וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה מתחת לרדאר: האם עומד להישבר המונופול על השפה הערבית ברדיו האזורי?

12.7.2015 / 15:23

בצל הבשורה הטובה שקיבלה בשבוע שעבר רדיו א-שמס עם האישור לשדר גם ביום כיפור, בסוף החודש אמורה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו להאריך את זיכיונה. המשמעות: לא מן הנמנע שיפתח מכרז לתחנה אזורית נוספת בשפה הערבית

רדיו ישן. cibar, Creative Commons
רדיו ישן/Creative Commons, cibar

האם הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו תצא למכרז להפעלת תחנת רדיו נוספת בשפה הערבית? עם הסוגיה הזו ייאלצו להתמודד ברשות, לקראת הארכת הזיכיון לרדיו א-שמס שחל בסוף החודש.

בסוף יולי מסתיים הזיכיון של תחנת הרדיו האזורי א-שמס, שהחלה לפעול בשנת 2003. התחנה המשדרת מיישוב הסמוך לנצרת ומיועדת לתושבי אזור הצפון, היא תחנת הרדיו היחידה בשפה הערבית, הפועלת במסגרת התחנות האזוריות, לעומת 15 תחנות המשדרות בשפה העברית. זאת לאחר שתחנת הרדיו הערבית רדיו 2000, נקלעה לקשיים והפסיקה את פעילותה.

רק בשבוע החולף אישרה הרשות השנייה לא-שמס לשדר גם ביום כיפור. ההחלטה ההיסטורית ניתנה לאחר שביום כיפור האחרון נאסר על התחנה לשדר. אולם לאחר פנייה לבג"ץ, ניתן לתחנה צו ביניים שהתיר את השידורים.

כעת, לאחר האישור לשידורים ביום כיפור התחנה עומדת לקראת הארכת הזיכיון. בא-שמס מפעילים מערכת חדשות עצמאית, ובאמצעות רשת האינטרנט השידורים מגיעים כמעט לכל חלקי הארץ, על אף שמדובר בתחנה אזורית. למעשה, כיום המתחרה היחידה של התחנה היא קול ישראל בערבית.
נוכח המצב שנוצר לא מן הנמנע שברשות השנייה יחליטו לנצל את ההזדמנות ולצד חידוש הזיכיון לא-שמס, יקימו מרכז לתחנת רדיו אזורית נוספת בשפה הערבית.

ברשות השנייה בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully