וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם זו מורשת: ערוץ 20 נגד נשיא המדינה ריבלין

14.12.2015 / 15:15

בעקבות השתתפותו של נשיא המדינה בוועידת "הארץ" לצד ארגון שוברים שתיקה, פתח ערוץ 20 בקמפיין נגדו, שכולל השמצות והכפשות בפייסבוק. ומה יש למועצת הכבלים והלוויין שמפקחת על הערוץ לומר? "הרשת אינה באחריותינו"

נשיא המדינה ראובן ריבלין בכנס הארץ בניו יורק. דצמבר 2015. רויטרס
"איבד בושה". נשיא המדינה ראובן ריבלין/רויטרס

דף הפייסבוק של ערוץ 20 ("מורשת") רותח. בערוץ יצאו בקמפיין נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין בעקבות השתתפותו בוועידת "הארץ" המתקיימת בניו יורק לצד ארגון "שוברים שתיקה", שכולל הכפשות, השמצות ואף הגדרתו כאויב מצד הגולשים והמגיבים.

במסגרת הקמפיין עלה אתמול (ראשון), פוסט בדף הפייסבוק הרשמי של הערוץ, שבו נכתב: "הגיע הזמן לומר, במוסד הנשיאות אבדו את הבושה. הגיע הזמן לומר את האמת בקול רם: ריבלין עסוק בלייצג את עצמו ולא את עם ישראל. עם ישראל מאמין בצה"ל, מאמין שהם מסכנים את נפשם עבורנו יום וליל ומאמין שתפקיד הנשיא הוא לתמוך בהם. נוכחותו של הנשיא ריבלין היום בכנס יחד עם הארגון הנאלח 'שוברים שתיקה' היא חציה של קו אדום ובזיון למוסד הנשיאות. זכותו של ריבלין כאדם פרטי לעשות כל העולה על רוחו, אך כנשיא המדינה אסור לו לירוק בפרצופם של חיילי צה"ל. זה מביש. זה עצוב".

הפוסט זכה ליותר מ-6,000 לייקים, 1,000 שיתופים וכמעט 1,000 תגובות. "עדיף שתנקה את החיוך מהפנים המטונפות שלך את הבושה אי אפשר כבר להסתיר", כתבה אחת הגולשות בתגובה לתמונה של ריבלין המחויך שצורפה לפוסט.

"עוד לא נולדה ההגדרה שבאמצעותה ניתן לבעוט את הנשיא (ההזוי, המסית, על גבול הבוגד)", הוסיף גולש אחר, "המצב עם המוטציה הזה רק ילך ויחמיר...ככל שהוא בא בימים, כך מאבד קשר למציאות ולמולדת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יורק בפרצופם של החיילים". הפוסט של ערוץ 20/מערכת וואלה!, צילום מסך

"איש בזוי- מעשיו בזויים"

והיה גם מי שציין כי "צה"ל זה הקו האדום ומי שפוגע בחיילים הוא אויב", "שילך כפרות הוא ושוברים שתיקה וכל עוכרי ישראל המנוולים על כל חיילי צה"ל" ו"פשוט בושה וכלימה לעם ישראל שאיש הזוי כזה מכהן כנשיא הוא מזמן ירד מהפסים ...מקמו במחלקה הפסיכיאטרית".

היום החליטו בערוץ שלא לתת לרוחות להירגע, והוסיפו קטע מתוך התוכנית "הפטריוטים", תחת הכיתוב: "גם הפטריוטים חושבים שהשתתפות הנשיא ריבלין בכנס יחד עם ארגון שוברים שתיקה היא ביזיון".

גם לפוסט הזה הגולשים מיהרו להגיב. "מאז שאמר שבני עמו בחרו בטרור הבנתי שהוא נשיא של עם אחר אז הוא יכול להיות בצד של ארגון שוברים והורסים את עם ישראל", כתב אחד הגולשים. "איש בזוי- מעשיו בזויים", כתבה גולשת אחרת, "הוא לא הנשיא שלי. אלא הסנגור של אויביי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי הלשין על הקצין הישראלי? הפוסט שפרסם ערוץ 20/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נשיא על עם אחר". כרזה שפרסם גולש בתגובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ 20: "זכותנו להביע ביקורת לגיטימית"

ולא רק ריבלין על המוקד, בערוץ תקפו את ארגוני "שוברים שתיקה" ובצלם, לאחר שציינו בפייסבוק כי "לא ייאמן, קצין ישראלי נעצר לחקירה בלונדון על השתתפותו במבצע צוק איתן. חלק מאלו שהעבירו את שמו לבריטים, הינם ישראלים! 'מהריסייך ומחריבייך ממך יצאו', ישעיהו מ"ט, פסוק י"ז".

ערוץ 20 מחויב על פי תנאי רשיונו לעסוק בתכנים עם זיקה למורשת יהודית. הערוץ הגיש בקשה להרחבת תחום השידורים ושילוב תוכניות חדשות ואקטואליה, שטרם אושרה על ידי המועצה לכבלים ולוויין, ובעליו מתכוון להתמודד על המכרז להפעלת ערוץ הכנסת. מועצת הכבלים והלוויין המפקחת על הערוץ, הטילה עליו במהלך השנה האחרונה קנסות בסכום של יותר מ-200 אלף שקלים, בעקבות שידורי חדשות ואקטואליה בניגוד לתנאי הרישיון.

אלא שבכל מה שנוגע לרשת ולתכנים באינטרנט המועצה אינה יכולה לעשות דבר, ולא ברור אם היא בכלל מעוניינת. למעשה בימים אלו בוחנת ועדת פילבר להסדרת שוק הטלוויזיה גם את נושא הפיקוח על האינטרנט. במועצה העדיפו היום מלהביע דעה באזני וואלה ברנז'ה והסתפקו בתגובה הקצרה: "המועצה אינה מפקחת על פעילות הרשת של גופי השידור".

מערוץ 20 נמסר בתגובה: "אנחנו לחלוטין לא מנהלים קמפיין אישי כנגד הנשיא ריבלין. זכותנו, כמו גופי תקשורת אחרים שעשו זאת, להביע ביקורת לגיטימית על כך שנשיא מדינת ישראל כיבד בנוכחותו והשתתף בכנס שבו השתתפו גם נציגי ארגון שוברים שתיקה המשמיץ ומבזה את חיילי צה"ל".

בוז'י הרצוג באולפן וואלה!NEWS, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
"דרך ארץ קדמה לתורה". ח"כ יצחק הרצוג/ראובן קסטרו

ח"כ הרצוג: "לערוץ 20 אין בושה"

לאחר הפרסום בוואלה ברנז'ה יצא יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג במתקפה חריפה נגד הקמפיין, וכתב בדף הפייסבוק שלו: "לערוץ 20 אין בושה".

"מהבוקר תוקפים עורכי הערוץ בפראות את האזרח מספר 1, משתלחים באחד מסמלי השלטון והריבונות החשובים ביותר שלנו, מעזים, בחוצפה שלא ברור מאיפה גייסו להטיף לו על אהבת ישראל כאילו שהם המציאו את הציונות", כתב הרצוג, "ערוץ 20 אמור להיות 'ערוץ מורשת', על סמך העובדה הזו הוא קיבל את רישיונו, אבל כלל יסודי ועמוק שיודע כל אדם שמורשת ישראל חשובה לו הוא ש'דרך ארץ קדמה לתורה', ואת זה, כמובן, בחרו לשכוח בערוץ ה'מורשת'".

הרצוג הוסיף כי "נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מוביל קו חשוב ואמיץ. הוא מגן על מדינת ישראל מעל כל במה, בלי לפחד ממלעיזים עלובים שתוקפים את עמדתו מכל עבר והוא עושה את זה מתוך הכרה ציונית עמוקה, לא מתנצלת ולא מתחסדת, שבבסיסה, ואולי את זה צריכים ללמוד שם בערוץ 20, מורשת אמתית של אהבת ישראל ואזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully