וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחצה קו שישפיע על כולנו, אתה לא יכול כעיתונאי לרוץ ולספר דברים במח"ש"

1.7.2015 / 14:02

על רקע מערכת היחסים עם המשטרה שהגיעה לשפל באירוע הפרידה של המפכ"ל, כתבי הפלילים מתחילים להרגיש את החשש מצד קצינים בכירים להדליף להם מידע, לאחר שכתב "מעריב" אבירם זינו חשף את תנ"צ אפרים ברכה כמקור והעיד נגדו במח"ש. ואיך כל זה קשור לראיון שקיים עם הרב פינטו

כתבי הפלילים חוששים מהנזק שנגרם להם לאחר שכתב המשפט של "מעריב", אבירם זינו, העיד במח"ש נגד תנ"צ אפרים ברכה, וחשף אותו כמקור.

ביום ראשון מסר זינו את עדותו. הוא הגיש לחוקרי מח"ש חומרים שאסף במסגרת שני תחקירים שלא פורסמו, והצביעו על הקשר בין תנ"צ ברכה לרב יאשיהו פינטו. זינו הגיש לחוקרים גם את ההתכתבות בוואצאפ, שבה מסר לו ברכה מידע שקרי על חקירת משטרה שמתנהלת נגד אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. זינו פרסם במעריב את המידע המוטעה, וככל הנראה החליט לנקום במקור שאיכזב.

ביום שלישי חשף יואב יצחק באתר News1, את העדות של זינו במח"ש וחשיפת המקור. מיד לאחר מכן, כך מתברר, זינו הסביר לחבריו בתא כתבי הפלילים כיצד הוטעה על ידי ברכה, אולם אלו לא מיהרו לתת לו גיבוי. כתבי פלילים ששוחחו עם ואלה ברנז'ה, טענו כי על זינוי היה לבדוק את המידע ובכל מקרה לא לחשוף מקור.

"התחושה היא שנחצה קו שישפיע על כולנו, אתה לא יכול כעיתונאי לרוץ ולספר דברים במח"ש. אנחנו עדיין לא יודעים איך זה ישפיע עלינו, אבל זה ישפיע", אומר לוואלה ברנז'ה גורם באחת ממערכות החדשות הגדולות בישראל.

"מה שאבירם זינו עשה זה למרק לדנינו את נוצות"

כתב אחר סיפר לוואלה ברנז'ה כי כבר היום, כשפנה למקורות במשטרה וביקש לקבל מידע נוסף על פרשת 512, הם התחמקו. "הם אמרו לי 'עזוב אותנו, בחייך'. הרי הם מסכנים את הקריירות שלהם"

היחסים בין מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו לבין התקשורת הגיעו לשפל, כאשר החליט לאסור כניסת כלי תקשורת למסיבת הפרידה שנערכה אמש (שלישי), בהשתתפות נשיא המדינה וראש הממשלה. דנינו, חוששים הכתבים, ישתמש במקרה זינו כדי להוכיח שצדק באופן שבו התייחס אל התקשורת.

"אנחנו כתבי הפלילים חיים מהמקורות שלנו, בטח בעידן יוחנן דנינו. הרי בתקופת דנינו הדוברות השתפנה, אין יוזמות, ומה שאבירם זינו עשה זה לדנינו, שגם ככה התנהג כמו טווס, זה למרק לו את נוצות", אומר כתב אחר, "אני לא אתפלא אם דנינו באחת ממסיבות הפרידה הלא נגמרות שלו, יכנס את הקצינים ויגיד להם שהוא צדק. אנחנו עדיין לא מבינים ולא הפנמנו את גודל הנזק שזה עשה לנו".

כתב אחר סיפר לוואלה ברנז'ה כי כבר היום (רביעי), כשפנה למקורות במשטרה וביקש לקבל מידע נוסף על פרשת 512, הם התחמקו. "הם אמרו לי 'עזוב אותנו, בחייך'. הרי הם מסכנים את הקריירות שלהם, הם מדברים על דברים רגישים מתוך הארגון שבו הם נמצאים וזו מערכת יחסים רגישה ועדינה. לא פעם אם השיקול הוא האפשרות של לאבד סיפור מאשר לאבד מקור - עדיף לאבד סיפור".

ועל רקע חשיפת ברכה, והקשר בינו לבין הרב פינטו, שגרם לברכה להפוך למקור של זינו, עולה הראיון שקיים זינו עם הרב לאחר התפוצצות הפרשה. גורמים מטעם הרב פינטו פנו למספר כלי תקשורת בבקשה לקיים ראיון עמו בארצות הברית, שם שהה, כאשר הרב ישא בהוצאות הטיסה והשהיה. היו עיתונאים שסירבו להצעה, אולם, ב"מעריב" פורסם בחודש מרץ ראיון עם הרב, שבו צוין כי זינו התלווה לרב ולאשתו למשך מספר ימים. זינוי מכחיש כי טס לצורך הראיון, שלטענתו התקיים באמצעות האינטרנט.

טרם התקבלה תגובתו של אבירם זינו לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully