וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה גוברת: משוררים מחרימים את פסטיבל השירה בניהולו של בני ציפר

7.3.2016 / 15:17

כ-80 משוררים ואמנים חתמו על מכתב שבו הודיעו כי לא יקחו חלק בפסטיבל בניהולו של "תרבות וספרות" של עיתון "הארץ", בעקבות מאמרו של ציפר "אייל גולן ועדר הנאורים"

IFB עם בני ציפר, על האירוח של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בביתו. מערכת וואלה!
בני ציפר/מערכת וואלה!

בעקבות מאמרו השנוי במחלוקת של עורך מוסף "תרבות וספרות" של עיתון "הארץ" בני ציפר, הודיעו כ-80 משוררים ואמנים כי יחרימו את פסטיבל השירה בניהולו.

ביום שישי האחרון פרסם ציפר מאמר, שכותרתו הייתה "אייל גולן ועדר הנאורים", שפורש על ידי רבים כמעודד פדופיליה וניצול מיני וגרר ביקורת רבה. ציפר כתב בין השאר כי "אמנים, מגתה ועד אייל גולן, מרחפים בתוך שיכרון אוויר הפסגות של העשייה האמנותית, אך מוכרחים גם לחוש באינטנסיביות את הדברים הנחשבים הכי נמוכים ויצריים בחיים, כגון משגלים עם מעריצות צעירות. בלעדי זה לא תהיה יצירה, עם כל הצער שעלול הדבר להסב לצעירות הללו, שחייהן אולי נפגעו".

לאחר פרסום המאמר יצאו ארגוני נשים, פמיניסטים ופמיניסטיות ואנשי תקשורת יצאו נגד ציפר והעיתון, וחלקם אף קראו לבטל את המנויים. כעת מצטרפים לקריאות עשרות משוררים ואמנים.

לאחרונה מונה ציפר לתפקיד המנהל האומנותי של פסטיבל השירה והמשוררים במטולה, שצפוי להתקיים בחודש יוני הקרוב. לאחר המאמר כ-80 משוררים חתמו על מכתב שבו הם מודיעים רשמית על סירובם להשתתף בפסטיבל. בין המחרימים נמצאים גם מאיר ויזילטיר, מאיה בז'רנו, טל ניצן, נורית זרחי ומי-טל נדלר.

גם כיפאח דסוקי, 28, משוררת צעירה בתחילת דרכה, המתגוררת כיום בפראג, קיבלה הזמנה להופיע בפסטיבל וזאת לאחר ששלושה משיריה, כבר פורסמו בהזדמנויות שונות בעיתון "הארץ". דסוקי, שקראה את דבריו של ציפר החליטה גם היא לבטל את השתתפותה באירוע ואף פירסמה בעמוד הפייסבוק שלה, פוסט המסביר את החלטתה.

היום אמרה דסוקי לוואלה ברנז'ה: "הוזמנתי לקחת חלק בפסטיבל השירה במטולה וברור שעבורי כמשוררת צעירה מדובר בהזדמנות של זהב. אבל השירה שלי כולה היא סביב נושא ההעצמה הנשית והחלטתי שהערכים שלי חשובים לי יותר מחשיפה בפסטיבל והחלטתי בסופו של דבר ללכת עם האמת שלי".

אתמול הגיב בני ציפר על הדברים ואמר בראיון לוואלה ברנז'ה כי "בלי היצרים החזקים ועצם היכולת לעבור עבירות לא היתה אמנות. אמנות דורשת קורבן". עוד הוסיף כי "אם בני היה אייל גולן הייתי מגן עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully