וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את התינוקות של יובל כהן לא תראו בטלוויזיה

31.12.2015 / 9:32

במערכת "בייבי בום" לקחו את השם ברצינות עם יותר משבע לידות בקרב אנשי ההפקה. הטרנד לא פסח גם על עורך התכנית יובל כהן שסוגר עונה שלישית ומסביר לוואלה ברנז'ה מאיזה זוגות הוא נמנע, מה היה עושה אם חלילה הייתה מתרחשת טרגדיה, ועונה למבקרים. ראיון

יח"צ - חד פעמי

במערכת "בייבי בום" חוו את המשמעות המקורית של המונח מיד לאחר שהעונה הראשונה ירדה מהאוויר. לא פחות משבעה אנשי צוות שונים חבקו בחודשים שלאחר מכן עוללים משלהם, במה שנראה כהשפעה ישירה של מקום העבודה והחוויות האינטנסיביות שעברו עם הזוגות היולדים. העורך הראשי של התכנית, יובל כהן, התראיין למדור זה ימים ספורים בטרם עלתה "בייבי בום" לאוויר בישראל, והודה שהסדרה עוררה אצלו את יצר האבהות. כעת, בדיוק שנתיים אחרי ולפני עליית העונה הרביעית לשידור בערוץ 10, הוא עונה לשאלה הראשונה של הראיון, "מה חדש?", בבשורה משמחת.

"אני ובן זוגי מצפים בכל יום ללידת התאומות שלנו, שעשינו בהורות משותפת. ניסינו בהתחלה בהליך של פונדקאות וזה לא צלח, ובשנה האחרונה הכרנו מישהי והחלטנו ללכת על הורות משותפת. הן צריכות להיוולד ממש בכל יום".

אני בטוח ששואלים אותך כל הזמן האם הלידה תהיה מתועדת. היא תהיה?

"לא, אני לא כל כך אוהב להיות מול המצלמה. אני מעריך אנשים שיכולים לתעד את עצמם, אבל אני מעדיף להיות מאחורי המצלמה - הרבה יותר נוח לי באזור הזה".

אז התכנית אחראית לזה באופן ישיר? איך זה מרגיש להיות בצד השני?

"זה לא ש'בייבי בום' היא זו שלבד עשתה לי חשק להיות אבא, אבל התכנית כן עשתה לי את הקורס הכנסה ללידה הכי טוב שאפשר לקבל, ברמה שאני מפחד להיות אדיש בלידה שלנו ואני קצת מפחד שאתקשה להישאר בסיטואציה עצמה, אולי אחשוב על איך הייתי מצלם את הלידה ואיזה שיר הייתי שם לנו".

יובל כהן עורך התוכנית בייבי בום. באדיבות המצולמים
בקרוב בחדר הלידה. יובל כהן/באדיבות המצולמים

"הלכנו למקומות שלא הלכנו אליהם בעבר"

"בפלטפורמה של ערוץ 10 שום דבר לא מובטח לך. בערוץ 2 יש לך סוג של רשת בטחון של רייטינג שאתה לא יכול לרדת מתחתיה, בערוץ 10 אין לך את זה"

שתי העונות הראשונות של "בייבי בום", אדפטציה של הפורמט "One Born Every Minute" המשודר בערוץ 4 בבריטניה זו העונה השביעית, קטפו מיד תואר התכנית הנצפית ביותר בערוץ 10 בשנים האחרונות עם ממוצעי רייטינג נאים של 18.1% ו-18.6% בהתאמה. העונה השלישית חוותה אמנם ירידה לממוצע של 14.8% - אולם שמרה היטב על התואר. כמו העונות הקודמות, גם זו הנוכחית נולדה, סליחה, אחרי יותר מ-4,000 שעות של חומרי גלם. אלה שנערכו לכדי שתי עונות של הדוקו-ריאליטי, שעושה רושם שנתפר בדיוק למידותיו של ערוץ 10 במתכונתו החדשה - הרזה והמוחלשת - ונטולת תחרויות הריאליטי הגרנדיוזיות.

בתשובה לשאלה האם התואר "התכנית הכי מוצלחת" מעלה את רמת הלחץ או מוריד אותה, כהן בוחר באופציה הראשונה. "אנחנו צריכים תמיד להמשיך ולהבטיח לצופה שהפורמט יכול להמשיך ולעבוד, בזכות הסיפורים שלו", הוא אומר. "אני חושב גם שבפלטפורמה של ערוץ 10 שום דבר לא מובטח לך. בערוץ 2 יש לך סוג של רשת בטחון של רייטינג שאתה לא יכול לרדת מתחתיה - בערוץ 10 אין לך את זה, יש תמיד את התחושה שבתור התחלה אתה בכלל צריך לגרום לצופה לעבור אל הערוץ. אבל מבחינת עשייה זה לא משנה - תמיד אתה בלחץ לערוך את התכנית הכי טובה".

בוא נדבר על הליך הליהוק. לקראת העונה הראשונה הצבתם בבתי החולים סקאוטריות שפנו לזוגות שהגיעו - עשיתם את אותו הדבר העונה? היה קל יותר ללהק אחרי העונות ששודרו או קשה יותר?

"מצד אחר יותר קל ללהק כי אנשים יודעים בדיוק אל מה הם באים, מצד שני אתה תמיד מחפש את הזוגות הלא-מודעים. אנחנו מנסים להתרחק מהזוגות שנורא נורא רוצים להיות בטלוויזיה, ולמצוא את הזוגות עם הסיפורים המעניינים. ביותר. בניגוד לתכניות אחרות - לנו אין הרבה אפשרויות בחירה, הרי אתה לא בוחר איזו אישה תגיע בתקופה הזו לבית חולים. אנחנו צריכים לבחור מתוך האנשים שמגיעים לבית החולים בתקופת הצילומים, ומתוכם את האנשים שמסכימים להשתתף, ומתוכם את הסיפורים הטובים ביותר, כך שזה לא פשוט. אבל בעונה הזו יש סיפורים הרבה יותר חזקים, הלכנו למקומות שלא הלכנו אליהם בעבר".

כמו מה? תן לי דוגמה.

"כמו למשל לתעד ניתוח מלא, ולהביא את הדרמה המלאה של ניתוח קיסרי. דבר ראשון זה תמיד מתחיל מהסיפור, אז אנחנו מנסים להביא את הסיפורים שלא היו. כמו לידת שלישיה, או הסיפור על 'צוק איתן'. דבר שני זה הצילום - התחלנו בעונה הזו לצלם את הזוגות כבר ברכבים, מהרגע שהם יוצאים מהבית".

בייבי בום. צילום: אוהד רומנו
עיבוד תמונה: שיין הורוביץ',
"זו לא תכנית על לידות, ומי שחושב שעל זה התכנית היא טועה"./צילום: אוהד רומנו עיבוד תמונה: שיין הורוביץ'

כולם אמרו לי 'איך אתה מוותר על יריב יוגב?!'

"מצד אחר יותר קל ללהק כי אנשים יודעים בדיוק אל מה הם באים, מצד שני אתה תמיד מחפש את הזוגות הלא-מודעים. אנחנו מנסים להתרחק מהזוגות שנורא נורא רוצים להיות בטלוויזיה"

ממה נבעה ההחלטה? הרגשתם שאתם מפספסים חלק מהדרמה?

"זה נבע מהתחושה שיכול להיות שתהיה לנו דרמה באוטו, כי זה כבר קרה לנו בעונה שעברה ולא היה לנו תיעוד. אתה מנסה כל הזמן לחשוב איך הפורמט שלך גדל ואיך לא להישאר באותו המקום שהיית בו בשנה שעברה".

פשוטו כמשמעו 'לא להישאר' - שיניתם את בית החולים.

"כן, זה נעשה גם בפורמט הבריטי. משנים את בית חולים כדי לקבל צוות אחר. כולם אמרו לי 'איך אתה מוותר על יריב יוגב?!', שהוא חוץ מרופא מעולה הוא הרי דמות שכך עורך רק יכול לחלום עליה. אבל אם אנחנו נשארים אז אנחנו נותרים עם אותו צוות - ורצינו לגוון".

איך הצוות קיבל אתכם?

"כל צוות שבאים ושמים לו חמישים מצלמות בבית החולים ומתעדים אותו בזמן אמת - זה לא פשוט, אבל זה הכל נבנה על מערכת של אמון. גם אחרי יום זה כבר ברור ששגרת העבודה חייבת להמשיך כרגיל כי יולדות מגיעות, אז ומהר מאוד הם משתחררים. דבר נוסף הוא שאין צוותי צילום, שזה גם הכוח של הפורמט, אלא רק המצלמות על הקירות, אז מתעלמים מהן תוך זמן קצר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בייבי בום" במספרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הכוכב הבא לאירוויזיון"? זה נתן חיים לפורמט

בתור העורך לשעבר, אני מאמין שעדיין יש לך בלב פינה חמה ל"דה וייס" - הם איבדו צופים בעונה האחרונה וזו מגמה מתמשכת. יכול להיות שספינה של הז'אנר החלה לשקוע?

"לא. אני חשוב שמוקדם להספיד את הז'אנר - אבל כן הרבה יותר קשה היום למצוא כשרונות כי המדינה שלנו קטנה. אבל הז'אנר ימשיך ואני חושב שדה וייס זה פורמט גאוני שיש לו הרבה מה לתת - אבל צריך לשמור על ה-DNA שלו. הוא צריך להמשיך להדגיש כשרונות של קולות סופר ייחודיים, זה הכוח שלו".

עניין האירוויזיון שהשתדך ל'כוכב הבא', הוריד קצת מכוחו לדעתך? איך זה משפיע על המותג?

"אני חושב שלהפוך את ה'כוכב הבא' למקפצה לאירוויזיון זו סוג של הברקה ולא משנה כמה אנשים רואים את התחרות הזו, כי בסוף אתה מסמן יעד שהופך את התכנית למאוד ברורה - אתה יודע מה היעד ומה הפרס. אני חושב שזה בהחלט נתן חיים לפורמט, אבל לא שזה מקטין את 'דה וייס'. אני חושב שזה פשוט פורמט אחר ששם דגש על דברים אחרים".

עוד באותו נושא

שנת 2015 ברייטינג: חדשות 2 מובילה פי שניים; חדשות 10 מצמצמת פערים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוקדם להספיד". שרית חדד ב"דה וייס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חדר הלידה הוא רק תפאורה"

"אני אישית לא הייתי משדר טרגדיה. אני לא חושב שזו התכנית, ותודה לאל שלא נתקלנו באחת כזו"

בבריטניה היו שני מקרים בהם התרחשה טרגדיה בחדר הלידה שהציבה את הפקת התכנית בדילמה. זה משהו שאתם בטח לוקחים בחשבון. קרה לכם? אתם ערוכים למקרה כזה? היית משדר טרגדיה?

"אני מנסה שלא לחשוב על דברים רעים, ואף פעם לא קרה לנו משהו רע. כן היו לנו רגעים שלתינוק לקחה דקה או שניים עד שהוא התחיל לנשום וכל הקונטרול היה במתח ואנחנו הרי הרבה יותר היסטריים מהצוות הרפואי שמכיר את המקרים -אבל הכל נגמר בשלום. אני אישית לא הייתי משדר טרגדיה, אני לא חושב שזו התכנית, ותודה לאל שלא נתקלנו באחת כזו".

נשאר בבריטניה - שמעת שעלו שם השבוע קריאות להוריד את התכנית מהאוויר?

"לא שמעתי. על מה?".

הוגשה לערוץ 4 עצומה שיזם ארגון אמהות, בטענה שהתכנית מציגה לידה כאירוע מלא בדרמה הרבה יותר ממה שהוא ושהיא מפחידה ומלחיצה לחינם נשים בהריון. איך תגיב לטענה כזו?

"קודם כל, אני חושב שזו לא תכנית על לידות, ומי שחושב שעל זה התכנית היא טועה. זה פורמט על זוגיות ברגעי קצה שלה. בפורמטים אחר מרעיבים אנשים על אי או סוגרים או אותם יחד בתוך בית. בפורמט של 'בייבי בום' אנחנו לא יוצרים סיטואציה, אלא מציגים את האנשים שחיכו תשעה חודשים להיות הורים, לפעמים הם חיכו לזה כמה שנים, ואתה מקבל אותם בשיא הרגש שלהם ורק צריך לתעד את זה. חדר הלידה הוא רק תפאורה".

"אני דווקא מכיר זוגות שצפו בתכנית ועשו מזה קורס הכנה ללידה, יש אנשים שמגיעים עכשיו לחדר לידה כשהם מבינים במושגים שלא היה להם מושג מהם קודם לכן. נכון, כל דבר בטלוויזיה הוא טיפה מועצם, אבל בסופו של דבר אני מאמין שמי שבא ללדת - זה יעשה לו יותר תועלת מאשר להיפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully