וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכר את נובמבר?

1.12.2014 / 15:13

מוקדם עדיין לקרוא לזה משבר, אך נתוני הצפייה בפריים טיים של קשת בחודשיים האחרונים היו הנמוכים שראתה הזכיינית החזקה משנת 2008. הסיבה: התחזקות ערוץ 10 שפתח מולה חזית וירידה בנתוני הצפייה הכלליים. וואלה! ברנזה עם המספרים והסיבות

אבי ניר. תמר מצפי,
נמוך אך אופטימי. אבי ניר/תמר מצפי

קשה עדיין לקרוא לזה משבר, אולם זכיינית ערוץ 2 קשת סובלת בימים אלו מאחד השיאים השליליים של השנים האחרונות, לפחות בכל הקשור להיקף הצפייה בשידוריה. מבדיקת וואלה! ברנז'ה עולה כי חודש נובמבר שהסתיים אמש היה למעשה החודש בעל היקף הצפייה הנמוך ביותר בפריים טיים (21:00-23:00) של הזכיינית ב-7 השנים האחרונות.

כך לדוגמא, בנובמבר 2008 ממוצע הפריים טיים של הזכיינית עמד על נתון גבוה ביותר של 28.2%, בשנה שאחריו על 22.7%, וב-2010, 2011, 2012 ו-2013 - עמד הממוצע על 26.6%, 22.8%, 29.9% ו-27.9% בהתאמה. בנובמבר הנוכחי חצה לראשונה הממוצע את הגבול התחתון של עשרים האחוזים ונעמד על 19.6% בלבד.

גם בחודש שלפניו, אוקטובר השנה, המצב לא היה מעודד עבור הזכיינית, ומבדיקה השוואתית לשנים קודמות עולה כי הוא עמד על 15.3% - הנמוך מזה שנים. בשנה שעברה עמד ממוצע הפריים של הזכיינית בחודש אוקטובר על 26.8%, ומשנת 2008 עמד הנתון סביב עשרים אחוזי הצפייה.

הסיבה המרכזית: התחזקות ערוץ 10

הסיבה המרכזית להיחלשותה של הזכיינית החזקה בישראל היא ההחלטה של ערוץ 10 לפתוח, לראשונה, חזית ישירה מולה - זאת כפי שנחשף בוואלה! ברנז'ה. לאורך השנים התמודד ערוץ 10 רק מול ימי השידור של רשת, זאת במחשבה שגויה שמדובר בתחרות קלה יותר, אולם בסוף אוקטובר התקבלה במסדרונות הערוץ אסטרטגיה חדשה - לשבץ את תוכניות הדגל מול קשת, כחלק ממיתוגו החדש של הערוץ כאלטרנטיבה לריאליטי שמציע ערוץ 2.

ההחלטה, בשילוב חילופי הימים בין זכייניות ערוץ 2, נתנה את אותותיה מיד: מותגי פריים בולטים כמו "יצאת צדיק" נחלשו, ואחרים עליהם הימרה הזכיינית כמותגי הדגל הבאים כמו "הצילו, אני לא יודעת לבשל", לא המריאו. גם הניסיון להקדים את "9 חודשים" לפני "בייבי בום" של ערוץ 10 לא צלח. מנגד, בערוץ 10 התגאו בעונה חזקה של "המסע המופלא של גידי ואהרוני" ושל "בייבי בום". גם ברשת נהנו החודש מההשקות המוצלחות של "המירוץ למיליון" ו"מצב האומה" ומהנתונים המרשימים שממשיכה לספק "אבודים".

הכוכב הבא.
בונים ציפיות. "הכוכב הבא"

שיר שבא אחרי מלחמה

סיבה נוספת למצבה של קשת היא היחלשותם הכללית של ערוצי הברודקאסט, בהם ערוץ 2, אשר לא התאוששו מאז סיום מבצע "צוק איתן" אז השתלטו חברות החדשות על לוח השידורים. סדר היום ההפכפך שנכפה עליו, בשילוב פרוגרמינג עמוס מהמורות חגים ודחיית השקות כתוצאה מהמשבר שלאחר המלחמה, חייב את הזכיינית לתמרן במגרש המסובך, הפעם לא בהצלחה יתרה.

אולם, כאמור, קשת, אשר נאלצת בשבועות האחרונים לצפות באחותה רשת מובילה את טבלאות הצפייה, רחוקה מלומר את המילה האחרונה: בהמשך החורף צפויה הזכיינית להשיק את עוגני הרייטינג שעד כה הוכחו כהימורים מבטיחים כמו "מאסטר שף VIP" ו"ארץ נהדרת", ובשבוע הבא גם את "הכוכב הבא". בערוץ 10 ורשת לעומתם, התותחים הכבדים כבר נורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully