וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעבירי לי בשני העתקים

5.1.2015 / 18:02

מי שצופה בכתבות המגזין של חדשות 2 ו-10, לא יכול שלא להבחין בדמיון מחשיד: לוקשיינים שחוזרים על עצמם, מרואיינים זהים, וסימון מפתיע של טרנדים. חדשות 10: "אנו מכירים את עיתונאי 2, ומדובר באנשים מקוריים מאד". חדשות 2: "שמחים שערוץ 10 שידר אחרינו את הכתבות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא בכל מקום חייבים לחפש קונספירציות". יונית לוי ותמר איש שלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שמקפיד לצפות בחומרים המגזיניים של חברות חדשות 2 ו-10 לא יכול שלא להרגיש לאחרונה, לעיתים קרובות מדי תחושה של דז'ה וו. דווקא קונספט המגזין, שאמור להיות מעוז של חומרים מקוריים או לכל הפחות זויות מקוריות על נושאים אקטואליים - נראה דומה למדי, באופן מפתיע, בשתי חברות החדשות. דוגמאות? הנה:

ביום חמישי הוציאו בחדשות 10 פרומו לסדרת כתבות של חזי סימנטוב על מחנות פליטים, והנה אתמול, יום ראשון, שודרה בחדשות 2 כתבה של אוהד חמו שצולמה אף היא במחנה פליטים. חמו כיכב באייטם כפול גם קודם: לאחר אסון המטיילים הישראלים בנפאל דיווח אור הלר מגבול טורקיה-סוריה על המלחמה מול אנשי דאע"ש, יממה אחר כך הגיע למקום גם אוהד חמו. אך הנושא לא מסתיים בזה: במשך שלושה חודשים עבד צבי יחזקאלי על הסדרה 'היג'רה', שעסקה בהגירת צעירים אירופיים לשורות דאע"ש, ובמסגרת התחקיר הוא ראיין בבלגיה אדם שהחזיר את בנו משדות הקרב בסוריה. תוך יממה הגיע למקום גם אוהד חמו וראיין את האיש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני כתבים, מרואיין אחד. צביקה יחזקאלי ואוהד חמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שעת יצירה

אבל האייטמים של חמו ויחזקאלי לא לבד. כך למשל, סמדר פלד ערכה עבור חדשות 10 סדרת כתבות על צעירות וצעירים אנורקסיים ("ילדות הברבי"), אולם זמן קצר לפניה שודרה סדרה זהה בחדשות 2, עם אותו נושא, של דפנה ליאל. שתי הסדרות אפילו הציגו את אותו מרואיין: הסוכן עדי ברקן. יצוין כי את המגמה החלה סדרות הכתבות הראשונה שעשו בחדשות 10, על יוקר המחיה ומחאת מברלין. לגרמניה נשלח מתן חודורוב שצילם משם כתבה מיוחדת - באופן מפתיע או שלא, יום אחר כך הגיע לשם אלעד שמחיוף וערך גם הוא סדרה זהה.

גורם בחדשות 10 מסר בתגובה לתמיהתנו: "כיוון שאנחנו מכירים היטב את אנשי התוכן של חדשות 2, ומדובר באנשים חדשנים, מקוריים ויצירתיים מאד, אין לנו ספק ששורת האירועים המתוארת על ידי וואלה! ברנז'ה היא מקרית בלבד. לא בכל מקום חייבים לחפש קונספירציות".

גורמים בחדשות 2 אמרו היום בתגובה: "אכן מדובר בפרץ יצירתיות להחליט לנסוע לשדר מברלין בשיא מחאת המילקי, ולשדר מגבול דאעש כשכל העולם משדר משם. אוהד חמו שידר בשבועות האחרונים שורה של מסמכים עיתונאיים יוצאי דופן מג'נין מדהיישה מבריסל ומגבול דאעש, אנחנו שמחים שגם ערוץ 10 שידר אחרינו את אותן הכתבות. כך גם לגבי כתבתה של דפנה ליאל בה צפו יותר מחצי מיליון צופים רק ברשתות החברתיות והביאה לגל 'מחאת ההמבורגרים' של נערות ונשים ואנו מברכים את ערוץ 10 שבחר לעסוק גם בכך, שוב, אחרינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully