וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול ראיונות החג: בתקשורת זעמו אבל נתניהו שוב ניצח

9.9.2015 / 15:32

בדיקת "ויגו" עבור וואלה ברנז'ה מעלה כי ראש הממשלה השיג רווח תדמיתי מביטול הראיונות לחג כאשר 72% מהתגובות ברשת הוגדרו כאוהדות. גם סרטון ה"לא תשמעו על זה בתקשורת", זכה לשיתופים ולחשיפה בקרב כחצי מיליון גולשים

ראש ממשלת ישראל מר בנימין  ביבי נתניהו בראיונות לתקשורת הישראלית מאה שעות לפני הבחירות, 15.3.15. ראובן קסטרו
חשיפה בקרב קהלים שאינם נמנים על צופי הטלוויזיה. נתניהו, בראיונות לפני הבחירות/ראובן קסטרו
השימוש בסרטון פייסבוק הוא המשך ישיר לאסטרטגיית הבחירות שלו, שהצליחה להגיע לקהל בוחרים רב באמצעות הרשתות החברתיות

ביבי שוב ניצח את התקשורת. החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את הראיונות לחג אמנם הובילה לשורה של תגובות ביקורתיות מצד העיתונאים, אולם מרבית התגובות ברשתות החברתיות שהתייחסו למהלך היו אוהדות ומפגנות – כך עולה מנתוני חברת Vigo עבור וואלה ברנז'ה.

אתמול (שלישי) הודיע נתניהו על ביטול הראיונות לכלי התקשורת המובילים, בהם אף לרביב דרוקר מחדשות 10 אליו סירב להתראיין בעבר. בלשכת רה"מ הסבירו כי הסיבה היא לוחות הזמנים הצפופים בעקבות הנסיעה המתוכננת ללונדון. במקביל הועלה בדף הפייסבוק הרשמי של נתניהו סרטון קצר, שצולם לתוכנית אנשים של קשת בערוץ 2. "לא תשמעו על זה בתקשורת: אלה רק חלק מהדברים שאני עושה למענכם, אזרחי ישראל", נכתב בפוסט שבו עלה הסרטון בן ה-2.5 דקות. המהלך נתקל בלא מעט ביקורת, שבדומה לבחירות לראשות הממשלה, דווקא סייעה לו.

הראיונות שנקבעו באמצעי התקשורת המרכזיים היו מגיעים ביחד לחשיפה של כ-5 מיליון ישראלים דוברי עברית. על פי נתוני חברת Vigo המנטרת את הרשת, הסרטון צוטט עד כה בעיתונות (ידיעות אחרונות, הארץ ישראל היום ואחרים), באתרי האינטרנט המרכזיים (וואלה, Mako, גלובס, דה מרקר ואחרים), ברשתות הרדיו המובילות (רשת ב' וגלי צה"ל) ואף בערוצי הטלוויזיה. בכך זכה הסרטון לחשיפה נרחבת שמגיעה לאותם 5 מיליון הישראלים שהיו צופים בראיון המקוריים.

בנוסף, זכה הסרטון לחשיפה מרשימה ברשת: לצד 170 אלף הצפיות נרשמו למעלה מ-11,000 לייקים, 1,500 תגובות ו-1,500 שיתופים ויותר מ-5,000 שיחות ברשת על הסרטון המרחיבות את החשיפה שלו לכמעט חצי מיליון ישראלים נוספים, שחלקם הגדול אינם נמנים על צופי הטלוויזיה (כגון: בני נוער, צרכני חדשות ברשת ועוד).

מחוץ לרשתות החברתיות, הסרטון צוטט בטלוויזיה, אתרי האינטרנט המרכזיים, בהם וואלה!NEWS, מאקו, גלובס, דה מרקר ואחרים וכן ברשתות הרדיו המובילות, בהן רשת ב' וגלי צה"ל. הבדיקה שנערכה אתמול אינה כוללת את העיתונות הכתובה.

כיצד הגיבו בפייסבוק למהלך של נתניהו?

אך לא זה היתרון היחיד של העבודה מול הרשת: הסרטון של נתניהו הצליח לעורר שיח נרחב, שמתפרש על פני אלפי שיחות עד כה שעוסקות בפועלה של הממשלה, שיח שלא היה מתקיים בשידור חד-כיווני בטלוויזיה. למעלה מ70% מהתגובות, המתנהלות בעיקר בדף הפייסבוק של נתניהו הכוללות את אוהדיו הרבים, הן חיוביות ומפרגנות לפועלה של הממשלה ומשמיצות את התקשורת שלא מפרגנת לו.

כמו כן, מנתוני חברת Vigo עולה כי הדף של נתניהו הוא השלישי המוביל בישראל, אחרי גל גדות ובר רפאלי. לשם השוואה, נשיא ארצות הברית ברק אובמה אינו ברשימת 50 הדפים המובילים בארה"ב, וגם הפוליטיקאים באירופה – זוכים לאהדה נמוכה משמעותית מעשרות אמנים וסלבריטאים. ואילו בישראל לדף של נתניהו כמיליון וחצי אוהדים, והוא מוביל בפער ניכר את הפוליטיקאים נפתלי בנט (405 אלף) ויאיר לפיד (385 אלף). נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הגיע ל-415 אלף אוהדים, ואילו ראובן ריבלין מגיע ל-160 אלף אוהדים בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נתניהו מבין את הטכנולוגיה". רביב טל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עולה מהנתונים כי מרבית האוהדים של נתניהו, כ-700 אלף, הם מארצות הברית, לעומת 200 אלף גולשים מישראל. בתקופת הבחירות נתניהו זכה ל-200 אלף אוהדים חדשים, ול-150 אלף אוהדים נוספים לאחר הבחירות.

רביב טל, מנכ"ל Vigo, אמר בתגובה לנתונים: "נתניהו מוכיח פעם נוספת כי הוא מבין הן את קהל היעד שלו והן את הטכנולוגיה. השימוש בסרטון פייסבוק הוא המשך ישיר לאסטרטגיית הבחירות שלו, שהצליחה להגיע לקהל בוחרים רב באמצעות הרשתות החברתיות. גם הבית היהודי נקטו בבחירות והשבוע באסטרטגיה דומה, כאשר הפיצו הודעת Whatsapp המונה לא פחות מ-18 הישגים של המפלגה בממשלה הנוכחית. השימוש במדיה החברתית מוכיח כי בעידן הנוכחי ניתן להגיע לקהל ללא המתווכים המסורתיים, והם מערערים על אחד התפקידים הבסיסיים ביותר של אמצעי התקשורת כשומרי סף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully