וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לפקיעת הזיכיון: מנוף הפעלת הלחצים החל בפעולה

29.12.2014 / 12:37

יומיים למועד פקיעת זיכיונו, ובעוד ברשות השנייה מסרבים לדון בבקשת רישיון, החל קמפיין המחאה של העובדים ובקמפיין הציבורי להפעלת לחץ למציאת פתרון. פריצה לישיבת הרשות, עמודי פייסבוק, פניות מהמתחרים ופניות מחברים. סיכום בוקר חילוט הערבויות של ערוץ 10

אחרי שורת של הצהרות וקריאות של פוליטיקאים וארגונים חברתיים לראש הממשלה ולרשויות לפעול בזריזות ולמצוא פתרון שיאפשר לערוץ 10 נטול הרישיון להמשיך ולשדר, הצטרפו להפעלת הלחץ גם עובדי הערוץ - זאת לאחר שאתמול החשיכו את מסך הערוץ והקרינו שקופית מחאה במקום תכניות הלילה.

הבוקר (שני) התפרצו עשרות מעובדי ערוץ 10 לישיבת ועדת הרדיו של מועצת הרשות השניה, אותה מועצה שמסרבת לדון בבקשתו לרישיון כיוון שלא פרע את חובותיו עד למועד האחרון שנקבע לו. יו"ר המועצה, אווה מדז'יבוז' והיועצת המשפטי עו"ד הילה שמיר, נעלו את הדלת בפני העובדים והתבצרו שם דקות ארוכות. גורם בוועד העובדים אמר הבוקר כי "כאשר ניאותו נציגי הרשות לדבר עם העובדים, הם דחו את ההצעות שהעלו העובדים שיאפשרו מתן רישיון לערוץ". השיחה שארכה 40 דקות לא הובילה להסכמות, ובהמשך היום תיערך ישיבת חירום של ועד עובדי ערוץ 10.

אבי צבי מציע את הפתרון שבערוץ 10 לא רוצים

אל הקלחת הצטרף הבוקר גם מנכ"ל רשת אבי צבי ששלח מכתב ליו"ר הרשות וקרא לה "לנקוט מיידית צעד אמיץ, להציל את ערוץ 10 ולסייע לו לצלוח את נקודת המשבר הנוכחית, עד לכניסתו של שר התקשורת החדש לתפקיד". צבי קורא ליו"ר הרשות למצוא פתרון זמני לערוץ 10, היינו הארכת זכיון זמנית, פתרון שאנשי ערוץ 10 ועובדי מתנגדים לו שכן הם מבקשים רישיון קבע ל-15 שנה על מנת שלא להגיע כל שנתיים למצב דומה.

"ערוץ 10 הוא שחקן שהמשך קיומו אפשרי וראוי, והוא אינו פועל בחלל ריק. מצבו נגזר ממצבו של שוק הטלוויזיה המסחרית, אשר הפסיד בעשור האחרון 2 מיליארד שקל, ואשר היום לא ניתן להגדירו אלא כשוק רב-תחלואים. אמנם מצויים אנו ברגע האחרון אך המצב עדיין אינו בלתי הפיך. כמי שמנווטת גוף רגולטורי שטובת הציבור לנגד עיניו, נדרשת ממך החלטה אמיצה וצעד חד ונחוש. נכונים הדברים שבעתיים בתקופת מעבר זו בה התחלף שר התקשורת, ומצויים אנו בפתח בחירות.", כתב צבי.

הוא התייחס למצב שוק הטלוויזיה באופן כללי. "עם מציאת פתרון ראוי, יהיה זה הכרחי לפנות ולטפל באותם האומץ והנחישות בכלל תחלואיו של שוק הטלוויזיה המסחרית, ולהקים מיידית ועדה מקצועית אשר תבחן את עתיד השידורים המסחריים בהתבסס על לקחי העבר".

נשמע מוכר? גם לפני שנתיים התייחסה רשת למצב ערוץ 10, הביעה תמיכה במציאת פתרון למצבו ובאותה נשימה ביקשה לבדו סוגיות נוספות בשוק שמשפיעות גם עליה. הנה ציטוט: "אנו מברכים על מציאת פתרון המתאים לצרכיו של ערוץ 10, באופן שיאפשר לו להמשיך ולהתקיים ולשדר שידורי טלוויזיה בישראל, ואנו תומכים בסיוע לערוץ זה", כתב אז יו"ר דירקטוריון רשת יוסי רוזן למנכ"ל משרד ראש הממשלה, והוסיף: "אנו ממתינים, בקוצר רוח, לקבלת הטיוטה המתאימה המתייחסת לצרכיה של רשת."

ועדת הכלכלה דנה בעתיד ערוץ 10 20 בדצמבר 2012. עומר מירון
"המצב עדיין אינו בלתי הפיך", אבי צבי./עומר מירון

וגם הרשת, כצפוי, מגיבה: כאלף איש התצטרפו לעמוד פיסבוק שנפתח אתמול וקורא להציל את ערוץ 10. האם באמצעות ארכת זיכיון זמנית? האם באמצעות הורדת רף הדרישות לרישיון? העמוד לא מקיים על כך דיון, אבל כן מציין כי "גם ציפי לבני וגם יצחק הרצוג שינו את תמונת הפרופיל שלהם. אנו קוראים לכם לשנות גם!".

דליה דורנר: "לעשות כל פעולה נדרשת"

וגם נשיאת מועצת העיתונות בישראל, השופטת (בדימוס) דליה דורנר, קראה לרשויות "לעשות כל פעולה נדרשת כדי לאפשר את המשך פעולתו הסדירה של ערוץ 10".

לשון ההודעה: "נשיאת המועצה הדגישה כי במיוחד בעת הזאת – לקראת בחירות ולאור הסוגיות הקשות הניצבות בפני החברה הישראלית על כל רבדיה, יש חשיבות רבה לקיום מגוון רחב ככל האפשר של במות עליהן ניתן לקיים דיון פורה וחילופי דעות יעילים", כך בהודעת המועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully