וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפך תדרוך הרמטכ"ל ברשות השידור לכותרת ב"הארץ"

13.12.2015 / 10:45

עיתונאים ברשות השידור חושדים כי דברים שנאמרו להם על ידי הרמטכ"ל בתדרוך סגור הודלפו לעיתונאי הארץ עמוס הראל: "זו התנהגות מבישה שפוגעת במערכת". הראל: "אני לא חושב שעיתונאים צריכים להסביר מאין השיגו מידע"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציטוטים מדויקים מתוך השיחה הסגורה. עמוס הראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם מידע מתוך פגישה סגורה בין הרמטכ"ל לבין עיתונאים מרשות השידור פורסם בעיתון "הארץ"?

ביום חמישי פרסם עמוס הראל בעיתון הארץ ידיעה לפיה הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, העריך שלא ניתן להביס את דאעש רק בתקיפות מהאוויר בניגוד להצהרת נשיא ארה"ב. הראל שציין כי הדברים נאמרו בפורום סגור, פירט מהן הערכותיו של הרמטכ"ל גם בנוגע למלחמת האזרחים בסוריה ולמלחמה המתנהלת נגד דאעש במצרים.

לעיתונאים ברשות השידור הדברים שפורסמו נשמעו מוכרים. מאוד מוכרים. יומיים קודם לפרסום הידיעה הם נאמרו להם שלא לציטוט ולייחוס על ידי הרמטכ"ל. בשיחת התדרוך הסגורה לקחו חלק כ-15 כתבים ועורכים מערוץ 1 ורשת ב', בהם אלירן טל, כרמלה מנשה, אריה גולן, עודד שחר, עודד גרנות, אמיר בר שלום, גל ברגר ואבי מוסקל.

זמן קצר לאחר פרסום הידיעה על ידי הראל החל להתעורר החשד שגורם מרשות השידור הוא שעומד מאחורי ההדלפה, בפרט נוכח העובדה שהדברים לא נאמרו להראל עצמו.

זו אינה הפעם הראשונה שדברים מתוך פגישות סגורות עם הרמטכ"ל מתפרסמים ב"הארץ". לפני פחות משנתיים דרש דובר צה"ל לשעבר, האלוף פולי מרדכי, התנצלות ממו"ל הארץ עמוס שוקן, לאחר שעורך העיתון אלוף בן חשף את פגישת העורכים שנערכה עם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ.

"הדברים שפורסמו הם אחד לאחד הדברים שנאמרו בפגישה עם אנשי רשות השידור. אם אכן מדובר בהדלפה מתוך הפגישה, זה מעורר שאלות נוקבות וזו התנהגות מבישה", אמר לוואלה ברנז'ה עיתונאי מרשות השידור שהשתתף בפגישה עם הרמטכ"ל. "לא משנה אם מדובר ברמטכ"ל או בכל גורם אחר, הדלפה מהסוג הזה זו מעילה באמון. זו התנהגות של כתבים מתחילים וזה יגרום נזק למערכת".

הראל עצמו סירב להגיב וציין כי "אני לא חושב שעיתונאים צריכים להסביר מאין השיגו מידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully