וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק השידור הציבורי: ההסתדרות מצטרפת למאבק העובדים

16.7.2015 / 12:23

ביום ראשון יובא לאישור הממשלה תזכיר השינויים בחוק השידור הציבורי. התזכיר כולל את ההצעה שלפיה ניתן לפטר עובדים ולקלוט עד כ-400 עובדים לתאגיד. בהסתדרות אומרים היום לוואלה ברנז'ה: "בשינויים יש נקודות בעייתיות מאוד שיש לתקן"

נתניהו: "ישראל אינה מחויבת להסכם הגרעין". עומר מירון
נתניהו: "ישראל אינה מחויבת להסכם הגרעין"/עומר מירון

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב את השינויים בחוק השידור הציבורי. מנגד, לוואלה ברנז'ה נודע כי בהסתדרות מתכוונים כבר במהלך סוף השבוע ללמוד מקרוב את הנושא על מנת להגיב וככל הנראה גם להיאבק בכל הנוגע לשינויים המוצעים בנושא כוח אדם ועובדי הרשות.

תזכיר החוק אותו הוביל השר האחראי על רשות השידור, אופיר אקוניס, כולל מספר שינויים מהותיים, בהם דחיית יישום החוק עד ל-31 במרץ 2016 ומתן אפשרות לפיטורי עובדים וגיוס עובדים חדשים לתאגיד.

על פי השינויים המוצעים, יורחבו סמכויות המנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי החדש, אלדד קובלנץ, שיוכל לרכוש תוכן ולגייס עד כ-400 עובדים לתאגיד. במקביל יוכל המפרק של רשות השידור לפטר עובדים, לצד הפעולות שננקטות לעידוד פרישה מרצון.

השר אקוניס, אמר בעקבות הגשת התזכיר: "מיום כניסתי לתפקיד וקבלת האחריות על רשות השידור, ביקשתי לקדם במהירות תיקוני חקיקה בחוק השידור הציבורי, כדי לקדם בפועל שידור ציבורי ישראלי איכותי, חזק ובלתי תלוי. תיקוני החקיקה אותם גיבשתי, יחד עם מנכ"ל משרד התקשורת ובהידברות עם משרד האוצר, יקדמו את הקמתו ותחילת שידורו של תאגיד השידור ישראלי במרץ 2016. חובתנו להבטיח שידור ציבורי, שמביא לידי ביטוי את כלל הדעות, הגוונים, הזרמים והתרבויות בחברה הישראלית".

השינויים שמציע אקוניס מעוררים את זעמם של העובדים שהודיעו שייצאו למאבק עד להחשכת המסך, וכפי שפורסם השבוע בוואלה ברנז'ה, בתגובה לאיומים הוא קרא לעובדים שלא לפתוח במאבקים ולחזור לטעויות העבר.

כעת מתברר שגם בהסתדרות לא מאוד מרוצים מהשינויים המוצעים. מההסתדרות נמסר בתגובה: "אין ברירה אלא לדחות את החוק המקורי שנחקק ברשלנות ולא היה ישים, אבל גם בשינויים יש נקודות בעייתיות מאוד שיש לתקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully