וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארץ" נגד דנינו: פתח אירוע הפרידה לסיקור

22.6.2015 / 16:07

לאחר שמפכ"ל המשטרה הודיע לכתבי הפלילים שאירוע הפרידה ממנו יהיה סגור לתקשורת, לוואלה ברנז'ה נודע כי כתב "הארץ" יניב קובוביץ פנה למשטרה באמצעות עורכי דינו של העיתון בדרישה להיכנס לאירוע - שנערך במתקן ציבורי וימומן מכספי ציבור. פרק נוסף בסדרה

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, יוני 2015. ראובן קסטרו
מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, יוני 2015/ראובן קסטרו
קובוביץ: "זה לא אירוע פרידה בבית שלו, שבו הוא הזמין קייטרינג מכיסו הפרטי. זה אירוע עם נבחרי ציבור, בבית הספר למשטרה בבית שמש ובעלות של עשרות אלפי שקלים"

מפכ"ל המשטרה מצא את הדרך למנוע ביקורת על אירוע הפרידה שייערך לכבודו: איסור על כניסת כלי התקשורת. היום (ראשון) הודיעה המשטרה לכתבים, בהם כתבי הפלילים, כי אירוע הפרידה ממפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, סגור בפני התקשורת. האירוע אמור להתקיים ב-30 ביוני במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש.

בעקבות ההודעה הגיש כתב הפלילים של "הארץ" יניב קובוביץ, התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים לדנינו, בדרישה לפתוח את האירוע בפניו לצורך סיקור עיתונאי. "מרשיי נדהמו לקרוא בהודעת דוברות כי ערב ההצדעה (אשר מתקיים במתקן המשטרה בבית שמש, אשר עלותו משולמת מכספי ציבור ואליו מוזמנים בין היתר ראש הממשלה, נשיא המדינה, נשיאת בית המשפט העליון ועוד) הוא אירוע סגור למוזמנים בלבד ובעיקר סגור לתקשורת", כתבו לדנינו ולדוברות המשטרה, עורכי הדין מיבי מוזר וטלי ליבליך. בהמשך המכתב הם מציינים כי "מדובר בהחלטה תמוהה ואף שערורייתית", ומוסיפים כי ההחלטה לסגור את האירוע בני קובוביץ היא "בלתי סבירה ופוגעת בזכויותיהם החוקתיות ובזכות הציבור לדעת כיצד מבלים מנהיגיו, הציבור זכאי לדיווח על מסיבה רבת משתתפים הנערכת על חשבונו במתקן ציבורי".

בסיום המכתב נדרש דנינו לשלוח הזמנה לקובוביץ. "זה לא אירוע פרידה בבית שלו, שבו הוא הזמין קייטרינג מכיסו הפרטי. במקרה כזה הוא רשאי ויכול להזמין את מי שהוא רוצה", אומר קובוביץ, "זה אירוע עם נבחרי ציבור, בבית הספר למשטרה בבית שמש ובעלות של עשרות אלפי שקלים מכספי ציבור, זה אירוע תקשורתי, גם אם לא בא לדנינו לראות אותי"

"החלטה נדירה ומקוממת"

המשטרה: "אנו דוחים מכל וכל את הטענות בשאילתא הקנטרנית וחסרת הבסיס אשר מאפיינת את הכתב בשנים האחרונות"

היחסים הרעועים בין "הארץ" למפכ"ל נמשכים מזה כשנתיים. כפי שפורסם בעבר בוואלה ברנז'ה, דנינו אף ביטל את המנוי שלו ל"הארץ", הפסיק להעביר לעיתון תגובות, ואף הגיש נגד קובוביץ תלונה למועצת העיתונות. אתמול כאשר פנה הכתב לדוברות המשטרה בשאילתה בנוגע לאירוע הפרידה, הוא קיבל את התגובה הבאה: "אנו דוחים מכל וכל את הטענות בשאילתא הקנטרנית וחסרת הבסיס אשר מאפיינת את הכתב בשנים האחרונות".

אולם ההחלטה האחרונה של דנינו, עוררה זעם בקרב כתבי פלילים נוספים. "מסיבת הפרידה מהמפכ"ל דנינו במעמד רה"מ, הנשיא ואישים נוספים תהיה סגורה לכתבים ולסיקור תקשורתי. החלטה נדירה ומקוממת", צייצה בחשבון הטוויטר שלה כתבת הפלילים של ערוץ 1, ורד פלמן. גם בקבוצת הווטסאפ של כתבי המשטרה נמתחה ביקורת על ההחלטה למנוע מהכתבים שמלווים את המפכ"ל במשך ארבע שנים, להיכנס לאירוע רק בגלל שהכותרות והידיעות לא החמיאו למשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully