וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בלשכת רה"מ: "אין כוונה לתת לזכייניות ערוץ 2 הקלות"

10.12.2014 / 16:07

הדברים נאמרו בתשובה לשאלת וואלה! ברנז'ה באשר להיתכנות הליך חקיקה מזורז לפני הבחירות, זאת כחלק מהבנות אליהן עשויים להגיע תיאורטית גורמים בקואליציה עם קשת ורשת. מדובר בבשורה רעה עבור זכייניות ערוץ 2 הטוענות לחוסר שוויון הנוצר כעת

חברי הכנסת במליאת הכנסת בדיון על תיקון חוק למניעת הסתננות, דצמבר 2014. נועם מושקוביץ
חברי הכנסת במליאת הכנסת בדיון על תיקון חוק למניעת הסתננות, דצמבר 2014/נועם מושקוביץ

"אין כוונה לתת לזכייניות ערוץ 2 הקלות, בטח שלא דרך מועצת הרשות השנייה", אומר לוואלה! ברנז'ה היום גורם בלשכת ראש הממשלה בעקבות ההצבעה היום בוועדה המיוחדת שבה הוחלט להוריד את רף מחויבות ההשקעה בתוכן כתנאי לקבלת רישיון - החלטה שתאפשר לערוץ 10 לקבל רישיון שידורים. גורם ברשות השנייה אמר כי אין כל כוונה לקדם מתן הקלות, או שווי-ערך להקלות, לכל הפחות עד לאחר מערכת הבחירות.

הדברים נאמרו בתשובה לשאלת וואלה! ברנז'ה באשר להיתכנות הליך חקיקה מזורז לפני הבחירות, זאת כחלק מהבנות אליהן עשויים להגיע תיאורטית גורמים בקואליציה עם זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת. כזכור, לפני הבחירות הקודמות, הוארך זיכיון ערוץ 10 בהליך בזק במסגרתו קיבלו גם זכיניות ערוץ 2 הקלות והפחתת חובות.

מדובר בבשורה רעה עבור זכייניות ערוץ 2 הטוענות לחוסר שוויון הנוצר כעת, בעוד הן ממשיכות לשדר בזיכיון ולפי תנאי ההשקעה בתוכן המחמירים שלו - ובעוד ערוץ 10 ייצא לשידור ברישיון ובתנאים הכוללים הקלות בהשקעה. כזכור, תנאי הזיכיון הגבוהים נוצרו בעקבות ההצעות הגבוהות שהגישו רשת וקשת כאשר אלה התחרו על קבלת הזיכיון מהמדינה.

"הרשות מתכוונת לבוא לקראת הזכייניות"

השבוע אמר בוועדת הכלכלה המשנה למנכ"ל רשת שאול מגנזי כי עמדת זכייניות ערוץ 2 היא ש"אם נותנים הקלות לבעלי רישיון, צריך לאפשר תנאים דומים גם למי שנשארים בזיכיון". כזכור, לזכייניות ניתנה הבחירה אם לצאת לרישיון או להישאר בזיכיון והן בחרו באופציה השנייה. הבוקר אמרה היועצת המשפטית של קשת כי המצב נכפה עליהן, כיוון שהחוק דורש הסכמה הדדית של הזכייניות לפירוק השותפות. למרבה האירונה, סעיף ההסכמה ההדדית הוכנס לחוק בעקבות דרישה של הזכייניות עצמן.

היועצת המשפטית של הרשות השנייה, הילה שמיר, אמרה כי הרשות מתכוונת לבוא לקראת הזכייניות. למרות שאלה הודיעו כי הן מממשות את זכותן להישאר בזיכיון לשנתיים נוספות - אם הן יגישו כעת בקשה לרישיון, הרשות תשקול אותה למרות שמועד הגשת הבקשה עבר. בזכיינית רשת אמרו היום היא "האתגר הגדול של הכנסת הבאה הוא לפתור את בעיית ערוץ 2", והסבירו שצפוי להיווצר "מצב אבסורדי שבו ישאר בעל רישיון אחד" - כאשר מכוונים לערוץ 10. בזכיינית לא נימקו מדוע מדובר יהיה במצב אבסורדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully