וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסומות: חוזרים לתוכנית המקורית

5.6.2015 / 9:42

זה היה שבוע סוער במיוחד בחדשות 2. הוא נפתח בהכרזה על סכסוך עבודה - שבוטל, המשיך באסיפות חירום עם אבי וייס ואסיפות עובדים בכיכובם של רוני דניאל ואהוד יערי, והסתיים בהסכמה: חוזרים לנקודת ההתחלה ולמתווה הקיצוצים שהוצע בשבוע שעבר

בניין מערכת חדשות 2 בנווה אילן. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
מערכת חדשות 2 בנוווה אילן/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

אתמול בערב (חמישי), כיממה לאחר שמשכו את ההכרזה על סכסוך העבודה, הגיע ועד עובדי חדשות ערוץ 2 להסכמה עם ההנהלה בנוגע למתווה הקיצוצים: בדיוק כפי שהוצע בשבוע שעבר, לפני ההכרזה על סכסוך עבודה.

תזכורת: ביום חמישי שעבר פורסמה בוואלה ברנז'ה תוכנית הקיצוצים בחברת החדשות. על פי התוכנית עד סוף השנה יפוטרו 13 עובדים, כאשר שבעה מתוכם יפוטרו כבר החודש, ושישה נוספים במהלך ארבעת החודשים הקרובים. בנוסף, ייערכו קיצוצי שכר בשלוש מדרגות, שיבוצעו החל מהמשכורת הקרובה. לבעלי שכר של 40 אלף שקלים ומעלה - יקוצצו 10%, בעלי שכר של 20 עד 40 אלף שקלים יקוצצו מהשכר 7% ולבעלי שכר של 15 עד 20 אלף שקלים יבוצע קיצוץ בשיעור של בשני אחוזים, החל מחודש אוגוסט.

את התוכנית העבירה ההנהלה לארגון העיתונאים ולוועד העובדים בחברת החדשות בסוף השבוע שעבר. לכאורה נראה היה ששני הצדדים הגיעו להסכמה, אלא שבתחילת השבוע הכריזו הארגון והוועד על סכסוך עבודה. בעקבות ההכרזה, נפגש מנכ"ל חברת החדשות, אבי וייס, עם העובדים והבהיר להם מהי משמעות ההכרזה שעלולה להוביל להחשכת המסך.

לאחר המפגשים עם וייס מספר עובדים החליטו להקים ועד עצמאי, המנותק מההסתדרות. ביום רביעי החליט הוועד למשוך את סכסוך העבודה. באותו יום התקיימו אסיפות עובדים במערכות בתל אביב, נווה אילן וערוץ הכנסת, בהשתתפות אשר מאות עובדים. לאסיפות, שהיו סוערות במיוחד, הגיעו גם העובדים הבכירים בחברת החדשות, בהם רוני דניאל - אשר כפי שנחשף בוואלה ברנזה, תקף את התנהלות הוועד. בשלב מסוים אף התלקח ויכוח קולני בין דניאל שהתפרץ באספה לבין הכתב יוסי מזרחי שהעיר לו על כך. גם אהוד יערי, שנכח באחת האספות, הביע את התנגדותו לאופי המאבק שבו נקט הוועד.

בסופו של שבוע עמוס וסוער נציגי העובדים וההנהלה שבו למשא ומתן. התוצאה: הצדדים הסכימו על מתווה הקיצוצים כפי שהוצע מתחילתו של המאבק, למעט שינוי אחד – העובדים לא ישלמו, לפחות בחודשים הקרובים, דמי חבר בשיעור של אחוז אחד ממשכורתם לפעילות הארגון.

מחדשות 2 לא התקבלה תגובה, כך גם מארגון העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully