וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: נתניהו ישקול ההצעה לקיים עימות טלוויזיוני

11.2.2015 / 14:02

(עדכון) נתניהו התייחס להצעות חברות החדשות לקיים עימות אך הדגיש כי הוא יגיע אליו רק מול יריביו מהמחנה הציוני, ולא נגד כל המתמודדים. בתוך כך, בחדשות 10 כבר הציגו מתווה אפשרי למשדר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
בסביבתו של בוז'י הרצוג, אשר נשאל על קיום עימות, מצפים כי חברות החדשות ידגישו את היעדרות ראש הממשלה במידה והוא אכן לא יסכים להשתתף, למשל, בהצבת פודיום ריק

(עדכון: 20:55)

שתי חברות החדשות של הערוצים המסחריים בישראל הודיעו אתמול (שלישי) כי יקיימו עימות בחירות טלוויזיוני. הציבור למד על כך מפתיח מהדורת חדשות 2, שם בחרו באסטרטגיית הטלת הפצצה: בחברה הודיעו שהעימות יתקיים בל מקרה, בין אם ראשי המפלגות ייענו לו ובין אם לא, ותוך שעה קיבלו את אישור כל ראשי המפלגות המובילות למעט יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן. במהדורה המתחרה על מסך ערוץ 10, עדכנו גם הם את צופיהם כי מערכת התכנית פנתה בשבוע האחרון לראשי המפלגות בנושא.

את סוגיית העימות הטלוויזיוני העלו אנשי חדשות 2 בפני נתניהו והרצוג, און רקורד, בראיונות שקיימו איתם לאחרונה. בראיון שערכו עמית סגל ויונית לוי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא נשאל על הנושא - אולם התחמק ממתן תשובה ברורה באשר להסכמו או סירובו להשתתף בעימות כזה, וגם היום לא נתן נתניהו הסכמה סופית, אלא רק אישר שישקול זאת.

ההנחה של אנשי אנשי אסטרטגיה פוליטית היא שעימות פומבי מזיק למועמד מוביל, ומיטיב עם מתחריו. בסביבתו של בוז'י הרצוג, אשר נשאל על קיום עימות בראיון שקיים עמו דני קושמרו, מצפים כי חברות החדשות ידגישו את היעדרות ראש הממשלה במידה והוא אכן לא יסכים להשתתף, למשל, בהצבת פודיום ריק.

גורם בליכוד: "אנחנו לא מוכנים לעימות עם כולם"

אחר הצהריים כבר נדרשה מפלגת הליכוד לנושא באופן רשמי. "ראש הממשלה בנימין נתניהו עסוק בימים אלה בבלימת ההסכם המסוכן המתגבש עם איראן, בהכנות לנסיעתו לארצות הברית ובניהול ענייני המדינה. ראש הממשלה ישקול את ההצעה לקיים עימות טלוויזיוני עם מועמדי השמאל להרכבת הממשלה הבאה, הרצוג ולבני, עם שובו מארצות הברית", נכתב בהודעה מטעם הליכוד.

עם זאת, נתניהו הדגיש כי הוא יגיע לעימות עם יריביו מהמחנה הציוני, ולא נגד כל המתמודדים. "אנחנו לא מוכנים לעימות עם כולם, הקמפיין שלנו הוא 'זה אנחנו או הם', לכן אין סיבה שיתעמת עם יאיר לפיד וזהבה גלאון. לעימות מסוג שכזה, כל מועמד צריך כמה ימים כדי להתכונן, לכן זה חייב להיות אחרי הנסיעה לארצות הברית", סיפרו גורמים במטה הליכוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עימות בשנת 1996 בין שמעון פרס לבנימין נתניהו. המנחה, דן מרגלית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מן הנמנע ששני המשדרים יתקיימו באותו היום

בחברות החדשות עדיין לא גיבשו לחלוטין את הפורמט שבו ייערך העימות, והכפפה נזרקה אל עבר חברי הכנסת עוד בטרם מתווה המשדרים המיוחדים שורטט. בשתי החברות התקיימו היום ישיבות מיוחדות לנושא, ובין היתר צפו העורכים בפורמטים של עימותים טלוויזיונים בעולם ויבנו בהתבסס עליהם אדפטציה שתתאים לסיקור מערכת הבחירות הישראלית. כפי שמסתמן כעת, את העימות יובילו מגישות המהדורות, יונית לוי ותמר איש-שלום, מגובות בפרשן פוליטי.

ההכרזה הלילית אמש הציפה מחדש את התחרות בין חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 על שידור המשדר היוקרתי, שאף צפוי להניב נתוני צפייה נאים. הן בחדשות 2 והן בחדשות 10 לא מסרו לפוליטיקאים תאריך מדויק שבו הם מתכננים לקיים את המשדר - אבל טווח הזמן עליו בונים העורכים הוא השבועיים הקרובים. אז מי ישדר קודם? "למועד המוקדם יש יתרון ברור כי המשדר הראשון תמיד מושך יותר עניין, ולמועד המאוחר יש יתרון בכך שהוא קרוב יותר למועד הבחירות ולכן יהיה עדכני יותר", אומר בכיר בתחום החדשות שאף מוסיף כי לא מן הנמנע ששני המשדרים אפילו יתקיימו באותו היום. בחברות החדשות אמרו היום כי החשיבות העליונה הייתה קודם כל להכריז של המשדר, וכי פרטי ההפקה ייסגרו במהלך הימים הקרובים.

ובינתיים, בבית הוורד

נציגי "הבית היהודי", "יש עתיד", "הרשימה המשותפת" ו"כולנו" נועדו עם אנשי חדשות 10 בבניין ערוץ 10 בגבעתיים, כחלק מהיערכות חברת החדשות לקראת שידור עימות טלוויזיוני בין ראשי המפלגות הגדולות בישראל, באם ייערך כזה. אנשי חדשות 10 הציעו את המתווה הבא: העימות יתקיים באולפן טלוויזיה, שלא בפני קהל, ויעסוק בעיקר בענייני כלכלה, יוקר מחיה, ביטחון אישי, מדיניות, ומלחמה בשחיתות. בכוונת הערוץ לקיים את העימות במתכונת אמריקנית – בין היתר: סדר השואלים ייקבע בהגרלה, ואורך מתן התשובות ייקבע מראש בהסכמת הצדדים. נציגי "הליכוד" ו"המחנה הציוני", שטרם השיבו האם בכוונתם להשתתף בעימות, החליטו שלא להגיע לפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully