וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי רשות השידור: עובדי החינוכית יוצאים למאבק

1.9.2015 / 11:54

עובדי הטלוויזיה החינוכית דורשים לצאת מתאגיד השידור הציבורי שיובא מחר לאישור הכנסת. ביום חמישי ייפגשו העובדים עם שר החינוך ומאיימים להפעיל את סכסוך העבודה אם לא יקבלו תשובות ברורות בנוגע לעתידם

שר החינוך נפתלי בנט בחמ"ל משרד החינוך, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
תשובות או סכסוך עבודה. נפתלי בנט/נועם מושקוביץ
"הרעיון לצרף את החינוכית לתאגיד השידור הציבורי החדש, נולד לדעתנו בחיפזון, בלי שיקול דעת מספיק ובלי שום צורך של ממש. הפיכת החינוכית לעוד ערוץ ילדים, אחד מתוך רבים, יפגע אנושות בייחודו"

לאחר שוועדת הנגבי אישרה לקריאה שנייה ושלישית את חוק תאגיד השידור הישראלי, ודחתה את הפיטורים המידיים של כ-500 עובדים, יוצאים עובדי החינוכית לקרב אחרון בדרישה לא להיכלל בתאגיד.

כ-200 עובדי החינוכית סיכמו באחרונה על מתווה פרישה מרצון, לפיו יקבלו תנאים זהים לאלו של עובדי הרשות. המתווה אושר בין הצדדים, אולם טרם נחתם באופן סופי. להערכתם רק כמחצית מהם יפרשו ולא לכל העובדים שישארו יימצא פתרון תעסוקתי במגזר הציבורי. עובדי החינוכית הם עובדי מדינה, השייכים למשרד החינוך ודרישתם היא להשאיר את טלוויזיה החינוכית כיחידת סמך של משרד החינוך.

העובדים פנו היום (שלישי) אל חברי הכנסת בבקשה שלא לאשר את החוק, אלא אם תצא החינוכית מתוכו. "הטלוויזיה החינוכית איננה כלי תקשורת רגיל ומעולם לא הייתה. הטלוויזיה החינוכית היא יחידה של משרד החינוך ולה מטרות מוגדרות – לשמש כלי חינוכי במערכת החינוך. הרעיון לצרף את החינוכית לתאגיד השידור הציבורי החדש, נולד לדעתנו בחיפזון, בלי שיקול דעת מספיק ובלי שום צורך של ממש. הפיכת החינוכית לעוד ערוץ ילדים, אחד מתוך רבים, יפגע אנושות בייחודו", כתבו העובדים לחברי הכנסת.

בנוסף, יפגשו העובדים עם השר האחראי עליהם, שר החינוך נפתלי בנט על מנת קבל תשובות בנוגע לעתידם ולהבקש ממנו לפעול כדי להשאיר את הטלוויזיה החינוכית באחריות משרדו. העובדים הודיעו שהאם לא יקבלו הבטחה בנוגע לביטחון התעסוקתי שהם מבקשים, יפעילו את שני סכסוכי העבודה שעליהם הכריזו באחרונה.

יו"ר ועד ההנדסה בטלוויזיה החינוכית, לילך גבאי-שזר: "גם אם יוקם תאגיד השידור הציבורי ובמסגרתו ערוץ ילדים, החינוכית צריכה להמשיך ולהתקיים כיחידה נפרדת במסגרת משרד החינוך ולהפיק ולשדר תכנים לילדים ולנוער וגם למבוגרים. נבקש לדון עם השר על אפשרות להמשיך ולקיים את הטלוויזיה החינוכית כיחידת סמך של משרד החינוך הפועלת במסגרת התאגיד החדש. אנחנו מצפים שהשר בנט יתייצב לצידנו במאבק למען המשך הפעלתה של הטלוויזיה החינוכית. עד לשעה זו, ערב אישור החוק, לא התקיים משא ומתן ענייני עם העובדים בחינוכית ולא הוצע להם מתווה בנוגע לעתידם - לא תוכנית פרישה, לא מתווה לשילוב בתאגיד ולא מתווה לניוד עובדים למשרדים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully