וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנית פריז לא תיפול

13.12.2015 / 15:02

בכירים ברשות השידור אומרים כי הפיקו את לקחי הערב בו התרחשו אירועי הטרור בפריז בהם נחשפו כשלגופם מיכל זוארץ בלבד, והקימו מערך חדש להתמודדות עם חדשות מתפרצות. התוצאה המיידית לפחות, חסרת תקדים: וואלה ברנז'ה מפרגנת

יורם כהן. אביב חופ,
30 עובדים פרשו מחטיבת החדשות. יורם כהן/אביב חופ
עובד בערוץ 1: "יש כאן אנשים רבים שרוצים לייצר מערכת חדשות טובה, שרוצים להראות להנהלה החדשה שהם ראויים להערכה, אבל הדבר היחיד שאנחנו מקבלים זה סנקציות, קיצוצים, חוסר אמון וחוסר ודאות"

את כנס העיתונות באילת שהתקיים לפני כחודש, פתחה אמירה חריגה של עורך רשות השידור שמעון אלקבץ. בפאנל שהתקיים לאחר אירועי הטרור הפריז, מתח אלקבץ ביקורת קשה על כך שבניגוד לחדשות 2 ו-10, בערוץ 1 לא עברו לאולפן פתוח וסיקור מיוחד.

מאז אותה התבטאות הפיקו אלקבץ עצמו ואנשי חטיבת החדשות ברוממה את הלקחים: הוקם צוות כוננות מיוחד והוחלט שבמבזקים ואירועים חריגים יועבר השידור מאולפן נקדי הגדול והמרוחק לאולפן קטן וזמין הרבה יותר בתוך הבניין ברוממה. בכך, כך אומרים בחטיבת החדשות, הם מצליחים לחסוך דקות יקרות וארוכות של הכנות לפני העלייה לשידור.

למאמץ התגייסו גם אנשי חטיבת החדשות שבראשה עומד יורם כהן, זאת למרות חוסר הוודאות בנוגע לעתידם והתסכול הרב מנהלי העבודה החדשים, בהם הדרישה שעיתונאים יעברו להחתמת שעון נוכחות. לתסכול ולקושי מתווסף גם המחסור הבולט בכוח האדם. מאז החל הליך הפרישה מרצון, עזבו את חברת החדשות כ-30 מפיקים, צלמים, עורכים ועיתונאים. אחת הפורשות היא מעורכות מהדורת חדשות השבת בערוץ 1, דינה רייס. בעקבות ההיערכות המחודשת הוחלט להציב במקומה את ויקו אטואן, ששימש כרכז הכתבים במערכת. את אטואן תחליף ענת לייבוביץ'.

התוצאות, לפחות ביחס לטראומת אירועי הטרור בפריז, ניכרות: בשבועות האחרונים בערוץ 1 היו בין הראשונים לדווח על אירועים חריגים ועברו לאולפן פתוח ביום שחרורו של ג'ונתן פולארד, בתאונת האוטובוס הקטלנית, בערב פטירתו של יוסי שריד ובסדרת הפיגועים האחרונים בירושלים ובלונדון.

"זה לא פשוט לעבוד בתנאים שנוצרו ואפילו מתסכל", אומר עובד בחטיבה, "אין לנו מושג מה קורה איתנו, הרי התאגיד אמור לקום בסוף מרץ, אנחנו אמורים ללכת הביתה בעוד שלושה חודשים. גם הנהלים החדשים והדרישה להחתים שעון נוכחות גרמה לתסכול. יש כאן אנשים רבים שרוצים לייצר מערכת חדשות טובה, שרוצים להראות להנהלה החדשה שהם ראויים להערכה, אבל הדבר היחיד שאנחנו מקבלים זה סנקציות, קיצוצים, חוסר אמון וחוסר ודאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully