וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוצצה עסקת ערוץ 10: בלווטניק מוותר על הרכישה

19.5.2015 / 14:24

"חובות העבר הכבדים, חובות רגולטוריים שצצים וחוסר ודאות רגולטורית מדאיגים את מועצת המנהלים, ואנו נאלצים בצער לדחות את העסקה", נמסר בהודעה שהוציאה קבוצת RGE. גורמים ברשות השנייה: "התנאים, בהם ההמלצה לתשלום הביד, היו ברורים וגלויים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבוצת RGE הודיעה היום כי היא חוזרת בה מהעסקה לרכישת ערוץ 10. מהקבוצה נמסרה הודעה בשעה האחרונה לפיה דירקטוריון החברה לא אישר את עסקת הרכישה של ערוץ 10 "זאת על אף שהאמין כי מהלך זה הינו התפתחות טבעית לחברה שזהו עיסוקה".

מנכ"ל החברה, מודי פרידמן מסר בתגובה: "על אף רצוננו הכן לרכוש את ערוץ 10 שעבר תהליך של התיעלות והציג שיפור עסקי מדהים הודות לעובדיו המסורים ולהנהלתו, חובות העבר הכבדים, חובות רגולטורים חדשים שצצים וחוסר ודאות רגולטורית, מדאיגים את מועצת המנהלים ואנו נאלצים בצער לדחות את העסקה ולקוות שיימצא לערוץ המשקיע שיאפשר לו לעשות את עבודתו החשובה".

קבוצת RGE נמצאת בבעלותם של המיליארדר לן בלווטניק, משפחת רקנטי ואביב גלעדי. בראיון שהעניק בשבוע החולף גלעדי לוואלה ברנז'ה הוא אמר כי ההסכם צפוי להיחתם בסוף השבוע.

הרשות השנייה לא קיבלה פנייה משום גורם

מנגד, גורמים ברשות הוסיפו כי לא הייתה כל אי ודאות רגולטרית שגרמה לקבוצת RGE לסגת מהשקעה. לטענתם, התנאים היו ברורים וגלויים

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, אתמול (שני) הוזמנו נציגי בעלי המניות בערוץ, יוסי מימן וארנון מילצ'ן, לפגישה מכרעת לצורך חתימה על ההסכם. ואולם, נציגי קבוצת RGE הבינו שניצב בדרכם מכשול נוסף: חוב של יותר מ-16 מיליון שקלים שהוטל על הערוץ, עליו חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום חמישי - לפני כניסתו של משה כחלון לתפקיד שר האוצר.

מדובר על דמי זיכיון שלא נגבו מערוץ 10 בין השנים 2012 – 2015 כאשר הערוץ קיבל הארכת זיכיון אוטומטית, לאחר שלא קיבל רישיון. הרשות השנייה העריכה שזה הסכום שעל הערוץ היה לשלם, ונתניהו חתם על הדרישה בניגוד להמלצות אגף התקציבים באוצר. גורמים המעורבים במשא ומתן אמרו אתמול כי נציגי קבוצת RGE הודיעו שאינם מוכנים ליטול את החוב על עצמם ולחתום על ההסכם.

ערוץ 10 נדרש לעמוד בתנאים שהציבה הרשות השנייה על מנת לקבל רישיון, עד ה-31 במאי. אולם על אף הקושי והעיכוב במשא ומתן, טרם הוגשה מצידו בקשה להארכה.

מנגד, גורמים ברשות השנייה הוסיפו היום כי לא הייתה כל אי ודאות רגולטרית שגרמה לקבוצת RGE לסגת מהשקעה בערוץ. לטענת אותם גורמים הנתונים והתנאים, בהם ההמלצה לתשלום ה"ביד", היו ברורים וגלויים. לוואלה ברנז'ה נודע כי הרשות השנייה לא קיבלה כל פנייה מכל גורם שהביע עניין ברכישת הערוץ.

כעת נותרה הצעתו של יזם ההיי טק ויו"ר מקאן, אילן שילוח, שבעקבותיה נעשתה פנייה לממונה על ההגבלים העסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully