וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנה דיין ניצחה את מקורבו של הרב פינטו

5.1.2016 / 14:53

בית המשפט בניו יורק דחה תביעת ענק בסך 100 מיליון דולר נגד דיין וזכיינית ערוץ 2 קשת, בעקבות תחקיר שפורסם על מקורבו של הרב בן ציון סוקי. דיין: "לרגע לא הייתה לנו כוונה להירתע". על דבר התביעה פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה

אילנה דיין. אלדד רפאלי, מערכת וואלה! NEWS
התחקיר הוסר מהאתר. אילנה דיין/מערכת וואלה! NEWS, אלדד רפאלי
אילנה דיין: "לא כל יום עומד גוף עיתונאי מול תביעת שווא על סך מאה מיליון דולר, שמוגשת לבית משפט בניו יורק בכוונה לגרור אותו להליך יקר ומתיש"

בית משפט העליון בני יורק דחה את התביעה שהגישו מקורביו של הרב יאשיהו פינטו נגד אילנה דיין וזכיינית ערוץ 2 קשת, בעקבות תחקיר ששודר בתוכנית עובדה.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה, התביעה שהוגשה בחודש יוני 2014, על ידי מקורבו של הרב בן ציון סוקי, שדרש פיצויי עתק בסכום של 100 מיליון דולר. סוקי טען כי מערכת התוכנית התעלמה מחומרים שהעביר להם כתגובה, וכי פרסום התחקיר מהווה שיבוש הליכי חקירה והטרדת עד.

סוקי הוא איש עסקים שעשה את הונו מעסקאות נדל"ן, ונחשב לאחד מהאנשים הקרובים ביותר לרב פינטו. בטרם שודר התחקיר בתוכנית עובדה פרסם כתב וואלה!NEWS יוסי אלי תחקיר על אודות עסקיו.

לאחר התחקיר בעובדה, טען סוקי כי מערכת התוכנית פנתה אליו לצורך קבלת תגובה בסוף השבוע ומכיוון שהוא שומר שבת, נותרו לו ימים ספורים להגיב לתחקיר שנערך במשך חודשים.

סוקי פנה אל הזכיינית קשת ואל דיין באמצעות עו"ד והתוכנית הוסרה מהאתר mako מבית קשת ומעמוד הפייסבוק. אולם במקביל נמשך ההליך המשפטי בניו יורק שבא לסיומו היום, לאחר שבית המשפט קבע כי אינו גוף בעל סמכות חוקית להכריע בנושא התחקיר שבוצע ושודר בישראל, ולא ניתן היה לצפות בו בניו יורק לאחר שהוסר מאתר הזכיינית.

הבוקר דחה בית המשפט בניו יורק את תביעתו של הרב פינטו נגד קשת ועובדה.

מאילנה דיין נמסר בתגובה: "זאת הייתה דוגמה מובהקת לתחקיר על אימפריה של שחיתות, והאימפריה הזו עושה שימוש בכל הכלים כדי להלך אימים. לא כל יום עומד גוף עיתונאי מול תביעת שווא על סך מאה מיליון דולר, שמוגשת לבית משפט בניו יורק בכוונה לגרור אותו להליך יקר ומתיש, אבל לרגע לא הייתה לנו כוונה להירתע, מכיוון שהיה לנו ברור שהתחקיר מדויק וראוי. אנחנו שמחים שגם בית המשפט הבין את זה ודחה את התביעה על הסף".

מקשת נמסר: "אנו שמחים על החלטת בית המשפט בניו יורק על סילוק התביעה על הסף, מדובר בתביעה שנועדה להטיל מורא ולהשתיק תחקיר עיתונאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully