וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר TGI: תקשורת ליהודים בלבד

27.1.2016 / 16:33

סקר TGI שתוצאותיו פורסמו היום נערך בקרב יהודים בלבד, למרות שאפילו מינה צמח כבר הבינה שעל מנת לקבל תמונה מלאה לא ניתן להתעלם מ-20% מהאוכלוסייה. מנכ"ל קנטאר מדיה לוואלה ברנז'ה בתגובה: "הסקר נועד לתכנון מדיה למגזר היהודי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
גם מו"ל הארץ-The Marker, עמוס שוקן, מסכים כי הרחבת הסקר למגזר הערבי הייתה מרחיבה את הבסיס אולם מקטינה את שיעור החשיפה לעיתונים המובילים בשפה העברית

חברת קנטאר מדיה פרסמה היום את תוצאות סקר ה-TGI לחציון שני של שנת 2015, וציינה כי בהודעה לעיתונות כי "כחלק מתהליך שדרוג המוצר במהלך המחצית הראשונה של 2016 מתוכנן שינוי בשיטת איסוף הנתונים על מנת שחלק מהסקר יבוצע באמצעות מדגם אינטרנטי. כמו כן במהלך רבעון הראשון של 2016 מתוכננת השקת מודל סגמנטציה חדשה – Social DNA, המאפשר ניתוח מתקדם של הצרכנים על בסיס פרמטרים תרבותיים וכלכליים. כל זאת בתוך ממשק גרפי ייעודי להצגת הניתוח".

אלא שלמרות השינויים והחידושים במדידה, הערבים שמהווים 20% מהאוכלוסייה, לא יכללו ככל הנראה גם בסקר הבא. גם הסקר האחרון, כמו בסקר הנוכחי ואלו שהיו לפניו מבוסס על גילאי 18 פלוס במגזר היהודי.

סביר להניח שסקר מלא היה משנה את שיעור החשיפה של העיתונים בעברית, שהיו נפגעים מכך. הסיבה: מספר העיתונים היה גדל ונוגס בעיתונים הבולטים במגזר היהודי. בשיחה עם וואלה ברנז'ה, גם מו"ל הארץ-The Marker, עמוס שוקן, מסכים כי הרחבת הסקר למגזר הערבי הייתה מרחיבה את כלל הקוראים וכלי התקשורת אולם מקטינה את שיעור החשיפה לעיתונים המובילים בשפה העברית.

במקרה כזה, כפי שמסביר איש התקשורת פאיז אשתיוי, הבעלים והעורך הראשי של האתר מקבוצת כל אל-ערב הכוללת את העיתון הנפוץ במגזר, "הנשאלים היו בוודאי משיבים שהם קוראים ידיעות או הארץ, משום שהם אלו שנמצאים בתודעה שלהם". לדבריו, נקודות ההפצה של העיתונים בשפה העברית ביישובים הערביים הן בודדות וכי מרבית האוכלוסייה במגזר מעדיפה את העיתונות בערבית.

עם זאת, ההערכה היא כי הנהנים העיקריים בסקר כזה היו העיתונים בעברית המופצים ביישובים ערביים, בהם "ידיעות אחרונות" ששיעור החשיפה שלו במגזר נחשב לגבוה יותר לעומת "ישראל היום", שנוטה יותר לצד הימני של המפה הפוליטית.

מעבר להטיה ושינוי התוצאות ישנה גם השאלה הערכית שמעלים אנשי התקשורת. בתוכנית האחרונה של "פגוש את העיתונות" פורסם סקר שהפעם כלל גם את האוכלוסייה הערבית, לאחר שמינה צמח שינתה את עמדתה בעקבות הביקורת הציבורית שנמתחה על סקרי האפרטהייד. במקרה של סקר TGI וכן מדידת הרייטינג, הערבים עדיין מחוץ לתמונה.

איתן כסיף, מנכ"ל חברת קנטאר מדיה, מסר לוואלה ברנז'ה בתגובה: "ה-TGI אינו סקר מדיה רשמי, אלא סקר פרטי שממומן על ידי משרדי הפרסום. הסקר נועד לתכנון מדיה למגזר היהודי ולכן אינו כולל את המגזר הערבי, לפי בקשת הלקוח. כאשר הלקוח מבקש הרחבה, כמו למשל בני נוער, הוא גם ממן אותה". כסיף הוסיף כי לפני כשלוש שנים מימנו משרדי פרסום ערביים סקר בקרב האוכלוסייה הערבית, שנערך במשך שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully