וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוב סופג הכל

23.1.2015 / 14:50

עוד לא עבר חודש מאז הצטרף רוגל אלפר להארץ כמבקר הטלוויזיה, וכבר הוא נתפס במצוקת רעיונות - או כל הסבר אחר שבו ניתן לכנות את ההחלטתו לפרסם בעיתון ביקורת כמעט זהה לזו שפרסם לפני בדיוק 3 שנים במאקו. וואלה! ברנז'ה בדקה, וספגה את התגובה

פסטיבל שובר מסך 2014. בן קלמר
פסטיבל שובר מסך 2014/בן קלמר

עוד לא עבר חודש מאז הצטרף רוגל אלפר להארץ כמבקר הטלוויזיה, וכבר הבוקר (שישי) הוא נתפס במצוקת רעיונות - או כל הסבר אחר שבו ניתן לכנות את ההחלטה שלו לפרסם בעיתון ביקורת זהה בנשואה ורעיונותיה לכזו שפרסם בדיוק לפני שלוש שנים באתר מאקו של קשת. הביקורת של אלפר היום, תחת הכותרת "הטאו הבעייתי של בובספוג, אחת הסדרות הכי טובות בתולדות הטלוויזיה", עסקה בסדרת הילדים "בובספוג" המשודרת בניקולודיון ובבסיסה עומדת הטענה כי בובספוג, בדומה לפו הדוב, הוא מעין טאואיסט השואב הנאה פשוטה מחיי היום יום - אולם הסדרה למעשה מפיצה מסר המעודד צייתנות לסדר החברתי הקפיטליסטי. את אותה טענה בדיוק כבר העביר אלפר, כאמור, בטקסט שפרסם במאקו.

את הטור שפרסם במאקו תחת הכותרת "בשביל מי בובספוג באמת עובד?" פתח אלפר בווידוי כי הוא צופה בסדרה כבר חמש שנים, ואהב אותה מהרגע הראשון. האהבה הזו ככל הנראה התעצמה עם השנים, שכן בטור היום בהארץ ("הטאו הבעייתי של בובספוג, אחת הסדרות הכי טובות בתולדות הטלוויזיה") הוא תאר את הסדרה "סדרת הילדים המשובחת של העשור האחרון, ובכלל אחת הסדרות הגאוניות שנוצרו בטלוויזיה". האהבה של אלפר התעצמה אולי, אולם הרעיונות נותרו היכן שהיו אז לפני שלום שנים כשכבר למאקו.

הנה השוואה קצרה:

במאקו כתב אלפר "לפרקים דומה שבובספוג הוא מעין פו הדב. סוג של טאואיסט. אחד שיודע בטבעיות פשוט להיות וליהנות מעצם קיומו, לא שואף להגיע לשום מטרה אלא מרגיש סבבה פשוט לזרום בדרך, במסעו האישי חסר התכלית". בהארץ כתב: "מה הפילוסופיה של בובספוג? הוא ממשיך דרכו של פו הדב. כמוהו, הוא צהוב וטאואיסט. נעדר כל יוהרה או מורכבות. פשוט באופיו, ילדותי וספונטני, ושואב הנאה אדירה מחיי היומיום שלו, כפי שהם. ההרמוניה שבה הוא חי מסבה לו אושר".

עוד כתב במאקו כ בובספוג הוא "דמות גלובלית מאוד, אהודה ונפוצה בתרבות הפופולארית שמפיצה, בסאב-טקסט שלה, מסר זוועתי: היו מאושרים גם כשהשיטה דופקת אתכם עד היסוד ומשפילה אתכם עד עפר, כי אין טעם להילחם בה, לא תוכלו לנצח. ולכן, הפיקו את המרב מתבוסתכם". בהארץ כתב הבוקר: "ברגע שטאואיסט כבובספוג משובץ בתוך עולם קפיטליסטי הוא יהיה פועל פשוט ומאושר. זה גם מה שהיה קורה לפו. והסדרה מציגה את הצמיתות השמחה בחלקה הזו כחלופה עדיפה על פני האומללות של סקווידוויד. צופי בובספוג יגדלו להיות אזרחים שיודעים את מקומם".

שלום רוגל. שכחת שכבר פרסמת את הטור הזה, או שקרה משהו שאילץ אותך למחזר?

"התחלת לעבוד אצל מני אבירם?".

לא. למה?

"תפסיק להיות עצלן ותקרא את הטורים שלי ותראה שהם לא אותו דבר. אתה עצלן, ואני חושב שכדאי שתחפש עבודה אחרת".

ניתוק. שבת שלום!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully