וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט חסון: איך ישפיע המעבר לחדשות 10

האפטר-שוק של מעבר חסון לחדשות 10: האם בן כספית יישאר כפרשן? האם טלי בן עובדיה תישאר בחברת החדשות? איך הגיבו ברשות השידור למהלך המפתיע ומי יגיש מעתה את "יומן"? וואלה ברנז'ה עם כל הפרטים שלא תקראו בקומוניקט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היילכו שניים יחדיו? ככל הנראה לא. חסון וכספית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין המופתעים הרבים ממעברה של ראש מחלקת החדשות בערוץ 1 איילה חסון לערוץ 10, היה הבוקר גם עיתונאי מעריב בן כספית. עבור כספית, שנמצא בסכסוך ארוך עם חסון, ישנה משמעות נוספת למהלך: בשנתיים וחצי האחרונות הוא משמש כפרשן קבוע בפאנל המהדורה.

הסכסוך בין כספית לחסון, החל על רקע פרשת אשכנזי. חסון צידדה בעמדתו של אהוד ברק ואילו כספית בעמדתו של גבי אשכנזי. המחלוקת בין השניים הגיעה לחילופי האשמות והתקפות אישיות חסרות תקדים. השניים ניצלו כמעט כל הזדמנות כדי להתנגח זו בזה, ולפני כחצי שנה פרסם כספית בטורו במעריב הבהרה חריגה לבקשת חסון בעקבות דברים שפרסם עליה.

גורמים המעורים בפרטים אמרו היום לוואלה ברנז'ה כי הסיכוי שכספית יישאר במהדורה אפסי וכי הוא יהיה זה שיבקש לעזוב, הרבה לפני שחסון תביע את עמדתה בנושא. כספית עצמו סירב להתייחס לדברים, אולם לטענת אותם הוא לא פעם ביקש להיפרד ממהדורת שישי של חדשות 10, ולהתרכז במעריב ובהגשה הקבועה של "עושים סדר" בחינוכית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא עודכנה במו"מ עם חסון. טלי בן עובדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך
בן עובדיה תיפרד מתפקידה לאחר שהצליחה להביא את מהדורת שישי למקום השני אחרי "אולפן שישי" ולפני "יומן". עם זאת, לא מדובר במהפכה גדולה שכן לפניה שודר בערוץ מבזק קצר בלבד

לצד ההודעה על הצטרפותה של חסון, נמסר מערוץ 10 כי טלי בן עובדיה לא תמשיך לערוך את המהדורה אך שוקלת מספר הצעות להמשך שיתוף פעולה עם חברת החדשות, אולם לוואלה ברנז'ה נודע כי בשלב זה בן עובדיה לא תשתלב בשום צורה בחברה וכי האפשרות הנשקלת תקפה רק לגבי הערוץ.

בן עובדיה תיפרד מתפקידה לאחר שהצליחה להביא את מהדורת שישי למקום השני אחרי "אולפן שישי" ולפני "יומן" בערוץ 1 בהגשת חסון. עם זאת, לא מדובר במהפכה גדולה שכן לפניה שודר ברצועה הבעייתית עבור הערוץ מבזק קצר בלבד, שהביא נתוני צפייה אפסיים. ביום שישי האחרון הגיעה המהדורה ל-6% צפייה, לעומת 15.2% ל"אולפן שישי" ו-4.8% ל"יומן". לוואלה ברנז'ה נודע כי בן עובדיה לא עודכנה במשא ומתן שהתנהל עם חסון במהלך שהוביל לפירוק צוות "שישי". כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, מי שצפויה להחליף את בן עובדיה בתפקידה היא מי ששימשה כמשנה לעורכת התוכנית גילי ברוש.

נפגעת נוספת מהצטרפותה של חסון לחדשות 10 היא המגישה טלי מורנו, הנחשבת למקורבת לבן עובדיה, שתיאלץ להסתפק בתפקידה כמגישה של המהדורה המרכזית, שאותה מגישה באופן קבוע תמר איש שלום.

עוד באותו נושא

פרשת הרפז: פסיכו-אנליזה להמונים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הופתע כמו כולם. שמעון אלקבץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמל נוסף להתפרקות רשות השידור

"אנחנו מרגישים נבגדים, אם היא עוזבת אז מה נשאר? עם מי נשארנו? לא ברור לנו לאן הכל הולך", אמר עובד ברשות השידור

גם חלק מעובדי רשות השידור הופתעו מהחדשות בנוגע לחסון. רק בתחילת השבוע תקף העורך הראשי שמעון אלקבץ את ההחלטה בערוץ 1 שלא לעבור לגל פתוח ולדווח על מתקפת הטרור בפריז. ניתן היה לראות בהצהרתו של המתמודד לצידה על תפקיד סמנכ"ל החדשות בתאגיד השידור, ביקורת מרומזת על חסון. בהנהלת הרשות התוודעו לדברים עוד לפני כן, עם הודעתה של חסון על המעבר לכנ"ר הרשות.

בשלב זה טרם הוחלט מי יחליף את חסון בתפקידה, אולם לטענת גורמים מתוך חטיבת החדשות בערוץ הראשון אחד המועמדים הבולטים להחליף את חסון הוא יורם כהן, ששימש בתפקיד ולפני כארבע שנים ביקש לעזוב מסיבות אישיות. עבור העובדים עצמם העזיבה של חסון היא סמל נוסף להתפרקות רשות השידור. "אנחנו מרגישים נבגדים, אם היא עוזבת אז מה נשאר? עם מי נשארנו? לא ברור לנו לאן הכל הולך", אמר עובד ברשות. עובדת אחרת הוסיפה: "היא אמרה לעובדים שהיא תדאג להם במעבר לתאגיד החדש, שהיא תילחם עבורם, אבל היא עשתה את השיקולים שלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חסון לעובדים: "השנה הקשה בחיי"

חסון עצמה נפגשה היום, זמן קצר לאחר פרסום ההודעה על עזיבתה, עם עובדי חטיבת החדשות. בפגישה נכח גם כונס הנכסים הרשמי דוד האן, ועל פי גורמים שהיו בפגישה חסון - המסכמת 23 שנים ברשות השידור - התרגשה ואף פרצה בבכי ואמרה לנוכחים שהרשות "הייתה עבורה משפחה" ושהשנה האחרונה הייתה קשה במיוחד לנוכח המצב שאליו נקלעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully