וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השיקול בבניית תקציב חדשות 2 - טובת בעלי המניות"

12.7.2015 / 13:25

לוואלה ברנז'ה נודע כי בעקבות אישור התקציב פנה יועצה המשפטי של "הצלחה", עו"ד אלעד מן, אל היועצת המשפטית של הרשות השנייה בדרישה לקבל את פרוטוקול הישיבות של ועדת הכספים ושל מליאת מועצת הרשות: "הדרישה לקיצוץ נובעת מאינטרס ישיר של בעלות המניות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמותת "הצלחה" טוענת כי השיקול בבניית תקציב חדשות 2 שספג קיצוץ הוא טובת בעלי המניות ולא טובת חברת החדשות. ביום רביעי אישרה מועצת הרשות השנייה את תקציב חדשות 2 לשנת 2015, העומד על 88 מיליון שקלים לאחר קיצוץ של 4 מיליון שקלים. המלצת ועדת הכספים לאשר את התקציב ניתנה לאחר שבעלי המניות של החברה סגרו גרעון בסך 7.5 מיליון שקלים. בנוסף, המליצה הוועדה להפחית את הערבויות של חברת החדשות.

לוואלה ברנז'ה נודע כי בעקבות אישור התקציב פנה יועצה המשפטי של "הצלחה", עו"ד אלעד מן, אל היועצת המשפטית של הרשות השנייה, עו"ד הילה שמיר, בדרישה לקבל את פרוטוקול הישיבות של ועדת הכספים ושל מליאת מועצת הרשות, שבעקבותיהן אושר התקציב.

על אף שכבר אושר התקציב ובמסגרתו גם הקיצוצים, עמותת "הצלחה" מתכוונת להמשיך את מאבקה בנושא, שהחל לפני כחודשיים. יריית הפתיחה הייתה באמצע מאי האחרון. "הצלחה" פנתה לדירקטוריון חדשות 2 ולמנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שוויקי, בטענה לחשש להפרת הדין.

בעמותה טענו כי דירקטוריון חברת החדשות דן בקיצוצים בעקבות הפסדים כלכליים שספגו בעלי המניות של זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת. בהמשך נטען באמצעות עו"ד מן כי מהמידע ופרסומים בנושא עולה כי, "הדרישה לקיצוץ הנובעת מאינטרס ישיר של בעלות המניות, אך לאו דווקא של החברה". עו"ד מן הזהיר כי העדפת האינטרסים של בעלי המניות על פני החברה "עלולה לעלות כדי הפרת חובת זהירות וחובות אמון כמשמעותם בחוק החברות". יו"ר דירקטוריון חברת החדשות, תמי רוה, השיבה בתגובה לטענות כי על פי חוק הרשות השנייה, על בעלי הזיכיון להשקיע מינימום של 55 מיליון שקלים לתפעול חברת החדשות. "מסגרת התקציב שנקבעה על ידי דירקטוריון החברה לשנת 2015 גבוהה בעשרות מיליוני שקלים מסכום ההוצאה שבו מחויבים בעלי המניות".

בכך לא הסתיימה המחלוקת. בתחילת יוני, עמותת "הצלחה" באמצעות עו"ד מן, יזמה פנייה נוספת אל רוה. עו"ד מן שב והבהיר כי דירקטורים הפועלים בשמם של בעלי המניות נקרעים בין" סבך הנאמנויות המוטלות עליהם", כלשונו. מן ביקש לקבל הבהרות בנוגע למסגרת התקציבית שאושרה על ידי החברה ומהם הנימוקים לקיצוץ בתקציב.

בנוסף, דרש עו"ד מן את פרוטוקולים של הישיבות השונות, בהם של הדירקטוריון, במהלכם אושר התקציב. עו"ד מן הוסיף כי במידה ולא יתקבלו המסמכים שביקש, ייאלץ לפנות לערכאות משפטיות. בתגובה למכתב מסרה רוה כי היא שבה על תגובתה ממכתבה הקודם למן, והדגישה כי הסעיף ב"חוק החברות" אינו חל על עמותת "הצלחה" ולכן אין הכרח להעביר מסמכים.

בכל זאת, מן בתגובה פנה לרשות השנייה בדרישה לבדוק מקרוב את הדיונים ואת השיקולים שהביאו לאישור התקציב.
רוה מסרה כי לה מה להוסיף מלבד המכתבים ששלחה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully