וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 24: קשת במגעים להכנסת משקיע

4.11.2015 / 17:01

פרסום ראשון: המהלך נעשה על רקע המעבר הצפוי של הזכיינית ל-7 ימי שידור, והחשש כי בעתיד תוכל להשקיע פחות בערוץ שבמשך שנים סובל מהפסדים כלכליים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממוצע רייטינג של 2% בפריים טיים. אבי ניר/מערכת וואלה!, צילום מסך

זכיינית ערוץ 2 קשת מנהלת בימים אלו מגעים לכניסת משקיעים לערוץ 24 - כך נודע לוואלה ברנז'ה. המהלך נעשה על רקע המעבר הצפוי של הזכיינית ל-7 ימי שידור, והחשש כי בעתיד תוכל להשקיע פחות בערוץ שבמשך שנים סובל מהפסדים כלכליים.

בקשת משמיעים מזה זמן רב ביקורת גלויה על כך שבשוק הטלוויזיה אין מקום לשלושה גופי שידור שישדרו במשך שבעה ימים בשבוע, אך מודעים לכך שבסוף 2017 ייאלצו לעבור לרישיון - כפי שקובע החוק.

את שנת 2015 צפוי לסיים ערוץ המוזיקה כמעט באיזון וללא הפסדים משמעותיים. אולם בשנים האחרונות סבל הערוץ, ש-90% ממניותיו מוחזקות בידי קשת, מהפסדים גדולים. את השנה שעברה סיים הערוץ בהפסד של חמישה מיליון שקלים. באותה שנה, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, הוקפו הפקות ונעצרה ההתקשרות עם פרילאנסרים קבועים. הערוץ סבל אז גם מחוסר יציבות גם בשדרת הניהול.

בשנים האחרונות התמודד הערוץ גם עם היקפי צפייה נמוכים. כיום עומד ממוצע הרייטינג שלו על כ-2% בפריים טיים, כאשר היקף הצפייה הולך ומתכווץ: מ-0.9% בשנת 2012 שבמהלכה שודר הריאליטי "אייל גולן קורא לך" עד 0.3% בשנת 2014.

בניסיון להגדיל את היקף הצפייה וההכנסות, נעתרה המועצה לשידורי כבלים ולווין לבקשה של קשת, והחליטה לפני כחודש כי יש לאפשר לערוץ לשדר תכנים שאינם מוזיקה בהיקף של עד רבע מזמן השידור. בהודעת המועצה נמסר כי ההחלטה הגיעה לאחר "מסכת של בדיקות ודיונים שיזמה המועצה, לנוכח הירידה החדה בשיעורי הצפייה בערוץ, שהביאו להפסדים צוברים, בשנים האחרונות, אשר מאיימים על המשך קיומו".

במסגרת התיקון יכול לשדר עד שלוש שעות וחצי של תכניות תרבות וסגנון חיים, אך במהלך שעות צפיית השיא, מהשעה 18:00 ועד 23:00, הוא מוגבל לשידור תכני מוזיקה ושידור תכניות מעורבות, שלפחות 60% מהתוכן שלהן הוא תוכן מוזיקלי. כמו כן קבעה המועצה כי סך התכנים שאינם מוזיקליים לא יעלה על רבע מזמן השידור.

בקשת מקווים כי כניסת שותף אסטרטגי תסייע כלכלית ותחזק את המגמה של ריענון לוח השידורים, הכולל את התוכניות שעלו בחודשים האחרונים על המסך של הערוץ המוזיקה, בהובלתם אורנה ומשה דץ, אסף אטדגי ועינת ארליך ואיציק זוהר.

בקשת בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully