וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתובת על הוול: 4,000 פוסטים אלימים נגד התקשורת מדי יום

13.11.2015 / 8:03

מבדיקת חברת Vigo בשיתוף עם קרן ברל כצנלסון עבור וואלה ברנז'ה עולה כי חלה עלייה בהסתה כלפי התקשורת בשבועות האחרונים בעקבות גל הטרור. במת התקשורת האלימה ביותר היא דף הפייסבוק של "רשת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסתה ברשת. צילום מסך/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבוע וחצי הותקף צוות חדשות 10, הכתב רועי שרון והצלם איוואן אלכסייביץ', שנשלחו לגבעת זאב כדי לסקר את המתבצרים בבית הכנסת המריבה. לאחר המקרה אמר גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10: "ההסתה המסוכנת כלפי עיתונאים הולכת ומחריפה ואינה זוכה לשום טיפול מצד מערכות אכיפת החוק". תקיפת רועי שרון אירעה לאחר שצוות חדשות 2 הותקף בעפולה לפני כחודש. אולם למרות הגינויים הרבים והמאוד ברורים, ברשת חלה עלייה בשבועות האחרונות באלימות והסתה נגד התקשורת.

מבדיקת חברת Vigo בשיתוף קרן ברל כצנלסון עבור וואלה ברנז'ה עולה כי בעקבות גל הטרור מדי יום נכתבים במדיות החברתיות כ-4,000 פוסטים, המקללים או קוראים לאלימות נגד התקשורת, לעומת תקופת הבחירות האחרונות לכנסת שבה נכתבו מדי יום 1,500 פוסטים אלימים נגד התקשורת.

בסך הכל, כך עולה מהנתונים, מדי יום נכתבים יותר מ-16 אלף פוסטים הכוללים קללות או קריאה לאלימות, כ-60% מהם נכתבים בתגובה לכתבות האקטואליות באתרים ובדפי הפייסבוק של מערכות התקשורת. מתוכם, בהשוואה למושאי סיקור מושמצים אחרים, מספר הפוסטים נגד התקשורת גדול מאלו שנכתבים מדי יום נגד פוליטיקאים (פחות מ-2,000) או נגד סלבס (כ-1,000).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר אלימות בדף זכיינית ערוץ 2 רשת. נתוני Vigo/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקשורת יותר מושמצת אפילו מהפוליטיקאים. נתוני Vigo/מערכת וואלה!, צילום מסך

המובילים באלימות: חדשות 10, Ynet וישראל היום

דפי פייסבוק נוספים שבהם נכתבים פוסטים אלימים ומשמיצים על ידי גולשים הם הדף של חדשות 10, אתר Ynet ועיתון ישראל היום. דף הפייסבוק של "הארץ" שסופג השמצות רבות מצד גולשים – אינו נמצא בין המובילים באלימות ברשת

מהנתונים עולה כי מרבית האלימות מופנית כלפי הערוצים והתכניות עצמן ולא כלפי מגישים או כתבים. במקרים רבים הפוסטים מתפרסמים בדפי הפייסבוק של גופי התקשורת. הנתונים מצביעים על כך שבמת התקשורת האלימה ביותר היא דף הפייסבוק של "רשת", שבו נכתבים כמעט 1,000 פוסטים אלימים מדי חודש. דפי פייסבוק נוספים שבהם נכתבים פוסטים אלימים ומשמיצים על ידי גולשים הם הדף של חדשות 10, אתר Ynet ועיתון ישראל היום. דף הפייסבוק של "הארץ" שסופג השמצות רבות מצד גולשים – אינו נמצא בין המובילים באלימות ברשת.

מספר הפוסטים המופנים באופן אישי נגד כתבים ומגישים נמוך בהרבה. כלפי הבלוגר עומרי חיון מופנים 300 פוסטים אלימים ביום, בעיקר בשל נטיותיו המיניות. אחריו ברשימה חנוך דאום עם 70 התנכלויות ביום, ואחריהם בפער ניכר עיתונאים אחרים בהם אור הלר, בן כספית, רביב דרוקר ואחרים – שסופגים ביום התנכלויות בודדות בלבד.

רביב טל, מנכ"ל Vigo אומר לוואלה ברנז'ה בעקבות הבדיקה: "הנתונים מתחברים לגל כללי של ביקורת ברשת נגד התקשורת 'המערכתית'. מאז תחילת גל הטרור בחודש אוקטובר, מתפרסמים מדי יום עשרות פוסטים המצביעים על כשלים של התקשורת: דיווחים לא מאומתים, הטיות לימין או לשמאל, התנהגות לא נאותה של כתבים ועוד. זהו שלב נוסף במאבק בין הרשת החברתית והתקשורת המסורתית על התפקיד של עדכון הציבור באירועים האקטואליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully