וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת "הארץ" לוקחת צעד אחורה: תהפוך השינוי בגלריה לפיילוט

28.12.2014 / 13:20

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בפגישה שהתקיימה לקראת סוף השבוע ובה השתתפו נציגי ועד הארץ-דה מרקר וההנהלה, הוסכם כי השינוי ייעשה לחודש ניסיון, אשר לאחריו יגבשו יחד מתווה עבודה קבוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנהלת עיתון הארץ לוקחת צעד אחורה בשינויים שתוכננו להתבצע במוסף "גלריה", עליהם פורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, וזאת בשל מורת רוח שהתעוררה בעקבותיהם בקרב העובדים והעובדות של המוסף שקבלו על שינויים לרעה בתנאי העבודה וביקרו את הקו העריכתי החדש של העיתון. לפי הקו החדש, בהובלת עורכת המוסף הנכנסת רוני בר, תאוחר ירידת המוסף לדפוס לשעה עשר בערב והוא יהיה מבוסס דיווחי חדשות בתחום התרבות ולא מגזין כפי שנהוג היה עד כה. העובדים יאלצו לעבוד בשתי משמרות עריכה לרבות סופי שבוע, והתוכן המגזיני המשמעותי ירוכז במהדורת שישי של המוסף בעריכת ליסה פרץ.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בפגישה שהתקיימה לקראת סוף השבוע ובה השתתפו נציגי ועד הארץ-דה מרקר, נציגי הנהלת הקבוצה ההנהלה ועיתונאים ממוסף גלריה, הוסכם כי השינוי עליו הכריזה ההנהלה אמנם ייצא לדרך, אולם יוגדר כפיילוט בן חודש. במסגרת תקופת הזמן הזו יתנהל משא ומתן בנושא ויגובש מתווה עבודה קבוע. בהודעת הוועד לעובדים נמסר כי "פרק זמן זה יאפשר לשני הצדדים להבין את אופי ועומק השינויים, כמו גם לחשוב על פתרונות שימנעו פגיעה בתנאי העובדים".

טענות על ההסדר החדש עלו מיד. בכתבה במגזין העין השביעית פורסמה תכתובת פנימית בין עובדי המוסף, שם כתבה אחת העובדות: "אני חושבת שכולם, כל העורכים וכל הכותבים כאחד, למרות השוני המובנה באינטרסים ובתנאים ובפרספקטיבות, מסכימים שהפיכת מערכת 'גלריה' לדסק חדשות היא לא נכונה משום בחינה, שזה חוסר הבנה של סיקור התרבות (אם לא הפגנת זלזול בוטה), שזו הפרת אמון כלפי הקוראים הוותיקים (לפחות של היומי המודפס), ושמבחינת הדיגיטל זו פרשנות מאוד צרה של השינויים שמביאה איתה תרבות הרשת. לוועד ולארגון העיתונאים אין שום מנדט לדבר על תוכן, אבל לנו יש, לדעתי. אנחנו, ובעיקר הכותבים, הם אלה שמייצרים את התוכן, ואם כולנו משוכנעים שזו טעות, לדעתי יש מקום להביע בפני ההנהלה את הדעה הזאת".

זמן קצר לאחר הישיבה עם ההנהלה ועם ועד העובדים שלחה בר מכתב לעובדיה שבו התייחסה לנקודות שעלו בפגישה. "אין מאחורי המהלך הזה שום כוונה לפגוע בכם העורכים או הכותבים, גם אם יש לשינוי הזה השפעות על חייכם", כתבה. "אני מקווה שהמעבר יהיה חלק, קל ונעים ככל האפשר. גם אם נדמה לכם שבאתי מבחוץ - גלריה יקרה ללבי לא פחות מלכם. אני מאמינה שכולנו שותפים לרצון להוריד מדי ערב עיתון עשיר, מעניין, מושך ועדכני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully