וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ וערוץ 10: דיון עד מרץ

2.2.2016 / 11:40

(עדכון) בערוץ ובחברת החדשות הגישו עתירה נגד החלטת מועצת הרשות השנייה, שלא לאפשר את הארכת המהדורה עד השעה 21:20. הדיון בעתירה נקבע למרץ. המשמעות: מהדורת חדשות 10 תיאלץ להתקצר כבר בעוד שבוע וחצי

כנס אילת לעיתונות 2012. ברני ארדוב
גולן יוכפז/ברני ארדוב

(עדכון: 21:08) ערוץ 10 נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו: בית המשפט לא נעתר בשלב זה לבקשת הערוץ למתן צו על תנאי שיאפשר את הארכת המהדורה עד השעה 21:20. ההחלטה התקבלה למרות שבעתירה נטען כי יש לשמור על רצף השידורים. המשמעות: בעוד כשבוע וחצי יסתיים החודש לצורך הסתגלות שהעניקה הרשות לערוץ והמהדורה תיאלץ להתקצר לשעה בלבד. המועד לדיון בעתירה ייקבע עד ה-1 במרץ.

כפי שפורסם מוקדם יותר היום, המאבק בין ערוץ 10 וחברת החדשות לבין הרשות השנייה סביב אורכה של מהדורת החדשות עבר לבית המשפט. הערוץ וחברת החדשות הגישו עתירה לבג"ץ, בעקבות החלטת הרשות שלא לאפשר את הארכת המהדורה. בערוץ 10 טוענים כי החלטת הרשות מהווה התערבות בשיקול הדעת של העורכים, ובעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין יורם בונן וברק גליקמן, ביקשו הערוץ וחברת החדשות צו על תנאי ובקשה לקיום דיון דחוף בנושא.

"ענייננו בהחלטה מהותית ופוגענית", כך נטען בעתירה, "החלטה הנוטלת ממנהלי העותרות את סמכויות העריכה המוקנות להם בחוק. מהדורת החדשות היא עוגן מרכזי בשידורי ערוץ 10. ההחלטה על אורכה של מהדורת החדשות היא אחת מהחלטות העריכה החשובות בערוץ, והיא נגזרת מהתפישה החדשותית של הערוץ, מהיקף הנושאים שעל סדר היום, ומעומק סיקורם. החלטה זו מפקיעה מידיהם של מנהלי העותרות את סמכויות העריכה והניהול המוקנות להם בחוק".

העתירה לבג"ץ היא בהמשך למאבק שנפתח לפני כחודש בעקבות החלטת הרשות. לאחר שני דיונים מקיפים וסקר מטעמה, החליטה המועצה לדחות את בקשה לאשר את הארכת המהדורה המרכזית.

במסגרת המאבק שהתנהל בעיקר בתקשורת, האשימו אנשי הערוץ את הרשות ובעיקר את העומדת בראשה אוה מדז'יבוז', בסתימת פיות ופגיעה בחופש הביטוי. מנגד טענה מדז'יבוז', כי מאחורי הארכת המהדורה עומדים שיקולים עסקיים הפוגעים בצופים וביוצרים בעקבות הפקעת הפריים טיים על ידי מהדורת החדשות. כמו כן, טענה כי תפקיד מועצת הרשות היא להגן על האינטרס הציבורי ועל זמן המסך שנחשב למשאב ציבורי, לאחר שהגיעו לרשות עשרות תלונות בנושא אורכה של המהדורה.

במקביל למאבק קיבל הערוץ מהרשות הארכה של חודש עד לשינוי לוח השידורים, על אף שכבר הגיש לוח מתוקן שבו מהדורת החדשות מסתיימת לאחר שעה. כמו כן, ביום חמישי האחרון אישרה הרשות לערוץ להעלות תוכנית חדשות לסיכום אירועי השבוע לפני מהדורת "שישי", בדומה למהדורה המוקדמת של חדשות 2 בערב שבת.

מהרשות נמסר בתגובה: "החלטת מועצת הרשות השנייה בעניין אורך המהדורות התקבלה לאחר דיונים מקצועיים ומעמיקים תוך בחינת כלל השיקולים ותוך דאגה לאינטרס הציבורי. הרשות תעיין בעתירה ותגיב לטענות בבית המשפט".

צפו בעתירה המלאה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully