וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגד ברכה התנהל מסע רדיפה"

5.7.2015 / 13:07

בשבוע שעבר נחשף כי כתב מעריב אבירם זינו העיד במח"ש נגד תנ"צ אפרים ברכה וחשף אותו כמקור, אולם בעיתון שומרים היום על שתיקה. בתא כתבי הפלילים לעומת זאת, מתחוללת סערה, ואילו יואב יצחק כותב: "התרעתי שברכה עלול להתאבד"

מערכת וואלה!

התאבדותו הבוקר (ראשון) של תנ"צ אפרים ברכה ממשיכה לעורר הדים במערכות העיתונים וגם בקרב כתבי הפלילים. במעריב, העיתון בו עובד אבירם זינו שמסר במח"ש עדות נגד ברכה, העדיפו היום להתכנס ובכל הידיעות שפורסמו באתר האינטרנט של העיתון, לא צויינה כלל כל חקירת מח"ש שהתנהלה נגד ברכה.

במעריב העדיפו לא להתייחס גם לשאלת וואלה ברנז'ה האם בכוונתם להגיש תביעה נגד מו"ל אתר News1 יואב יצחק, אשר פירסם כי זינו, כתב המשפט של העיתון, חשף את זהותו של ברכה כמקור והעיד נגדו במח"ש ממניעים בעייתיים, זאת, לאחר שגילה כי הוטעה על ידי ברכה, שמסר לו מידע שגוי.

יצחק פרסם בשבועות האחרונים מאמרים רבים נגד ברכה. רק ביום שישי האחרון הוא פרסם ידיעה תחת הכותרת: "תנ"צ אפרים ברכה מסוכן לציבור". הבוקר פרסם יצחק באתר את התייחסותו להתאבדות, וכתב: "התאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה היא טרגדיה למשפחתו, לשוטרים שעבדו תחת פיקודו ולחבריו הקרובים. פעלנו וחשפנו וציפינו לחקירה מהירה וגלויה שתביא לחקר האמת. לא להתאבדות".

התאבדותו של החוקר מספר 1. יותם רונן
התאבדותו של החוקר מספר 1/יותם רונן

"הח"מ התריע מספר פעמים מפני דבריו של ברכה"

יואב יצחק: "תפקידה של תקשורת חוקרת במדינה דמוקרטית, כמו גם הח"מ כעיתונאי-חוקר, הוא לחשוף חשדות למעשים בלתי כשרים"

בהמשך מציין יצחק כי תנ"צ ברכה החליט להתאבד, בעקבות החקירה שמתנהלת נגדו מח"ש. חקירה שנפתחה "בעקבות סדרה של חשיפות ב-News1, ומידע דרמטי נוסף שהובא בעקבות זאת בפני חוקרי מח"ש, כולל עדות מפורטת שניתנה ביום חמישי מפיו של גורם פשע ידוע".

"הח"מ התריע מספר פעמים מפני דבריו של ברכה, שהזהיר כי הוא "עלול להתאבד אם יחקרו אותו בחשד שקיבל שוחד"
(16.06.15)", כותב בנוסף יצחק, "למרבה הצער, גורמי האכיפה התמהמהו: זימונו למסירת גרסתו עוכב שוב ושוב. גם מזאת התרענו. אקדחו לא נילקח ממנו, למרות דבריו, והוא נותר בודד ללא השגחה".

"תפקידה של תקשורת חוקרת במדינה דמוקרטית, כמו גם הח"מ כעיתונאי-חוקר, הוא לחשוף חשדות למעשים בלתי כשרים. תפקיד זה מתעצם ומתחייב כאשר החשדות נוגעים לאישים בכירים במערכת אכיפת החוק", ממשיך יצחק.

עוד באותו נושא

"נחצה קו שישפיע על כולנו, אתה לא יכול כעיתונאי לרוץ ולספר דברים במח"ש"

לכתבה המלאה
יואב יצחק. עידן יוסף/News1, אסור להשתמש
"הוא נותר בודד ללא השגחה". יואב יצחק/אסור להשתמש, עידן יוסף/News1

"ציפיתי שראשי התקשורת יקימו קול צעקה"

גיא פלג: "זה הרבה מעבר לצביעות, נעשה דבר חסר תקדים, עיתונאים בעולם מעדיפים לשבת בכלא ולא לחשוף מקור, וכאן הייתה כוונת מכוון: ללכת למח"ש ולחשוף את אפרים ברכה. המשמעות היא לתפור תיק. זו הרשעה פלילית"

כזכור, בשבוע שעבר השמיעו כתבי הפלילים באזני וואלה ברנז'ה זעזוע עמוק מהצעד שבו נקט זינו וסיפרו על הנזק האפשרי שייגרם להם כתוצאה מחשיפתו של ברכה. היום, אותם כתבים העדיפו שלא להתייחס לנסיבות מותו של ברכה. עם זאת, החשיפה גרמה לסערה בקבוצת הווטסאפ של כתבי הפלילים. חלקם תקפו את זינו, שניסה לא ממש בהצלחה להסביר את גרסתו לאירועים. לפני מספר ימים החליט זינו, בעקבות הביקורת המשתלחת של העיתונאים, לעזוב את הקבוצה.

כתב המשפט של חדשות 2, גיא פלג, היה בין הבודדים שהתייחס היום לנושא באופן גלוי. פלג פרסם בדף הפייסבוק שלו סטטוס נוקב, שבו האשים את העיתונאים ואת הבכירים בעיתונות ב"צביעות ועליבות", משום שאף אחד מהם לא התייחס לחשיפת ברכה על ידי זינו.

לוואלה ברנז'ה, אמר פלג: "זה הרבה מעבר לצביעות, עיתונאים בעולם מעדיפים לשבת בכלא ולא לחשוף מקור, וכאן הייתה כוונת מכוון: ללכת למח"ש ולחשוף את אפרים ברכה. המשמעות היא לתפור תיק. זו הרשעה פלילית. נעשה כאן צעד חסר תקדים. בנסיבות האלו אני חשבתי שכל ראשי המערכות, שכל "זקני השבט", יגיבו, יתייחסו, יעשו משהו. קרה כאן משהו שאני ראיתי בו פגיעה אישית בי, מי קצין המשטרה שיסכים לדבר עם עיתונאי? מי הקצין או עובד המדינה שיסכן את עצמו ידבר עם עיתונאים? ציפיתי שראשי התקשורת יקימו קול צעקה".

פלג מוסיף עוד כי לא ניתן לקבוע שברכה שם קץ לחייו משום שנחשף כמקור, שמו נקשר בכמה פרשיות קשות. ובכל זאת, לדבריו, הוא ציפה שגם היועץ המשפטי לממשלה ואנשי הפרקליטות יתייצבו מול המיקרופון ויאמרו את מה שאמרו לא מעט עורכי דין: נגד ברכה התנהל מסע רדיפה; "אני לא בטוח שהאשמה רובצת לפתחה של העיתונות בלבד".

פאנל מוקד 100 – כנס אילת. ראובן קסטרו
"לא בטוח שהאשמה רובצת לפתחה של העיתונות בלבד". גיא פלג/ראובן קסטרו

רביב דרוקר: "המעשה של זינו מגעיל"

לעומת פלג, כתב המשטרה של חדשות 10, דורון הרמן, קרא להמתין ולא לרוץ לחפש אשמים. "זה יום שבו צריך לעצור, לחשוב ולכבד. לא למהר ולשפוט. אף אחד לא באמת יודע, אף אחד להיה בנבכי נשמות של תנ"צ אפרים ברכה. הרי אנחנו יודעים מה כוחה של המילה, ולכן מוטב לחכות".

עיתונאי נוסף שיצא נגד זינו, הוא רביב דרוקר שצייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "בא אבירם זינו ממעריב ופשוט חשף את ברכה כמקור. הלך עם סמסים ממנו למח"ש ולתקשורת באופן חסר תקדים. הוויכוח סביב ברכה יימשך. המעשה של זינו מגעיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully