים בין כלי התקשורת.

רועי שרון ואור הלר ביקשו שלא להתייחס לדברים. בחטיבת דובר צה"ל סרבו להגיב לדבריו של שרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully